FM Dims til bærebar/ipod
Fra : Anna

Dato : 06-01-04 14:49

Hejsa

Jeg vil meget gerne have en trådløs forbindelse mellem anlæget og min
ipod/bærebare puter. Er der nogen her der har erfaring med en FM
transmitter til en bærebar eller ipod?

Jeg har kikket på denne her fra Griffin som Apple sælger:

http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore?productLearn
More=T7194LL/A

Desværre så er den vist kun til salgt på US siden. Betyder det at FM
dimsen ikke er godkendt i Danmark?

Jeg ville egentlig også heller have en til almindelig jackstick så jeg
kan anvende den til bærebare og andre musikafspillere. Er der nogen der
kender andre produkter som kan gøre det samme?

/Anna

--
http://home1.stofanet.dk/bassbabe/
iChat/AOL/ICQ: annabassand (AOL/AIM handle)

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 06-01-04 15:24

notworking@stofanet.dk (Anna) writes:

> [...]
> transmitter til en bærebar eller ipod?
>
> Jeg har kikket på denne her fra Griffin som Apple sælger:

Jeg bruger den. Virker fint. Kan koebes hos MacXpress.dk.

> Desværre så er den vist kun til salgt på US siden. Betyder det at FM
> dimsen ikke er godkendt i Danmark?

Pas. Den er i hvert fald forbudt i England, men nu har den vaeret til
salg i Danmark et stykke tid.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : René Mølsted

Dato : 06-01-04 15:40

Anna wrote:
> [...]
> kan anvende den til bærebare og andre musikafspillere. Er der nogen der
> kender andre produkter som kan gøre det samme?

Hej Anna
Jeg har selv iTrip og den virker skam ok, måske lidt for følsom,
iTrip'en kan virke som en ekstrem meget lille miniforstærker (så kan den
vist ikke blive mindre), rækkevidden er ok den virker fint i bilen, jeg
vil dog tvivle på hvorvidt den vil have stærk nok signal til at række
gennem mure og lign. Desuden skal du have en FM antenne der kan modtage
signalet fra iTrip'en, det er vel de færreste der stadig har stueantenner?!

Til brugen du beskriver vil jeg til hver en tid anbefale et godt
gammeldags kabel der kan sættes direkte i iPod'en/PB.

René Mølsted

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-01-04 21:46

On 2004-01-06, Anna <notworking@stofanet.dk> wrote:
> [...]
> More=T7194LL/A
>
> Desværre så er den vist kun til salgt på US siden. Betyder det at FM

Ja. Hvis du vil sende på FM båndet, så skal du have en licens ved
lokalradionævnet, eller købe en på en auktion næste gang der bliver
en fri.

> Jeg ville egentlig også heller have en til almindelig jackstick så jeg
> kan anvende den til bærebare og andre musikafspillere. Er der nogen der
> kender andre produkter som kan gøre det samme?

Jeg bruger dokken fra min til anlæget.