DVD optager på PC'en?
Fra : Thomas Rokamp

Dato : 04-01-04 23:21

Halløj!

Hvad skal der til, for at man kan benytte sin computer som DVD optager?
Gerne som de avancerede på markedet, så man kan bruge time-shift og alt det
der...

Hvilke komponenter skal bruges ud over en DVD brænder?

Mvh.
Thomas Rokamp

Fra : Thostrup

Dato : 05-01-04 11:06

"Thomas Rokamp" <no_spam@crax.dk> wrote in message
> [...]
det
> der...
>
> Hvilke komponenter skal bruges ud over en DVD brænder?

Et TV tuner kort er nok en vigtig ting så du overhovedet kan se tv billedet,
og så bare noget software - det fulgte med mit Hauppauge 350 ...

Mvh thostrup

Fra : Johny

Dato : 05-01-04 13:15

> [...]
det
> der...
>
> Hvilke komponenter skal bruges ud over en DVD brænder?

En god stor harddisk, et tv-kort eller dvb kort, hvis du har parabol.
Software følger ofte med kortet men ellers er programmet WinDVR 3
http://www.intervideo.com/jsp/WinDVR_Profile.jsp en mulighed. Med mindre
du køber et mpeg hardware baseret tv-kort som f.eks. Hauppage PVR 350, så
skal du også have en forholdvis kraftig CPU i din PC. Time-shifting kræver
en del computerkraft.

For at lave DVD'er ud af dine optagelser kan du f.eks. benytte DVDLab
http://www.mediachance.com/dvdlab/

En vis portion tålmodighed, det er ikke altid bare plug'n play.

Fra : TommyF

Dato : 05-01-04 15:38

On Sun, 4 Jan 2004 23:21:22 +0100, "Thomas Rokamp" <no_spam@crax.dk>
wrote:

> [...]
>der...
>
>Hvilke komponenter skal bruges ud over en DVD brænder?

Prøv også at læse i
dk.edb.hardware.drev.dvd
dk.edb.videoredigering

-------
Hvorfor skal man være stille i et vaskeri...
Fordi Bamseline er koncentreret.
--------