PSU's w og AGP kort
Fra : Platte Povl

Dato : 04-01-04 19:20

Med flere programmer kan jeg konstatere at mine +12V fra PSU'en i mit
system fast ( med let variation ) ligger på +11,80V. Ofte går den ned
til +11,70V ( evt. lavere ) når jeg er inde i et grafiktungt spil, eller
defragmenterer harddisken. Er der nogen der ved om dette vil påvirke
ydelsen af et strømsluger agp kort negativt? Min PSU er på 360W, og er
det tilfældet så må jeg have fat i en på 550W.
--
"Your father was a fish. You evolved

from an egg laid in water, fertilized by
    a sperm fish swimming upstream -
just as salmon swim up stream to

fertilize female egg laid in the water.

Maybe, you should worship a fish god."

       -- The Time Cube Prophet

Fra : Villy Jensen

Dato : 04-01-04 20:20

> [...]
> ydelsen af et strømsluger agp kort negativt? Min PSU er på 360W, og er
> det tilfældet så må jeg have fat i en på 550W.

Nej, ydelsen er ikke afhængig af spændingen hér
- og der er (svjh) 5-10% tolerance på 12 V forsyningen,
- og der er typisk usikkerhed på BIOS' spændingsudlæsning
så fred være med det!

5 Volt og 3,3 Volt er meget mere kritiske! Ustabilitet og utilstrækklig
effekt hér vil typisk få PC'en til at gå ned ind i mellem.

(Hvis du vil have en nøjagtig måling af PC'ens spændinger må du bruge et
troværdigt eksternt digitalmultimeter.)

Hvis din PC ellers er stabil: Glem fænomenet - Alt er OK!!

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Platte Povl

Dato : 04-01-04 21:16

Villy Jensen wrote:

> [...]
> troværdigt eksternt digitalmultimeter.)
>
> Hvis din PC ellers er stabil: Glem fænomenet - Alt er OK!!

Mange tak.

VH
Platte Povl