Modemproblemer med Virtual PC
Fra : PoP

Dato : 20-04-01 10:10

Hejsa

Jeg har netop installeret Virtual PC 3.0.2 for at kunne benytte net-banking,
men jeg har problemer med at forbinde til internettet.

Skal man selv gå i diverse kontrolpaneler og sætte hele balladen op - jeg
kan ikke finde det interne modem, der sidder i min G4, så hvad gør man så?

Noget helt andet - skal Virtual PC køre så forb... langsomt - det tager en
krig, fra man klikker på et faneblad/mappe, til der rent faktisk sker noget

OS 9.1 DK / 256 mb RAM / 400 MHz

Venligst
Peter

Fra : Ben Knudsen /NNFBEN

Dato : 20-04-01 10:49

pop@e-box.dk,Ny-Internet writes:
>Skal man selv gå i diverse kontrolpaneler og sætte hele balladen op - jeg
>kan ikke finde det interne modem, der sidder i min G4, så hvad gør man så?

Det er meget simplere end som sådan - Virtual PC kan dele forbindelsen med
din mac, hvilket vil sige, at du ringer op fra mac'en, vælger "share mac's
ip address" i networking-preferences under VPC. Og så er du kørende....
Din mac fungerer nu som en meget lokal router for din pc. Sådan cirka i
hvert fald

>Noget helt andet - skal Virtual PC køre så forb... langsomt - det tager en
>krig, fra man klikker på et faneblad/mappe, til der rent faktisk sker
>noget

Det er i sagens natur ikke nemt at emulere en helt anden processor, så det
kommer aldrig til at gå hurtigt. Du kan give VPC mere ram og eventuelt
opgradere den til version 4, men du får altså ikke en 500 mHz pentium III
ud af det, uanset hvad du gør.

Mvh Ben

Fra : Erik Aalund

Dato : 20-04-01 14:52

Ben Knudsen /NNFBEN <ben@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
> kommer aldrig til at gå hurtigt. Du kan give VPC mere ram og eventuelt
> opgradere den til version 4, men du får altså ikke en 500 mHz pentium III

En opgradering gør bare det hele endnu langsommere, specielt
hvis man bruger Windows ME eller 2000.

--
Venlig Hilsen
Erik Aalund

Fra : Karl Antz

Dato : 20-04-01 15:06

Erik Aalund <aalund@esenet.dk> wrote:

> En opgradering gør bare det hele endnu langsommere, specielt
> hvis man bruger Windows ME eller 2000.

Jeg har altså opgraderet - og i al fald på en G4 kører det hurtigere end
version 3 gjorde.

Hilsen ka'l

Fra : Erik Aalund

Dato : 21-04-01 13:50

Karl Antz <karlantz@isa.dknet.dk> wrote:

> Jeg har altså opgraderet - og i al fald på en G4 kører det hurtigere end
> version 3 gjorde.

Det tror jeg på, speciel når du siger dte. Problemet er nok
forskellen mellem G3(iMac) og G4

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 26-04-01 00:45

Erik Aalund <aalund@esenet.dk> wrote:

> En opgradering gør bare det hele endnu langsommere, specielt
> hvis man bruger Windows ME eller 2000.

ROTFL

Good one, det er der vel forhåbentlig heller ingen der prøver på. Jaja
jeg ved godt Connectix sælger dem med ME/2K men øhh skal vi lige vågne
op snart?

VPC kører KANON med 95 og nogenlunde med 98. Lad nu være med at spille
helte

Mojn, Thomas

--
I thought "Loading the dishwasher" meant getting your wife drunk?

-Jeff Foxworthy

Fra : Erik Aalund

Dato : 26-04-01 05:40

> [...]
> op snart?
>
> VPC kører KANON med 95 og nogenlunde med 98. Lad nu være med at spille

Ja undskyld Thomas, men vpc4 bliver jo solgt med enten ME eller
2000. Og vi mac folk har jo ikke lige win 95 liggende på lager........

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 27-04-01 00:19

> Ja undskyld Thomas, men vpc4 bliver jo solgt med enten ME eller
> 2000. Og vi mac folk har jo ikke lige win 95 liggende på lager........

Uhh, jeg var sikker på man kunne købe den med en 95 også.

Jeg undskylder mange gange, og kravler ind i min skamme-krog.

Sorry!

Mojn, Thomas

Fra : Karl Antz

Dato : 26-04-01 07:22

Thomas Boelskifte <engineering@boelskifte.dk> wrote:

> VPC kører KANON med 95 og nogenlunde med 98. Lad nu være med at spille
> helte

Igen - det kommer helt an på hvad du gør

Kontorprogrammer køres også under Win2000 med ACCEPTABEL hastighed,
ligesom LETTERE grafikopgaver. Store grafiksager og spil er en umulighed
- men såvidt jeg husker, skulle Erikm som startede denneher tråd, bruge
dey til Internet-banking. Og hvis han så bare hver gang gemmer
PC-tilstanden istedet for at lukke "PC'en" ned, burde det fint kunne
lade sig gøre osse under Win2000.

Hilsen ka'l

Fra : Erik Aalund

Dato : 26-04-01 14:39

> [...]

> dey til Internet-banking. Og hvis han så bare hver gang gemmer
> PC-tilstanden istedet for at lukke "PC'en" ned, burde det fint kunne

Hej Karl,
Jeg gemmer faktisk "tilstanden" hver gang, men problemt er
faktisk at IE er frygtig langsomt, og bruger enrom lang tid på at
reagere nor man laver et eller andet i IE i VPC. Enkelte gange går det
simpel hen i stå. Jeg kører endda via Esenet (kabelnet), og har da
ellers ingen problemer med IE under Mac. Det var lidt derfor jeg mente
at en G3 (iMac) måske ikke var det bedste sammen med VPC.

Fra : Karl Antz

Dato : 26-04-01 15:11

Erik Aalund <aalund@esenet.dk> wrote:

> Jeg kører endda via Esenet (kabelnet), og har da
> ellers ingen problemer med IE under Mac. Det var lidt derfor jeg mente
> at en G3 (iMac) måske ikke var det bedste sammen med VPC.

Hej Erik,

så må der være noget galt med din IE-opsætning i VPC. For jeg har prøvet
den både med min gamle G3/300 (beige) og med min G4 - og i begge
tilfælde fungerede IE pænt hurtigt.

Hvilken Win-version kører du ned og hvilken IE? Hvis det er 98 og IE 4,5
vil jeg anbefale at opgradere til nyeste version

Håber det hjælper,

ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Erik Aalund

Dato : 27-04-01 14:02

> [...]

> Hvilken Win-version kører du ned og hvilken IE? Hvis det er 98 og IE 4,5
> vil jeg anbefale at opgradere til nyeste version

Jeg kører Win 98, under VPC4 med IE 4.0

Fra : Karl Antz

Dato : 27-04-01 15:06

Erik Aalund <aalund@esenet.dk> wrote:

> Jeg kører Win 98, under VPC4 med IE 4.0

Så kan jeg kun på det kraftigste anbefale dig at opgradere til nyeste
version af Windows-IE. Det funker som sagt fint hos mig.

Hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : PoP

Dato : 21-04-01 12:52

in article fc.0073fb6b031480b93b9aca000454942b.314828d@net.dialog.dk, Ben
Knudsen /NNFBEN at ben@net.dialog.dk wrote on 20/04/01 11:48:

> [...]
> kommer aldrig til at gå hurtigt. Du kan give VPC mere ram og eventuelt
> opgradere den til version 4, men du får altså ikke en 500 mHz pentium III

Jeg kan ikke finde nogetsomhelst med "share mac's ip address" ... Hvor er
det - helt præcist?

Peter

Fra : Erik Aalund

Dato : 22-04-01 09:08

PoP <pop@e-box.dk> wrote:

> Jeg kan ikke finde nogetsomhelst med "share mac's ip address" ... Hvor er
> det - helt præcist?
>
> Peter

Jeg tror faktisk kun dette er muligt ved VPC 4, hvorimod du kan
dele f.eks. det interne modem, via f.eks. "port 1". Det er dog muligt
at du skal lade windows installere en driver til et standart modem.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-04-01 16:46

Erik Aalund <aalund@esenet.dk> wrote:

> Jeg tror faktisk kun dette er muligt ved VPC 4

det er også muligt i vpc3
--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København fra 1 april

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 22-04-01 13:21

PoP <pop@e-box.dk> wrote:

> Jeg kan ikke finde nogetsomhelst med "share mac's ip address" ... Hvor er
> det - helt præcist?

I VPC's preferencer. Det virker i VPC3 og fremefter. PC'ens netkort skal
stå til "Obtain IP adress automatically" (eller sådan noget lign.) da
den så henter en IP-adresse og gateway fra VPC's indbyggede DHCP-server.

--
René

Fra : Erik Aalund

Dato : 20-04-01 14:51

PoP <pop@e-box.dk> wrote:

> [...]
> kan ikke finde det interne modem, der sidder i min G4, så hvad gør man så?

Du skal via preference og "port 1" vælge Mac Serial..... og
Internt modem. (Jeg kna ikke ordret huske hvad der står.)

> Noget helt andet - skal Virtual PC køre så forb... langsomt - det tager en
> krig, fra man klikker på et faneblad/mappe, til der rent faktisk sker noget
Sådan er det desværre med VPC. Jeg har opgivet at køre
Netbanking via VPC og min iMac. Hele internettet går sååååååå
laaaaaangsomt........ Vi må som macbruger bare accepterer at vi ikke
har samme muligheder som PC-brugerne!

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-04-01 17:32

> [...]

> Netbanking via VPC og min iMac. Hele internettet går sååååååå
> laaaaaangsomt........ Vi må som macbruger bare accepterer at vi ikke

Prøv at slå NetBIOS og PPP fra i Windows (Netværk). Brug istedet mac'en
til at ringe op med (VPC's instillinger)

- så kan det lade sig gøre på alle G3'ere.

Fra : Erik Aalund

Dato : 22-04-01 09:08

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

Hej Morten,

> Prøv at slå NetBIOS og PPP fra i Windows (Netværk). Brug istedet mac'en
> til at ringe op med (VPC's instillinger)
>
> - så kan det lade sig gøre på alle G3'ere.

Mener du under Controlpanels i Windows?
Og jeg har faktisk valgt "shared IP adress" (tror jeg nok det
hedder), under VPC settings og netværk.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-04-01 16:46

Erik Aalund <aalund@esenet.dk> wrote:

> Mener du under Controlpanels i Windows?
> Og jeg har faktisk valgt "shared IP adress" (tror jeg nok det
> hedder), under VPC settings og netværk.

ja

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 26-04-01 08:44

> [...]

> Netbanking via VPC og min iMac. Hele internettet går sååååååå
> laaaaaangsomt........ Vi må som macbruger bare accepterer at vi ikke

For det første skal du lade MacOS håndtere dine internetforbindelser i
stedet for at lade Windows bruge alle de systemresoucer på emulation
under Virtual PC, hvis du køre med f.eks. Win 98 skal du nedgradere til
Win 95, du skal tildele VPC (or dermed Windows) tilstrækkeligt med RAM.
Hvis virtuel hukommelse er slået til i MacOS skal den slås fra. Så skal
du defragmentere din PC disk i Windows og ellers spørge i Windows
nyhedsgrupperne hvordan optimere Windows 95 til at kør så hurtigt som
muligt på en gl. Pentium 60
--
Jesper Oersted
Beware what you wish for, especially if it's 13-and-a-half inches

Fra : Erik Aalund

Dato : 26-04-01 14:39

Jesper Ørsted <triton@titancity.com> wrote:

> [...]
> du defragmentere din PC disk i Windows og ellers spørge i Windows
> nyhedsgrupperne hvordan optimere Windows 95 til at kør så hurtigt som

Hej Jesper,

Som jeg har skrevet andetssted ligger jeg jo ikke sådan inde
med Win 95. Og gå ud og købe den er jeg altså lidt imod.

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 26-04-01 14:54

Erik Aalund <aalund@esenet.dk> wrote:

> Hej Jesper,
>
> Som jeg har skrevet andetssted ligger jeg jo ikke sådan inde
> med Win 95. Og gå ud og købe den er jeg altså lidt imod.

Jeg er ret overbevist om at Win 95 kan erhverves meget billigt!
--
Jesper Oersted. My mailaccount is spamfiltered by ORBS.
http://www.orbs.org.