førtidspension og indtægt..
Fra : Recs

Dato : 05-01-04 19:49

Hej, jeg får i dag højeste førtidspension efter den gamle sats og
lovgivning, jeg ved fra tidligere at jeg må tjene en lille smule ved siden
af pensionen, men så igen, det må jeg egentligt ikke, da jeg så har
arbejdsevne og bliver sat ned på mellemste førtidspensionssats.. Nu har jeg
så fået muligheden for at tjene penge på annoncering på en række hjemmesider
jeg ejer, men har følgende spørgsmål, som jeg håber en kender svaret på..

1: Hvad er det man må tjene ved siden af førtidspensionen om måneden før
skat?, efter den gamle lovgivning som er gældende for mit vedkommende..

2: Tæller det at tjene penge på annoncering, som det at have arbejdsevne,
man laver jo reelt ikke arbejde for de penge der kommer ind, da de jo blot
tjenes ved at en besøgende på hjemmesiden ser et banner i toppen af siden,
problemet hvis jeg har arbejde ved siden af pensionen, er jo at så bliver
man sat ned til mellemste sats, da man så vurderes som at have arbejdsevne,
min er vurderet som ubetydelig i ethvert erhverv, tilbage da jeg fik
tilkendt pensionen. Så hvis jeg ikke kan tjene over kr. 2.000 - 3.000
udbetalt om måneden, vil jeg miste penge på det at arbejde ved siden af
pensionen..

3: Hvis man ikke må tjene penge på annoncering, hvad siger loven så om
gaver, hvis man f.eks. fik en computer, eller en video for at annoncere for
et firma i x antal måneder/år på sine sider, firmaet ville sikkert trække
udgiften til gaven fra i skat. men ser kommunen så på at computeren har
kostet x antal kroner, så de x antal kroner noteres som en indtægt ved siden
af pensionen?, eller er der en anden lov der så gør sig gældende?.

Håber her er en der kender lidt til disse emner..

--

/ Recs..

Fra : onix

Dato : 05-01-04 21:12

Du må som udgangspunkt efter reglerne før 01.01.03 tjene cirka det dobbelte
grundbeløb.