mascarpone
Fra : B. Kjeldsen

Dato : 20-04-01 12:16

Hvad er mascarpone? Er det ikke en slags ost?! Min kæreste har nemlig fået
en opskrift, hvor vi skal bruge mascarpone, men vi ved ikke hvad det er!!

--
Med Venlig Hilsen
Rikke Brauner Mikkelsen

brauner@vip.cybercity.dk

Fra : netman77

Dato : 20-04-01 12:40

Hej Rikke

Mascarpone er en meget mild og sød flødeost fra Lombardiet (Italien), som mest anvendes i bagværk og desserter.

m.v.h. Jette Mogensen

http://www.kandu.dk/

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 20-04-01 19:24

Kan købes blandt andet i Føtex.

--
Jens Axel Søgaard -- http://www.jasoegaard.dk

A Mathematician is a machine for turning coffee into theorems.
- Paul Erdös

Fra : Peter Westh

Dato : 20-04-01 15:33

Jo, det er en italiensk form for flødeost, meget fed, meget fremet og let og
meget dejlig. De har den i Irma og de fleste andre velassorterede
supermarkeder og ostebutikker. Den sælges i plasticbøtter à 200-250 gram til
ca 20 kroner.

MVH

Peter

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 21-04-01 06:18

"B. Kjeldsen" <brauner@vip.cybercity.dk> skrev i meddelandet:
> Hvad er mascarpone? Er det ikke en slags ost?! Min kæreste har
> nemlig fået en opskrift, hvor vi skal bruge mascarpone, men vi ved
> ikke hvad det er!!

Hvis man ikke kan skaffe mascarpone,
kan den erstattes af 250 g vanillekvark og 250 g flødeost.

--
ciao
Pietro Bossiano (mafia Copenaghen)

Fra : René Hjorth

Dato : 21-04-01 19:00

Sat, 21 Apr 2001 07:17:32 +0200 skrev "Peter W. Bosse"
<peterw.bosse@worldonline.dk>

Hej Peter,

>Hvis man ikke kan skaffe mascarpone,
>kan den erstattes af 250 g vanillekvark og 250 g flødeost.

Hovhov!

Men seriøst, Netto, Prima, Føtex, Bilka, ISO og sikkert også andre -
det er bare at kigge sig lidt for så er den der.

Mvh,
René
www.rene.hjorth.com