Salg af børnetøj
Fra : Lars Raaby

Dato : 06-01-04 11:21

Hvis jeg laver en hjemmeside på nettet og begynder at sælge mit
barns brugte tøj og andet udstyr.
Skal jeg så betale skat af de penge jeg tjener eller får for
tøjet?

Det er salg mellem privat / privat

/Lars
--
(citat)
Alt hvad jeg kan lide er enten ulovligt, umoralsk eller fedende.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-01-04 11:32

"Lars Raaby" <No_Antivirus@raaby.dks> skrev i en meddelelse
> Skal jeg så betale skat af de penge jeg tjener

Ja.

> eller får for tøjet?

Nej.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Peter G C

Dato : 06-01-04 11:44

meddelelse news:bte2ru$91j$2@sunsite.dk...

> Ja.

Kun hvis det er erhvervsmæssigt.

Hvis jeg sælger mit tv eller mine bukser bliver jeg ikke beskattet af
gevinsten.

/Peter

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-01-04 11:50

> Hvis jeg sælger mit tv eller mine bukser bliver jeg ikke beskattet af
> gevinsten.

Hvad er forskellen på at købe et tv til 3000 kr., bruge det 1 år og sælge
det for 5.000 kr. og så på at købe et tv til 3.000 kr. for at sælge det
videre for 5.000 kr.?

Er vi ikke enige om, at der i sidste tilfælde skal betales skat af
fortjenesten?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : David T. Metz

Dato : 06-01-04 12:08

Morten Fruergaard skriblede:
> Hvad er forskellen på at købe et tv til 3000 kr., bruge det 1 år og
> sælge det for 5.000 kr. og så på at købe et tv til 3.000 kr. for at
> sælge det videre for 5.000 kr.?

At det ikke er købt med videresalg for øje i første tilfælde.

> Er vi ikke enige om, at der i sidste tilfælde skal betales skat af
> fortjenesten?

Jo.

David

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-01-04 12:24

"David T. Metz" <dtm@vip.cybercity.dk.invalid> skrev i en meddelelse...

> Jo.

Så hvis jeg køber en bil til 50.000 kr. og sælger den efter 6 md., da jeg
får et kanontilbud på 100.000 kr., skal jeg ikke betale skat?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Peter G C

Dato : 06-01-04 13:14

meddelelse news:bte5so$qud$1@sunsite.dk...

[klip]

> Så hvis jeg køber en bil til 50.000 kr. og sælger den efter 6 md., da jeg
> får et kanontilbud på 100.000 kr., skal jeg ikke betale skat?

Nej da, med mindre det er en form for næringsvej for dig - altså
erhvervsmæssigt.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-01-04 13:22

> Nej da, med mindre det er en form for næringsvej for dig - altså
> erhvervsmæssigt.

Ok.

Så kommer den her:
"I stand corrected."

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mads

Dato : 06-01-04 15:25

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
>
> Nej da, med mindre det er en form for næringsvej for dig - altså
> erhvervsmæssigt.

Kan man ikke risikere at Told&Skat vurderer at der er tale om en gave og at
det dermed blive skattepligtigt? Eller er der helt frie hænder til at
fastsætte priser på det man sælger?

Mvh Mads

Fra : jacob nielsen

Dato : 06-01-04 16:08

"Mads" <mads.knudsen@privatnospam.dk> wrote in message

> Kan man ikke risikere at Told&Skat vurderer at der er tale om en gave og
at
> det dermed blive skattepligtigt? Eller er der helt frie hænder til at
> fastsætte priser på det man sælger?

Det kommer an på, om det er et salg mellem interesseforbundne parter (som
det så fint hedder) eller ej. Hvis du sælger en brugt bil til 50.000 kr.
over den reelle værdi til din far, er der nok gode chancer for, at det vil
blive betragtet som en gave. Hvis du derimod sælger til en fremmed person
gennem fx Den Blå Avis kan man groft sagt sætte prisen, som man vil. Det er
ikke forbudt at gøre en god handel :)

Mvh.
Jacob

Fra : David T. Metz

Dato : 06-01-04 11:43

Lars Raaby skriblede:

> Skal jeg så betale skat af de penge jeg tjener eller får for
> tøjet?

Mortens lidt tvetydige svar skal nok læses sådan at du ikke "tjener" penge
ved at sælge brugte genstande. Ikke medmindre du begynder at opkøbe brugt
tøj og sælge det videre. Ting der har været dine egne har du som
udgangspunkt ikke fortjeneste på. Hvis det er hjemmegjort kan der teoretisk
set måske være et problem, men næppe i praksis.

Fra : Hans

Dato : 06-01-04 12:41

> [...]
> barns brugte tøj og andet udstyr.
> Skal jeg så betale skat af de penge jeg tjener eller får for

-jura: Nej

Men så skal du selvfølgelig holde dig til dit eget barns mere/mindre brugte
tøj og ikke begynde at opbygge en "virksomhed" ved at sælge for andre og
tjene på det uden om skattefar.

Ellers ville told&skat nok have rigeligt arbejde ved at forfølge alle
skattesnyderne i den blå avis :)

/hans

Fra : Lars Raaby

Dato : 06-01-04 17:26

Hans skrev bl.a.:
> [...]
> skattefar.
>
> Ellers ville told&skat nok have rigeligt arbejde ved at
> forfølge alle skattesnyderne i den blå avis :)

Det var da et svar som jeg kan bruge.