FX5200 vs. GF4TI4200
Fra : Peter M

Dato : 04-01-04 22:26

Hej

Her lige ses og læst tråden "FX 5600 vs GF4TI4200" og står med næsten samme
problem.

Har lige købt ny computer med et FX5200 kort i. I min gamle pc har jeg et
GF4 Ti4200 kort. FX5200 understøtter så vidt jeg kan læse mig til DirectX9
mens GF4 kortet kun understøtter DirectX8.

Derudover er GF4-kortet kun 4x AGP, mens FX-kortet er 8x AGP. De er begge
med 128mb.

Har læst at GF4 TI4200 er lidt hurtigere, men gælder det også når det kun er
4x AGP mod FX-kortets 8x AGP?

Hvilket skal jeg sætte i min nye pc?

PCen er en P4 2,8 GHz FBS800 med 512 ram.

På forhånd tak for svar
Peter Madsen

---

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 04-01-04 22:33

Peter M wrote:
> Hej

Heysan...

> Her lige ses og læst tråden "FX 5600 vs GF4TI4200" og står med næsten
> samme problem.

Okay - vi ser på det

> Har lige købt ny computer med et FX5200 kort i. I min gamle pc har
> jeg et GF4 Ti4200 kort. FX5200 understøtter så vidt jeg kan læse mig
> til DirectX9 mens GF4 kortet kun understøtter DirectX8.

Jepsen...

> Derudover er GF4-kortet kun 4x AGP, mens FX-kortet er 8x AGP. De er
> begge med 128mb.

Jep - sådan er det jo...

> Har læst at GF4 TI4200 er lidt hurtigere, men gælder det også når det
> kun er 4x AGP mod FX-kortets 8x AGP?
>
> Hvilket skal jeg sætte i min nye pc?
>
> PCen er en P4 2,8 GHz FBS800 med 512 ram.

Her er valget meget enkelt. GF4 Ti4200. AGP x8 er et markedsføringsnummer,
og giver ikke noget videre ydelse i praksis. AGP x4 er stadig rigeligt til
dagens ting. Desuden er FX5200 kortet, på højde med et GF2 GTS - næsten som
GF4 MX kortene. Det er ikke et kort der kan bruges til noget som helst... Så
sæt du roligt GF4 kortet i

--
Martin K

Fra : Aragorn24

Dato : 05-01-04 00:04

Ingen TVIVL, GF4Ti4200

FX5200 dur ik til spil

Mit første FX5200 kort kom i maskinen, C&C Generals blev installeret, full
detail, 1200*1000. OK - - - FUCK hvor det hakkede, det var for vildt. Bras!
Resten var P4 2.4ghz 768DDR333RAM, MAXTOR120GB...

--
Mød mig på: www.pcsalg.webbyen.dk

Fra : phg1

Dato : 08-01-04 23:44

"Aragorn24" skrev d. 05-01-04 00:04 dette indlæg :
> [...]
> som
> Så

> kan ikke være mere enig om det er 8xagp hjælper jo ikke ret meget hvis
dit bundkort kun understøtter 4xagp jeg vil dog ikke sige det er et
reklame trick med tiden skal det nok kunne udnyttes ligesom directx 9,0
der er ingen spil på markedet der understøtter 9,0 endnu men det kommer
helt sikkert men sæt du roligt et ti 4200 i igen

http://www.kandu.dk/

Fra : Brian Lund

Dato : 09-01-04 13:45

> [...]
> der er ingen spil på markedet der understøtter 9,0 endnu men det kommer
> helt sikkert men sæt du roligt et ti 4200 i igen

Der er da flere spil ude nu med DX9 effekter....

Men FX5200 er alligevel så håbløst langsomt at hvis du vil prøve på at køre
noget DX9 kan du ligesågodt købe dig en diasfremviser...

Brian

Fra : Martin Johansson

Dato : 11-01-04 00:08

"Brian Lund" <geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> Der er da flere spil ude nu med DX9 effekter....
>
> Men FX5200 er alligevel så håbløst langsomt at hvis du vil prøve på at
køre
> noget DX9 kan du ligesågodt købe dig en diasfremviser...

LOL den var god.

FX5200 har en fordel fremfor GF4TI4200, og det er DX9 understøttelse.
Men kortet er så håbløst langsomt, at det er ligegyldigt.
Kald det et GF2GTS eller et GF4MX med DX9 understøttelse, hastigheden er den
samme.

Fra : Peter M

Dato : 05-01-04 17:26

Tak for svarene. GF4-kortet er i og køre fint.

Peter

---