Siemens S55 strømforbrug ved bluetooth
Fra : Knud Berggreen

Dato : 04-01-04 11:38

Hejsa...

Jeg har netop købt et Jabra BT200 headset og har derfor
selvfølglig aktiveret BT på min telefon.

Men selv om jeg selvfølgelig har leget lidt, så undrer det
mig at min telefon, som var fuldt opladet i går morges, er
blevet helt flad og slukkede i løbet af i nat.

Er BT en meget strømkrævende funktion?

Mvh
Knud

Fra : Claus Andersen

Dato : 04-01-04 11:51

Hej Knud

Jeg har en S55 og Jabra BT300.
Jeg har også bemærket den reducerede standby tid på mobil, men ikke i samme
kaliber som dig. Min tid er reduceret ca. 15-20 timer ved ren standby.
Hvis jeg snakker en del, reduceres tiden væsentligt hurtigere end hvis jeg
ikke havde bluetooth.

Det lyder som om at din telefon bruger unødig meget strøm, eller måske er
dit batteri gammelt/slidt?

Har du aktiveret din screensaver? (bruger lidt mere strøm hvis du har
animerede funktioner på screensaver).
Er du sikker på at din mobil ikke står og søger konstant efter headsettet
(to bluetooth ikoner med streger mellem øverst på skærmen). Hvis dette er
tilfældet er der noget galt i opsætningen eller headsettet, for de to ikoner
skal kun fremkomme når dit headset er i brug eller du aktiverer stemmestyret
opkald fra headsettet.

Ellers må jeg sige at jeg er blank for hvad det ellers kunne være.

Hilsen

Claus

......Forvent kun svar fra mig i weekenderne.....

Fra : Allan Olesen

Dato : 05-01-04 18:39

Knud Berggreen <knud@berggreen-dk.invalid> wrote:

>Er BT en meget strømkrævende funktion?

Jeg bruger kun BT til kalendersynkronisering på min S55. I starten
havde jeg altid BT slået til, men det reducerede min standby-tid til
3-4 dage. Nu nøjes jeg med at slå BT til, når jeg skal bruge det, og
så kan jeg holde en standby-tid på ca. 1 uge.

--
Allan Olesen, Lunderskov.