Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Grakikkort kun med passiv køling
Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 04-01-04 21:47

Er der nogen der kan hjælpe mig med links/lister over grafikkort som KUN har
passiv køling?

Jeg har prøvet edbpriser.dk, men der kan man desværre ikke bruge køling som
sorteringskriterium.

Findes sådanne sider/lister slet ikke, så må I også meget gerne skrive her i
gruppen, hvis I kender nogle forskellige kort med passiv køling. P.t. er jeg
kun klar over at Radeon 9600 skulle være med passiv køling, men mon ikke der
er flere, evt. fra GF?

På forhånd mange tak!

Morten Munk-Jensen

Fra : Ray

Dato : 05-01-04 00:16

Nope...The Sapphire ultimate cards have passive cooling but they are very
expensive. And the Matrox P650, G550, G450, G400 and all lower have passive
cooling as well. The Matrox Parhelia has a small fan. That's all I know of.
MVH
Ray

Fra : Laziter [9440]

Dato : 05-01-04 00:24

"Morten Munk-Jensen" <munk-jensen@FJERNESgyxi.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der kan hjælpe mig med links/lister over grafikkort som KUN
har
> passiv køling?

Du kan jo købe et kort med med aktiv køling, pille denne køler af og montere
en ordenlig passiv køler selv, f.eks en Zalman køler..
Prøv evt. at kigge lidt på deres hjemmeside:
http://www.zalmanusa.com/

Der er også instruktioner om hvordan man monterer deres kølere, og noter
omkring hvilke kort man kan montere dem på.

Mvh
Benjamin
laziter@NOSPAMgyxi.dk (fjern NOSPAM)

Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 05-01-04 01:10

> [...]
>
> Der er også instruktioner om hvordan man monterer deres kølere, og noter
> omkring hvilke kort man kan montere dem på.

Det har jeg bestemt også overvejet, meget endda! Rent faktisk har jeg
bestilt denne Zalman heatpipe, men har ikke modtaget den endnu. Jeg er dog
efterfølgende kommet meget i tvivl om hvorvidt jeg i det hele taget har
plads til at montere denne heatpipe på mit grafikkort (GF4 TI 4200), da jeg
har en "arm" med en køler til min CPU monteret tæt på grafikkortet. Når jeg
kigger på nyere kort som Radeon 9800 og GF FX 5900 synes jeg dog at det ser
ud til at disse kort er med både passiv og blæser-køler på, er det muligt at
pille alt dette af og derefter montere Zalmans heatpipe, uden at beskadige
grafikkortet?

Mvh
Morten

Fra : Laziter [9440]

Dato : 05-01-04 19:47

> [...]

at
> pille alt dette af og derefter montere Zalmans heatpipe, uden at beskadige

Uden at have den store erfaring på området ud over det læste rundt omkring
på nettet, tør jeg godt vove den påstand at det skulle være til at afmontere
uden det helt store besvær, kølerne er som regel clipset eller skruet
(sidstnævnte har jeg dog ikke set så tit) fast.
Jeg er næsten sikker på at Zalman har en eller anden guide/instruktion om
hvordan dette gøres.

Mvh
Benjamin

Fra : prometheus

Dato : 05-01-04 19:28

Chaintech laver en FX5200 med passiv kølning (A-FX20), men være obs på
at modellen findes både med passiv og aktiv.

Soltek laver ligeledes en FX5200 med passiv kølning. Jeg har dog læst at
der har været driver problemer mht. visning af DVD film, men det kan
være det er rettet nu.

Du kan også kigge her:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1365007900 (ved
desværre ikke hvordan man laver et link)

Der findes altså nogen stykker for FX5200, men jeg mener ikke der findes
nogle FX5600 kort med passiv kølning.

Har selv lige søgt og købte, men det blev en Radeon 9600 med passiv
kølning.

http://www.kandu.dk/