Kan man "speeddiske" under Panther
Fra : Peter Theglev

Dato : 06-01-04 11:55

Jeg eeeelsker orden på min harddisk, så når jeg nu kyler et par GB ud,
så er jo rent fysisk et "hul" på disken.

Hvis jeg gerne vil ha' lagt de tilbageværende filer i en lang række uden
huller, er der så en løsning til dette?

Jeg mener at ha' hørt, at det ikke er nødvendigt under OSX, men hvis jeg
nu gerne vil?

/Peter

Fra : Morten

Dato : 07-01-04 19:59

Peter Theglev <123@123.dk> wrote:

> [...]
> huller, er der så en løsning til dette?

> Jeg mener at ha' hørt, at det ikke er nødvendigt under OSX, men hvis jeg

Panther defragmenterer automatsik filer under 20GB såfremt det er
muligt, og søger iøvrigt at placere filer på de mest hensigtsmessige
steder. Stol blot på hvad Apple har lavet, og hold adskillige GB fri
på disken så der er noget at arbejde på.

HVis du meget gerne _vil_ skal du være opmærksom på at speeddisk ikke
er klar over hvordan den skal optimere en OSX disk under optimeringen,
så resultatet vil blive ret tvivlsomt.

Vil du absolut, bør du enten bruge diskoptimizser fra Alsoft (skal
bootes fra OS9) og fortage en ordinær defragmentering dvs uden
optimering) elle kopiere hele skidtet over på en anden disk eller til
et image på en anden disk, slette originalen og kørere det hel tilbage
igen med ASR (brug evt blockcopy optionen hvis det skal være "nemt" at
få tilbage).

Besides, if you can't get a decent kernal panic      <icq://131382336>
or two in a month, what's the point of living?      <aim://reippuert>