Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon A70 "Rødøjne"
Fra : Dion

Dato : 05-01-04 18:17

Hej

Jeg har tit "rødøjne" fotos med dette digitale kamera og jeg oplever
sjældent den store forskel om jeg slår det til eller fra i menuen.
Er der nogen forslag til reducering af dette og findes der nogen former for
opgradering af softwaren i kameraet ?

- Dion

Fra : emj

Dato : 05-01-04 18:25

On Mon, 5 Jan 2004 18:16:36 +0100, "Dion" <dion@pc.dk> wrote:

>Jeg har tit "rødøjne" fotos med dette digitale kamera

Vil du undgå rødøjne må du lade være med at bruge den indbyggede
blitz.
Hilsen emj

Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 05-01-04 20:45

"Dion" <dion@pc.dk> wrote in message
> Er der nogen forslag til reducering af dette

Du kan bede de personer du fotograferer om at lade være med at kigge direkte
ind i kameraet, men i stedet på din skulder. Når vinklen mellem blitz og
øjets fokuseringsretning bliver for lille, så er det man får røde øjne.
Derfor er det altid et problem ved små kompaktkameraer hvor blitzen sidder
tæt på linsen.

>og findes der nogen former for
> opgradering af softwaren i kameraet ?

Ja, her:
http://software.canon-europe.com/Cameras/Digital_Cameras/PowerShot_A70578.as

Mvh. Lars

---

Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 05-01-04 20:47

Dette link er vist bedre:

http://makeashorterlink.com/?L303417F6

---

Fra : Flare

Dato : 05-01-04 21:34

> Dette link er vist bedre:
>
> http://makeashorterlink.com/?L303417F6

Er det ikke kun systemdrivere? Han spurgte efter kameradrivere aka firmware.

Anders

Fra : A. Einstein

Dato : 06-01-04 13:59

"Lars Lienhøft Larsen" <lars.lienhoeft.larsen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Derfor er det altid et problem ved små kompaktkameraer hvor blitzen sidder

I nogle tilfælde kan du få personerne du fotograferer til at kikke i få sek.
på en lys.
Efter det, prøve at tag billedet. :)

Fra : Richard

Dato : 05-01-04 23:11

Dion wrote:

> [...]
> sjældent den store forskel om jeg slår det til eller fra i menuen.
> Er der nogen forslag til reducering af dette og findes der nogen former for

En slaveblitz centralt placeret i rummet - om nødvendigt stille A70s
flash til så lavt niveau at den trækker slaven, men ikke rækker til
personerne i motivet. Blot mit forslag

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Chr. L.

Dato : 06-01-04 00:40

> [...]
> sjældent den store forskel om jeg slår det til eller fra i menuen.
> Er der nogen forslag til reducering af dette og findes der nogen former

Firmware:

http://www.powershot.com/powershot2/customer/firmware.html

chr.

Fra : Dion

Dato : 06-01-04 21:18

Takker for de gode råd, og firmwaren er nu opgraderet til version 2.0 fra
1.0 og jeg er også her spændt på om dette medfører nogen forbedringer.

- Dion

Fra : Richard

Dato : 06-01-04 22:40

Chr. L. wrote:

> Firmware:
> http://www.powershot.com/powershot2/customer/firmware.html

Har du erfaring for, at denne opgradering hjælper på røjøje-problemet? -
beskrivelsen omtaler kun PictBridge-funktionen...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK