Attribut ved brænding
Fra : Christiansen

Dato : 04-01-04 18:58

Når jeg brænder filer ned på CD med Windows XP ændres attribut for filerne
til Read Only og det er de jo så stadig hvis de skal hentes ind på
harddisken igen.
Er det en fejl eller er der en settings der skal ændres ??

Christiansen

Fra : Laziter [9440]

Dato : 04-01-04 19:08

"Christiansen" <poulbrit@tdcadslfjern.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> harddisken igen.
> Er det en fejl eller er der en settings der skal ændres ??

Det er meget normalt at filerne skifter attribut når de brændes til CD,
normalt er en CD jo Read Only deraf navnet ROM (Read Only Memory).
Der er ikke noget du kan gøre for at ændre dette, du må leve med det.

Mvh
Benjamin

Fra : Sune Storgaard

Dato : 04-01-04 19:18

Laziter [9440] mumbled his insignificant opinion in:
3ff85693$0$29418$edfadb0f@dread15.news.tele.dk

> [...]
> CD, normalt er en CD jo Read Only deraf navnet ROM (Read Only Memory).
> Der er ikke noget du kan gøre for at ændre dette, du må leve med det.

Fordi mediet er readonly, behøver filen ikke at få den attribut !
Andre brændere kan godt finde ud af at brænde uden at ændre dem. Således man
netop undgår problemet når mediet ændres til RW igen.

FUT: dk.edb.hardware.drev
er vist en bedre gruppe, omend det ikke er så HW relateret.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 04-01-04 19:14

Christiansen skrev:

> Når jeg brænder filer ned på CD med Windows XP ændres attribut for
> filerne til Read Only

Du kan ikke ændre filerne på CD'en når de først er brændt(*), så
de bliver til Read Only på CD'en.

> og det er de jo så stadig hvis de skal hentes ind på harddisken
> igen.

Det burde de ikke være. WinXP er den første Windows-version som
automatisk fjerner R-attributten når du kopierer filer fra en CD
ind på harddisken.

(*) Medmindre at de er brændt på en CD-RW med et program som
Direct-CD f.eks.

Krydspostet til: dk.edb.hardware og dk.edb.hardware.drev.cd-rom.
FUT til: dk.edb.hardware.drev.cd-rom.
FUT?, se: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>.

Madsen.