/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Hvor meget må man egentlig skrive på en hj~
Fra : Fidolinux.dk


Dato : 04-01-04 18:22

Ja, spørgsmålet står i subject.
Sagen er, at vi er nogle stykker, som er ved at skrive om wardriving (køre
rundt og lede efter trådløse netværk med bærbare)
Men, hvor detaljeret må man skrive det ?
Vi vil jo gerne lave en guide til hvordan man kommer igang, hvilket udstyr
der skla bruges, men jeg kan ikke rigtig finde noget lign, eller noget om
nogen der er blevet dømt for det.
Gerne link til lovgivning etc.

Så længe man skriver, at man ikke må foretage sig noget ulovligt, såsom at
hacke sig videre ind, kan der vil ikke være noget i vejen for at skrive det
?



 
 
Rasmus (04-01-2004)
Kommentar
Fra : Rasmus


Dato : 04-01-04 18:45


"Fidolinux.dk" <fidolinux@FJERNfidolinux.dk> wrote in message
news:bt9i4k$jtb$1@sunsite.dk...
> Ja, spørgsmålet står i subject.
> Sagen er, at vi er nogle stykker, som er ved at skrive om wardriving (køre
> rundt og lede efter trådløse netværk med bærbare)
> Men, hvor detaljeret må man skrive det ?
> Vi vil jo gerne lave en guide til hvordan man kommer igang, hvilket udstyr
> der skla bruges, men jeg kan ikke rigtig finde noget lign, eller noget om
> nogen der er blevet dømt for det.
> Gerne link til lovgivning etc.

http://erhverv.tdc.dk/nyhedsbreve/csirt/artikel.php?id=43686

mvh
Rasmus



Fidolinux.dk (04-01-2004)
Kommentar
Fra : Fidolinux.dk


Dato : 04-01-04 19:01

> http://erhverv.tdc.dk/nyhedsbreve/csirt/artikel.php?id=43686

Hmmm, godt link ;)
Men er det ulovligt at skrive om det ? Altså jeg mener, det hele er jo
næsten penslet helt ud i den artikel som der linkes til der ?



Povl H. Pedersen (04-01-2004)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 04-01-04 20:07

On 2004-01-04, Fidolinux.dk <fidolinux@FJERNfidolinux.dk> wrote:
>> http://erhverv.tdc.dk/nyhedsbreve/csirt/artikel.php?id=43686
>
> Hmmm, godt link ;)
> Men er det ulovligt at skrive om det ? Altså jeg mener, det hele er jo
> næsten penslet helt ud i den artikel som der linkes til der ?

Det er ikke ulovligt at skrive om det.

Men hvis du er smart, så vender du formuleringerne sådan, at
virksomheder kan bruge det til at finde uautoriserede access
punkter (kender flere virksomheder der scanner deres egne bygninger
for sådanne), og komme ind den vej for at lokalisere hvor på
lokalnettet Access punktet står.

Så opfordrer du ikke til ulovligheder (hvilket er ulovligt),
men informerer i stedet om hvordan man beskytter sig.

Fidolinux.dk (04-01-2004)
Kommentar
Fra : Fidolinux.dk


Dato : 04-01-04 20:27


> Det er ikke ulovligt at skrive om det.
>
> Men hvis du er smart, så vender du formuleringerne sådan, at
> virksomheder kan bruge det til at finde uautoriserede access
> punkter (kender flere virksomheder der scanner deres egne bygninger
> for sådanne), og komme ind den vej for at lokalisere hvor på
> lokalnettet Access punktet står.
>
> Så opfordrer du ikke til ulovligheder (hvilket er ulovligt),
> men informerer i stedet om hvordan man beskytter sig.


Sådan har jeg også overvejet at dreje det ;)
Det må jeg hellere gøre så ;)

Det lader jo til at siden kan blive til noget alligevel så ;)



Martin Rytter Jensen (06-01-2004)
Kommentar
Fra : Martin Rytter Jensen


Dato : 06-01-04 13:00

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> wrote in message
news:slrnbvgp50.pbv.nospam@via-epia.home.terminal.dk...
> On 2004-01-04, Fidolinux.dk <fidolinux@FJERNfidolinux.dk> wrote:
> >> http://erhverv.tdc.dk/nyhedsbreve/csirt/artikel.php?id=43686
> > Hmmm, godt link ;)
> > Men er det ulovligt at skrive om det ? Altså jeg mener, det hele er jo
> > næsten penslet helt ud i den artikel som der linkes til der ?
> Det er ikke ulovligt at skrive om det.
> Men hvis du er smart, så vender du formuleringerne sådan, at
> virksomheder kan bruge det til at finde uautoriserede access
> punkter (kender flere virksomheder der scanner deres egne bygninger
> for sådanne), og komme ind den vej for at lokalisere hvor på
> lokalnettet Access punktet står.
> Så opfordrer du ikke til ulovligheder (hvilket er ulovligt),
> men informerer i stedet om hvordan man beskytter sig.

Det kommer vel an på hvilken definition af wardriving man læner sig op af.
Oprindeligt set blev udtrykket wardriving brugt om at man fandt wireless
access points for at udnytte dem -- men de senere år er begrebet i højere og
højere grad brugt om den praksis at man simpelthen scanner efter trådløse
netværk. (check evt. http://www.personaltelco.net/index.cgi/WarDriving og
www.wardriving.com).

Hvis sidens formål er at give vejledninger til, hvorledes man kan scanne
efter trådløse netværk er der vel ikke tale om ulovligheder. Derimod er
forsøg på indtrængen eller udnyttelse af netværket vel en ulovlighed.

Mvh

/Martin



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste