Andet multimedie
bentjuul 3670
3D - hvad skal jeg vælge?
Fra : 9els

Dato : 04-01-04 15:08

Aiii dudes!

Hvis jeg skal til at realisere nogle 3d møbel tegninger - hvilket program
vil I anbefale mig at bruge? Det skal være godt nok til at lave textures
etc.. og nej det skal ikke være et 3D program, hvor man først skal erhverve
sig en eksamen i raket videnskab for at bruge det... Jeg har hørt at 3ds max
skulle være ok men ved ikke hvor om det er overkill...

Ciao

9els

Fra : B. Smalbro

Dato : 04-01-04 17:56

Min erfaring er at det er vanskeligt at få både et simpelt program og et der
reelt kan bruges effektivt. Jeg sidder i øjeblikket og bakser med Carrara
Studio, som er relativt billigt, men som har en fremragende
renderingsengine. Til gengæld syntes jeg hurtigt det bliver noget "baks" at
arbejde med koordinatdrevne projekter. Jeg har tidligere brugt VectorWorks -
dengang MiniCad - meget og syntes det er suverænt til 2D, men når tingene
skulle ind i 3D blev det langsomt. Jeg tror du er nødt til at gøre dig klart
i hvilket omfang du har brug for præcision og målfasthed og numerisk input

KH
Bjørn

Fra : Christian Raaby

Dato : 04-01-04 23:17

Helt klart Rhinoceros 3D!!!

Det er meget nemmere at gå til og modellere i end 3D Studio Max, og så er
det også meget billigere.
http://rhino3d.com/

Det kan lave gode renderinger med Flamingo-plugin'et, men man kan også
eksportere til 3D Studio Max og lave virkelige flotte renderinger i det.

Det er et meget benyttet program i vores branche.

Mvh.
Christian Raaby
Stud. Industriel Design

Fra : TommyF

Dato : 05-01-04 15:34

On Sun, 4 Jan 2004 15:07:38 +0100, "9els" <nkingk@microsoft.com>
wrote:
>sig en eksamen i raket videnskab for at bruge det... Jeg har hørt at 3ds max
>skulle være ok men ved ikke hvor om det er overkill...
Et brugt 3dMax version 3 eller der omkring kan købes for ca 7000-
Så det er en lidt dyr løsning, prøv at se på mine 3D links der er
masser af dem der har gratis demo udgaver, også dem som jeg bruger
nemlig Strata3D.
http://medlem.jubii.dk/tommyfriis/ Under Links/3D

-------
Hvorfor skal man være stille i et vaskeri...
Fordi Bamseline er koncentreret.
--------