lave alle tags om til små bogstaver
Fra : Michael Jensen

Dato : 06-01-04 15:40

Hejsa

Jeg skal have smidt en regex sætning sammen som laver alle HTML-tags om til
små bogstaver. Fx:

Jeg har <SPAN style="font-weight: bolder;">14000</SPAN> af disse Sjove ting
som <A href="juhu.dk">skal</A> skal laves om.<BR>
Hvordan gør jeg det?

Skulle gerne blive til:

Jeg har <span style="font-weight: bolder;">14000</span> af disse Sjove ting
Hvordan gør jeg det?

Det ville jo være smart hvis <BR> blev til <br/> men det kan jeg selv fikse
på en anden måde.

Ellers skal jeg jo til at finde alle de sted hvor "<" eller "</" optræder og
på en eller anden måde lave alt hvad der kommer efter om til små bogstaver
indtil der kommer et mellemrum, "/" eller ">"

Nu er det et godt stykke tid siden jeg sidste har leget med Regular
expressions så hvis der lige er nogen der kan slynge lidt hjælp ud ville det
være fjong. Det kunne jo også være at det allerede fandtes på nettet

Michael Jensen
Michael[SNABEL]ogj[PRIK]DK

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-01-04 17:42

Michael Jensen skrev:

>Jeg skal have smidt en regex sætning sammen som laver alle HTML-tags om til
>små bogstaver. Fx:

Hvis det kun er et konkret problem du skal have løst, er det nok
nemmest at installere en editor der kan netop det. Det kan
WebWriter og vist også WebCoder.

PHP-kode kan snyde den, men det er ikke svært at slukke for nogle
af linjerne indtil den har haft fat i alle koderne.

--
Bertel

Fra : Michael Jensen

Dato : 06-01-04 18:58

Bertel Lund Hansen wrote:

> Hvis det kun er et konkret problem du skal have løst, er det nok
> nemmest at installere en editor der kan netop det. Det kan
> WebWriter og vist også WebCoder.

Det kan jeg desværre ikke. Det er fordi jeg har en online-wysiwyg editor i
javascript og noget fnidder-fnadder. Den laver bare så grim kode og en af
tingene er at den laver alle tags om til stort. Jo ikke lige hvad
standarderne forskriver. Så hvis jeg lige kunne ændre det inden det røg i
databasen, ville det jo være perfekt.

Michael Jensen
Michael[SNABEL]ogj[PRIK]DK

Fra : Kristian Thy

Dato : 06-01-04 21:51

Michael Jensen uttered:
> Det er fordi jeg har en online-wysiwyg editor i javascript og noget
> fnidder-fnadder. Den laver bare så grim kode og en af tingene er at
> den laver alle tags om til stort.

Kan du ikke lave et "pre-emptive strike" og ændre i editoren i stedet
for? Eller det er måske proprietær kode?

\\kristian
--
A beard is the ultimate symbol of a man's rebellion
against polite society and personal grooming. It's a

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 06-01-04 18:07

On Tue, 06 Jan 2004 15:39:31 +0100, Michael Jensen wrote:

> Jeg skal have smidt en regex sætning sammen som laver alle HTML-tags om til
> små bogstaver.

Hmmm... på http://dk2.php.net/manual/en/function.preg-replace.php er der
et eksempel som skulle lave alle links om til uppercase - men jeg kan ikke
få det til at virke :(

.... men det er der nok en eller anden fætter (BR) derude som kan.

Mvh.
/Thomas

Fra : Michael Jensen

Dato : 06-01-04 18:56

Thomas Lindgaard wrote:

> [...]
> kan ikke få det til at virke :(
>
> ... men det er der nok en eller anden fætter (BR) derude som kan.
Mange tak.

Den fungere fint hos mig, hvis jeg bare retter strtoupper -> strtolower

Michael Jensen
Michael[SNABEL]ogj[PRIK]DK

Fra : Michael Jensen

Dato : 06-01-04 19:10

Michael Jensen wrote:

> Mange tak.
>
> Den fungere fint hos mig, hvis jeg bare retter strtoupper ->
> strtolower
Nu er den lidt tvivlsom igen. Virkede ellers før.

Fra : Kim Schulz

Dato : 06-01-04 19:17

On Tue, 6 Jan 2004 15:39:31 +0100
"Michael Jensen" <michaelFJERN@ogjPRIK.dk> wrote:
> [...]
> Hvordan g_r jeg det?
>
> Det ville jo v_re smart hvis <BR> blev til <br/> men det kan jeg selv
> fikse p_ en anden m_de.
>
> Ellers skal jeg jo til at finde alle de sted hvor "<" eller "</"
> optr_der og p_ en eller anden m_de lave alt hvad der kommer efter om
> til sm_ bogstaver indtil der kommer et mellemrum, "/" eller ">"
>
> Nu er det et godt stykke tid siden jeg sidste har leget med Regular
> expressions s_ hvis der lige er nogen der kan slynge lidt hj_lp ud
> ville det v_re fjong. Det kunne jo ogs_ v_re at det allerede fandtes

smidt den en tur igennem tidy så er den klaret + din kode er blevet
ryddet op.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 06-01-04 19:35

> [...]

>Nu er det et godt stykke tid siden jeg sidste har leget med Regular
>expressions så hvis der lige er nogen der kan slynge lidt hjælp ud ville det

$string = preg_replace('/(<\w+)/e','strtolower("$1")',$string);

Det er dog kun elementet, der bliver sat med små bogstaver, ikke evt.
attributter.

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: ikke (og ikke ik)

Fra : Kim Schulz

Dato : 06-01-04 22:11

On 6 Jan 2004 20:51:05 GMT
Kristian Thy <thy@it.edu> wrote:
> Michael Jensen uttered:
>
> Kan du ikke lave et "pre-emptive strike" og ændre i editoren i stedet
> for? Eller det er måske proprietær kode?

gætter på at det er det skidt som er indbygget i IE.