Bredbånd prof. pppoe?
Fra : Pnic

Dato : 05-01-04 19:15

Er der nogen der ved om TDC´s Bredbånd prof. er pppoe eller pppoa?

/Pnic

Fra : Jesper Skriver

Dato : 05-01-04 19:18

On Mon, 5 Jan 2004 19:14:46 +0100, Pnic wrote:
> Er der nogen der ved om TDC´s Bredbånd prof. er pppoe eller pppoa?

Ingen af delene, RFC2684 bridged ethernet over AAL5SNAP

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : Pnic

Dato : 05-01-04 19:19

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev:

> Ingen af delene, RFC2684 bridged ethernet over AAL5SNAP

:-/

kan man ikke få det som pppoe?

/Pnic

Fra : Jesper Skriver

Dato : 05-01-04 19:59

On Mon, 5 Jan 2004 19:19:18 +0100, Pnic wrote:

>:-/
>
> kan man ikke få det som pppoe?

Nej, hvorfor ville du dog ogsaa det ?

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : Pnic

Dato : 05-01-04 22:23

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev:
> On Mon, 5 Jan 2004 19:19:18 +0100, Pnic wrote:

-snip-

> Nej, hvorfor ville du dog ogsaa det ?

Det er det jeg bruger nu!

Skal man bruge en router til bb prof. eller kan man køre uden?

btw. tak for svarerne, jeg har været lige ved at bestille et par gange, men
har så ladet være når jeg sidder og overvejer hvor meget bøvl der
bliver ved at skulle skifte modem og skillefilter?
pppoe vs pppoa, og om at det er et krav at bruge router...atm netkort osv
osv.....
det ville være meget nemmere hvis jeg bare kunne køre videre med det setup
jeg har nu.
men med de højere hastigheder,Qos osv. som man kan få med bb prof. og
så vidt jeg kan se er der ikke nogen teknisk grund til at det ikke skulle
kunne lade sig gøre.

Jeg ville endda gerne betale ekstra i oprettelse for bb prof. hvis jeg kunne
undgå alt bøvlet.

/Pnic

Fra : Jesper Skriver

Dato : 05-01-04 23:24

On Mon, 5 Jan 2004 22:22:36 +0100, Pnic wrote:

> -snip-

> Det er det jeg bruger nu!
>
> Skal man bruge en router til bb prof. eller kan man køre uden?

Du kan koere uden, der allokeres per default et statisk /30 subnet
per kunde, saa hvis vi antager at TDC's router har x.x.x.1/30, saa
giver du din PC x.x.x.2/30 og bruger x.x.x.1 som default gateway.

Du skal saa ogsaa manuelt angive DNS servere
194.239.134.83 og 193.162.153.164

> btw. tak for svarerne, jeg har været lige ved at bestille et par gange, men
> har så ladet være når jeg sidder og overvejer hvor meget bøvl der
> bliver ved at skulle skifte modem og skillefilter?

Hvis du skal skifte modem og/eller filter, saa er det blot det rent
fysiske med at bytte dem.

> [...]
> osv.....
> det ville være meget nemmere hvis jeg bare kunne køre videre med det setup

PPPoE bliver ikke brugt paa nye produkter bortset fra maaske medarbejder
bredbaand, og har aldrig vaeret brugt paa Pro@ccess ADSL eller BB prof
eller hvad det hedder nu.

> men med de højere hastigheder,Qos osv. som man kan få med bb prof. og
> så vidt jeg kan se er der ikke nogen teknisk grund til at det ikke skulle
> kunne lade sig gøre.

Jo der er.

> Jeg ville endda gerne betale ekstra i oprettelse for bb prof. hvis jeg kunne
> undgå alt bøvlet.

Kan ikke lade sig goere.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : Pnic

Dato : 06-01-04 01:18

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev:
> On Mon, 5 Jan 2004 22:22:36 +0100, Pnic wrote:

-snip-

> Jo der er.

Og det er?

/Pnic

Fra : Jesper Skriver

Dato : 06-01-04 10:33

On Tue, 6 Jan 2004 01:18:18 +0100, Pnic wrote:

> -snip-

> Og det er?

At produktet er specificeret som det er, provisionerings systemer
etc. laver en konfiguration som beskrevet.

Det ville vaere en mindre *teknisk* aendring at aendre hastigheden
paa din PPPoE forbindelse.

Men alt sammen ligegyldigt, naar man er en biks paa stoerrelse med
TDC, saa er det *ALT* for dyrt at lave noget som ikke er standardisert
og automatiseret, saa du kan faa hvad der er i produkt bladet, og
ikke andet, med mindre du er en meget stor kunde, og koeber *MANGE*
forbindelser, og/eller betaler en helt anden pris.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : Pnic

Dato : 05-01-04 22:05

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev:
> On Mon, 5 Jan 2004 19:19:18 +0100, Pnic wrote:

-snip-

> Nej, hvorfor ville du dog ogsaa det ?

Det er jeg vant til!

[...]

men med de højere hastigheder (og priser :-/ )som man kan få med bb prof. og

Fra : Pnic

Dato : 05-01-04 22:05

Fra : Pnic

Dato : 05-01-04 22:09

Fra : Pnic

Dato : 06-01-04 01:07

-usenetserver hiccup og den tager ikke mod cancels- sorry

/Pnic

Fra : AKO

Dato : 08-01-04 00:53

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, hvorfor ville du dog ogsaa det ?

Jesper, skulle der da være en ulempe ved at bruge PPPoE? Hvilken/hvilke?

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 08-01-04 00:55

On 2004-01-07, AKO <ako@mail.sonofon.dk> wrote:

> Jesper, skulle der da være en ulempe ved at bruge PPPoE? Hvilken/hvilke?

Kompleksiteten.

--
Andreas Plesner Jacobsen | You can't hurt me!! I have an ASSUMABLE MORTGAGE!!

Fra : Ivar Madsen

Dato : 08-01-04 07:57

Andreas Plesner Jacobsen skrev i -dk.edb.internet.udbydere:

> Kompleksiteten.

Hvorfor brugte TDC det så på deres ADSL i sin tid? Ok det var ATM og ikke
Ethernet, men forskællen er vel omtrent den samme?

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 08-01-04 08:16

On Thu, 08 Jan 2004 07:56:53 +0100,
Ivar Madsen <spam.usenet.im@milli.dk> wrote:

> Hvorfor brugte TDC det så på deres ADSL i sin tid? Ok det var ATM og ikke
> Ethernet, men forskællen er vel omtrent den samme?

Et bud:

Man havde paa davaerende tidspunkt en del Modem, k56flex og ISDN
carriers med PPP paa. Da man saa skulle lave et nyt system ville det
vaere en fordel at benytte det gamle system, saa man relativt hurtigt
kunne bygge det ind i det eksisterende. ATM er connection-orienteret
frem for pakkeorienteret og har derfor vaeret at foretraekke for
teleudbydere gennem mange aar. Man kombinerer saa det man har
erfaringer med.

Problemet opstaar nu fordi man har behov for ATM-netkort. Noget meget
faa personer besidder og man binder sig ligepludselig til ganske faa
producenter. Derfor skifter man det ud med Ethernet, saa man slipper
for det lille problem. PPP bibeholdes stadig og du har PPPoE.

--
Jesper

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-01-04 19:00

"Ivar Madsen" <spam.usenet.im@milli.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor brugte TDC det så på deres ADSL i sin tid?

Pointen er at man ikke bruger det på BB Prof i dag, og derfor kan man ikke
bare lave det...

Fra : Ivar Madsen

Dato : 08-01-04 21:02

Martin Højriis Kristensen skrev i -dk.edb.internet.udbydere:

> Pointen er at man ikke bruger det på BB Prof i dag, og derfor kan man ikke
> bare lave det...

Den er jeg helt med på, et lille firma med få ansatte, og få kunder kan lave
specielle aftaler og tekniske løsninger for enkelt kunder. Et firma på
TDC's størelse har et produkt program, vil en mulig kommende kunde have
noget der ikke er i produkt programmet, så skal det være en der kan blive
til en stor kunde, så firma'et er indstillet på at udvikle et nyt produkt.
Vi andre må tage hyldevare, og nøjes med dem,,,

Fra : Pnic

Dato : 09-01-04 18:19

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev:

> Pointen er at man ikke bruger det på BB Prof i dag, og derfor kan man ikke
> bare lave det...

Ja det er billigere og bruge (hvor mange tusinde kr.?) på en ny dslam til
centralen end at få en fra marketing til at ændre 4 linjer i en pdf fil,
og så lade kunderne opgradere uden bøvl.

/Pnic

Fra : Ivar Madsen

Dato : 09-01-04 18:59

Pnic skrev i -dk.edb.internet.udbydere:

> Ja det er billigere og bruge (hvor mange tusinde kr.?) på en ny dslam til
> centralen end at få en fra marketing til at ændre 4 linjer i en pdf fil,
> og så lade kunderne opgradere uden bøvl.

Undskyld, men jeg kan ikke få hverken hovede, eller hale i det du skriver
der,,,

Fra : Pnic

Dato : 09-01-04 20:34

"Ivar Madsen" <spam.usenet.im@milli.dk> skrev:

> Undskyld, men jeg kan ikke få hverken hovede, eller hale i det du skriver
> der,,,

hmm.....

ok.

Jeg har en PPPoE adsl forbindelse hos TDC som jeg gerne vil have højere
hastighed på, den eneste måde jeg kan det er ved at skifte til BB prof.
adsl (TDC´s erhvervs løsning) .

Men hvis jeg gør det skal jeg skifte væk fra PPPoE til deres ATM løsning.

Det kræver nyt skillefilter og modem (udgifter til TDC) som der skal sendes
til mig
og jeg skal sende det gamle tilbage.

Det kræver at min forbindele bliver flyttet til en anden dslam på centralen
(går jeg ud fra?)

Og det kræver at jeg skal købe et atm netkort eller bruge en router.

Alt det bøvl med at sende ting frem og tilbage kunne undgås
hvis bare TDC erhverv(eller hvad de hedder) overtog min PPPoE forbindels
og så hævede hastigheden!!!

Forbindelsen er der allerede!
Jeg er villig til at betale hvad BB prof. koster!
Der er ikke nogen teknisk grund til at det ikke kan lade sig gøre.

/Pnic

Fra : Ivar Madsen

Dato : 09-01-04 21:10

Pnic skrev i -dk.edb.internet.udbydere:

> Der er ikke nogen teknisk grund til at det ikke kan lade sig gøre.

Nej, der er en administrativ grund til at det ikke kan lade sig gøre.

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 09-01-04 22:44

On Fri, 9 Jan 2004 20:34:29 +0100, "Pnic" <pnic@pnic.dk> wrote:

Hej.

Du er ret galt afmarcheret.

>Men hvis jeg gør det skal jeg skifte væk fra PPPoE til deres ATM løsning.

Alle TDCs ADSL-produkter er ATM på et eller andet tidspunkt. Også din
PPPoE-løsning. Men BB Prof. terminerer i almindelig ethernet.

>Det kræver nyt skillefilter og modem

Nej.

>Det kræver at min forbindele bliver flyttet til en anden dslam på centralen
>(går jeg ud fra?)

Nej.

>Og det kræver at jeg skal købe et atm netkort eller bruge en router.

Nej. Hvis du kun vil have én PC på, konfigurerer du bare netkortet med
en statisk IP-adresse, og så er du kørende. Vil du have flere PC'er
på, kan du jo passende bruge den SpeedStream router som du automatisk
får ved BB Prof, hvis du køber en standardløsning.

>Forbindelsen er der allerede!
>Jeg er villig til at betale hvad BB prof. koster!
>Der er ikke nogen teknisk grund til at det ikke kan lade sig gøre.

Du har ingen teknisk grund til ikke at kunne bruge en BB Prof. som den
er.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Daniel Stjernholm Andersen

Fra : Pnic

Dato : 09-01-04 22:14

"Daniel Stjernholm" <skumling@skumling.dk> skrev:
> Hej.
>
> Du er ret galt afmarcheret.

Hurra!

> Alle TDCs ADSL-produkter er ATM på et eller andet tidspunkt. Også din
> PPPoE-løsning. Men BB Prof. terminerer i almindelig ethernet.

Med min PPPoE klient "RasPPPoE" kan jeg oprette og lukke forbindelsen
når jeg vil, kan man også gøre det med BB Prof. løsningen ?

> [...]

> får ved BB Prof, hvis du køber en standardløsning.

> Du har ingen teknisk grund til ikke at kunne bruge en BB Prof. som den

/Pnic

Fra : Ivar Madsen

Dato : 09-01-04 23:44

Pnic skrev i -dk.edb.internet.udbydere:

> Med min PPPoE klient "RasPPPoE" kan jeg oprette og lukke forbindelsen
> når jeg vil, kan man også gøre det med BB Prof. løsningen ?

Med BBP har du en ægte statisk opsætning, du sætter IP m.m. op på det udstyr
du kobler på modemmet, dvs. routeren hvis du bruger en sådan, eller din
computer hvis den er direkte forbundet med modemmet.
Du skal ikke bruge en PPPoE klient. Så udmilbart vil jeg sige at du ikke
sådan lige kan afbryde forbindelsen, hvis du kobler computeren til
modemmet, men hvis du har en router imellem, så kan du jo f.eks. sætte den
til DHCP og så er det simpelt at afbryde forbindelsen.

BTW du er opmærksom på at alle priser på BBP er + moms priser, ik?

Fra : Pnic

Dato : 09-01-04 23:57

"Ivar Madsen" <spam.usenet.im@milli.dk> skrev:
> BTW du er opmærksom på at alle priser på BBP er + moms priser, ik?

Ja

/Pnic

Fra : Pnic

Dato : 10-01-04 00:18

> [...]
> computer hvis den er direkte forbundet med modemmet.
> Du skal ikke bruge en PPPoE klient. Så udmilbart vil jeg sige at du ikke

hmmm, Det er ellers en af grundene til at jeg er så glad for min PPPoE
forbindelse,
jeg har set de andre forbindelser og jeg kan ikke lide at man ikke kan
disconnecte
(man kan selvfølgelig tage stikket ud, men det burde ikke være nødvendigt)

btw. undskyld de to svar, jeg sad lige og så noget i fjernsynet og så kun
det nederst om
moms i din post inden jeg svarede.

/Pnic

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-01-04 00:29

"Pnic" <pnic@pnic.dk> skrev i en meddelelse
> jeg har set de andre forbindelser og jeg kan ikke lide at man ikke kan
> disconnecte
> (man kan selvfølgelig tage stikket ud, men det burde ikke være nødvendigt)

Du kan jo altid disable din port i dit OS

Fra : Pnic

Dato : 10-01-04 03:34

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev:

> Du kan jo altid

-snip-

Ryste uforstående på hovedet og beholde mine penge indtil
TDC er villig til at sælge mig det som jeg vil købe?

(som er enten højere hastighed på min PPPoE forbindelse,
Eller fiber med lys i fra mig til centralen, fri trafik, 10mbit/s i begge
retninger til omkring 10-20k i oprettelse og 3k om måneden)

/Pnic

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 10-01-04 15:45

"Pnic" <pnic@pnic.dk> writes:

>(som er enten højere hastighed på min PPPoE forbindelse,
>Eller fiber med lys i fra mig til centralen, fri trafik, 10mbit/s i begge
>retninger til omkring 10-20k i oprettelse og 3k om måneden)

Charbax! Er det dig?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Pnic

Dato : 10-01-04 16:03

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev:

> Charbax! Er det dig?

Nej

Hvorfor tror du det?

Mener du at de priser jeg er villig til at betale for fiber er for
lave/urealistiske?
Så har du sikkert ret, men det er hvad jeg maksimalt er villig til at betale
som privat person
for en en internetforbindelse uanset om det er 10 eller 100mbit!
Oprettelses prisen kan diskuteres men ikke den månedlige udgift.

/Pnic

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 10-01-04 16:21

"Pnic" <pnic@pnic.dk> writes:

>Nej

>Hvorfor tror du det?

Sjove priser plejer bare at være hans

>men det er hvad jeg maksimalt er villig til at betale
>som privat person for en en internetforbindelse uanset
>om det er 10 eller 100mbit!

Indeed. Personligt så jeg også gerne, at jeg kunne bestille
min egen AdamJet A700 for 10.000 kroner, men sådan er der jo
så meget.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Pnic

Dato : 10-01-04 16:50

> Sjove priser plejer bare at være hans

> Indeed. Personligt så jeg også gerne, at jeg kunne bestille
> min egen AdamJet A700 for 10.000 kroner, men sådan er der jo
> så meget.

Læg mærke til at jeg ikke nogen steder har sagt at priserne
er for høje eller lave, Jeg har bare nævnt hvad jeg er villig til at betale.

Btw. En flyvemaskine har ingen værdi for mig så derfor er jeg ikke
villig til at betale noget for den, medmindre at jeg var sikker på
at jeg kunne sælge den igen med fortjeneste.

/Pnic

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 10-01-04 10:50

On 2004-01-09, Pnic <pnic@pnic.dk> wrote:

> hmmm, Det er ellers en af grundene til at jeg er så glad for min PPPoE
> forbindelse,
> jeg har set de andre forbindelser og jeg kan ikke lide at man ikke kan
> disconnecte

i min Windows mener jeg bestemt jeg kan højreklikke på min netkort og
vælge "disable"

--
Andreas Plesner Jacobsen | To every Ph.D. there is an equal and opposite Ph.D.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 10-01-04 11:18

> [...]

> forbindelse,
> jeg har set de andre forbindelser og jeg kan ikke lide at man ikke kan

skriver jeg
ifdown eth0
så ryger min forbindelse til nettet, og det uanset om jeg har den ene eller
anden, eller 3. type forbindelse,,,

Og hvis jeg forstår ret, så kan jeg med kun ET netkort i min maskine have
det sat op som eth0 til internettet, og eth1 til LAN'et, forbinde netkortet
til en switch, hvor jeg har resten af mit LAN og min router til
internettet. På den måde kan jeg down'e internetforbindelsen mens jeg
beholer LAN'et up'pe

Jeg køre så Linux, men noget ligende kan også lade sig gøre på andre OS'er

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-01-04 23:57

In article <3fff19e4$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, pnic@pnic.dk
says...

> Med min PPPoE klient "RasPPPoE" kan jeg oprette og lukke forbindelsen
> når jeg vil, kan man også gøre det med BB Prof. løsningen ?

Ja, du kan disable/enable netværksforbindelsen. Men hvorfor?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Pnic

Dato : 11-01-04 13:21

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev:

> Ja, du kan disable/enable netværksforbindelsen. Men hvorfor?

Når jeg ikke skal bruge forbindelsen disconnecter jeg.
Og når jeg skal bruge den connecter jeg,
præcis som jeg gjorde med modem i sin tid, bortset
fra at nu tager det kun et sekund eller 2 at connecte.

/Pnic

Fra : Ivar Madsen

Dato : 11-01-04 13:30

> [...]

> Og når jeg skal bruge den connecter jeg,
> præcis som jeg gjorde med modem i sin tid, bortset
> fra at nu tager det kun et sekund eller 2 at connecte.

Og med hvilket formål gør du det?
Hvis du tror at du er mere sikker mod "indbrud" så tager du rimeligt fejl

Fra : Pnic

Dato : 11-01-04 14:48

"Ivar Madsen" <spam.usenet.im@milli.dk> skrev:
> Pnic skrev i -dk.edb.internet.udbydere:
>

> Og med hvilket formål gør du det?

Jeg kan bedst lide det på den måde,vane, kald det hvad du vil.

> Hvis du tror at du er mere sikker mod "indbrud" så tager du rimeligt fejl

En maskine der ikke er forbundet til nettet er altså væsentlig mere sikker
end en der er forbundet.

Men det er ikke grunden, det er som jeg allerede har sagt...når jeg skal
bruge nettet
så opretter jeg en forbindelse.

/Pnic

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-01-04 00:27

> Men hvis jeg gør det skal jeg skifte væk fra PPPoE til deres ATM løsning.

PPPoE er lige så meget en ATM løsning som BB Prof

> Det kræver nyt skillefilter og modem (udgifter til TDC)

Småpenge

> Det kræver at min forbindele bliver flyttet til en anden dslam på
centralen

Vrøvl

> [...]

> Alt det bøvl med at sende ting frem og tilbage kunne undgås
> hvis bare TDC erhverv(eller hvad de hedder) overtog min PPPoE forbindels

Nu overtager man ikke bare ting fra hinanden uden at kunne håndtere dem.
Det er ikke flæskesmåkød du snakker om her...

> Der er ikke nogen teknisk grund til at det ikke kan lade sig gøre.

Alt kan lade sig gøre, men noget er dyrere end andet

Fra : Morten Skriver

Dato : 10-01-04 09:00

On Fri, 9 Jan 2004 18:18:51 +0100, Pnic wrote:

> Ja det er billigere og bruge (hvor mange tusinde kr.?) på en ny dslam
> til centralen end at få en fra marketing til at ændre 4 linjer i en
> pdf fil, og så lade kunderne opgradere uden bøvl.

Nu er der nok også lidt andet lige produktbladet der skal laves om for
at tilbyde en ny produkt variant ...

/Morten

--
Morten Skriver
Email: morten@skriver.dk

Fra : JMo.

Dato : 10-01-04 12:48

Morten Skriver wrote:

> Nu er der nok også lidt andet lige produktbladet der skal laves om for
> at tilbyde en ny produkt variant ...

Har du ikke set Adobes nye Acrobat Product Generator??

Du printer blot et produktblad (Evt. en PDF-fil) til en speciel printer-
driver, og vupti, så har du det produkt du skal bruge. Det er faktisk ret
smart...

:)

Fra : Jesper Skriver

Dato : 08-01-04 17:24

On Thu, 8 Jan 2004 00:53:11 +0100, AKO wrote:
> "Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse

> Jesper, skulle der da være en ulempe ved at bruge PPPoE? Hvilken/hvilke?

At man skal have en PPPoE klient, med BB|ADSL skal man blot have
en DHCP klient, meget simplere, faerre fejlmuligheder, mindre
support etc ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : AKO

Dato : 08-01-04 00:44

Det kan du ved Sonofon.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-01-04 11:05

In article <3ffc99b4$0$262$bc7fd3c@news.sonofon.dk>,
ako@mail.sonofon.dk says...

> Det kan du ved Sonofon.

Hvad svarer du på?

Fra : Niels Callesøe

Dato : 05-01-04 19:20

Pnic wrote:

> Er der nogen der ved om TDC´s Bredbånd prof. er pppoe eller pppoa?

Ingen af delene.

http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_int_bred_faq#ol_Routeren

--
Niels Callesøe - nørd light
"The only thing necessary for evil to triumph is for good men to do