jaloux hankat
Fra : Helle Madsen

Dato : 05-01-04 12:52

Hejsa ng

Er rendt ind i et lille spøjst problem. Min ene hankat er blevet jaloux på
min kæreste. Min kæreste er inde ved militæret og derfor meget tit afsted på
øvelser o.l. Nu har den lille misling jo fundet ud af at når far ikke er
hjemme, så falder der ekstra kram og kæl af.
Min kæreste kæler og nusser også begge katte, men nu er ham der er jaloux
begyndt at forsøge at overdøve min kærestes lugt ved at pisse på hans ting.
Aldrig mine. Og han er helle ikke helt vildt social i forhold til når jeg er
alene hjemme.

Hvad gør jeg for at fortælle katten at den ikke behøver at være jaloux??

Helle Madsen

Fra : zasha

Dato : 05-01-04 21:01

<klip>
> [...]

ting....

> Hvad gør jeg for at fortælle katten at den ikke behøver at være jaloux??

</klip>

øhhh....smider kærsten ud? *smil*

Og jeg håber det er katten der tisser på din kæreste ting og ikke omvendt :o

Undskyld, jeg kunne bare ikke lade vær'

Så vidt jeg erindre, så lugter militærtøj...ret specielt, måske er det
derfor katten tisser på det? Kunne du prøve at få kærsten til at lægge sit
tøj et sted katten ikke kan komme til, evt. et aflukket bryggers eller
lignende.

Katten afmærker vist bare sit territorium, sådan rigtigt hankatte-agtigt,
prøv at købe en flaske Feliway og se om det ikke hjælper. Spray det dér hvor
katten tisser, når du har vasket det af (ikke klorin og lign).

Hilsen Miver og Mulle's mor Heidi

http://hei.homepage.dk

--
Hilsen Heidi

http://chocolade.dk

Fra : Charlotte

Dato : 05-01-04 21:39

Hej Heidi....
"zasha" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i
> Så vidt jeg erindre, så lugter militærtøj...ret specielt, måske er det
> derfor katten tisser på det?

Hmmm...min mand er sådan en mili-mand....men derfor tisser jeg altså ikke på
hans tøj *ggg*
Altså...nu kunne jeg ikke la´ vær.....

KH
Charlotte
www.skovkatten.dk

Fra : Helle Madsen

Dato : 05-01-04 21:51

Hejsa

Kunne måske ha formuleret mig en smule bedre, så jeg ikke lige frem bad om
de kommentarer.

Problemet er ikke kun militærtøj men også hans civile tøj, dyne osv.

Mvh Helle Madsen

Fra : Charlotte

Dato : 05-01-04 21:59

Hej Helle...
"Helle Madsen" <gizmotrold@hotmail.com> skrev i
> Hejsa
>
> Kunne måske ha formuleret mig en smule bedre, så jeg ikke lige frem bad om
> de kommentarer.
>
> Problemet er ikke kun militærtøj men også hans civile tøj, dyne osv.

det var ikke din formulering - men Heidis

KH
Charlotte
www.skovkatten.dk

Fra : zasha

Dato : 05-01-04 22:04

<klip >
> Problemet er ikke kun militærtøj men også hans civile tøj, dyne osv.

Beklager jeg mis-forstod det, men siden du nævnte det, så gik jeg bare ud
fra det var mili-tøjet der var ofret for kattens udskejelser...

Hmm... min Mokke (altså Miver) har det også med at pisse umotiveret(???) i
perioder, har fået råd fra Joan Frederiksen, at man skal _overøse_ katten
med opmærksomhed...helt viiiildt...og jeg ved skutte, men hér virker det,
eller også er det bare gået i sig selv igen. Men faktum er så også at
hun -Mokken altså - er blevet meget mere kontaktsøgende generelt....hvilket
jeg synes er enormt dejligt :)

Og knus, kram op opmærksomhed koster jo.....ingenting, så....
Men det kan også være små forandringer i hjemmet, eller at han - altså din
kat - et utilfreds med noget...måske vil den have andet kattegrus, anden
mad,...det kan være alt muligt, så du må prøve at iagttage ham og se om du
kan "læse" ham i nogle situationer, altså om han reagerer anderledes end
normalt.

Og så Feliway som du kan sprøjte på dynen morgen og aften - du kan ikke
lugte det, men det kan katten, og da den syntes det dufter godt, vil det
højst sandsynlig ikke tisse der hvor der er sprayet. Men jeg erfarede at der
skal sprøjtes 2x om dagen...

Prøv det...

Hilsen Miver-Mokken og Mulle's mor Heidi

http://hei.homepage.dk

Fra : Helle Madsen

Dato : 06-01-04 12:39

Hejsa.

har ikke skiftet foder eller grus det sidste stykke tid. Og det er kun når
min kæreste er hjemme den kan finde på at pisse nogen steder. Når jeg er
selv hjemme med den er det den sødeste og mest velopdragene kat. En rigtig
lille skødekat er han. Hvis det stod til ham var det eneste tidspunkt han
ikke lå på skødet af mig når han skal spise og på kattebakke. Men må lige
prøve at gi ham lidt mere opmærksomhed, men monstro ikke også jeg skal få
min kæreste til det, hvis det er ham den har set sig gal på??
Prøver lige at sprøjte hans ting med feliway med det samme, så håber jeg det
hjælper.

Tak for rådene

Helle Madsen