Simlåst til Sonofon => Selvhenter?
Fra : Ukendt

Dato : 03-01-04 15:09

Jeg har købt en simlåst mobil med Sonofon Variant.
Virker telefonen med et Selvhenter nummer?
Virker Tele2mobil free? (bruger også Sonofons net)

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-04 16:04

> Jeg har købt en simlåst mobil med Sonofon Variant.
> Virker telefonen med et Selvhenter nummer?
> Virker Tele2mobil free? (bruger også Sonofons net)

Din telefon virker fint med Selvhenter, da det er et almindeligt
Sonofon-abonnement.

Den virker ikke med Tele2, da Sonofon er begyndt at låse deres telefoner til
operatøren og ikke netværket, pga. de mange eksterne udbydere.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-04 16:40

Mange tak for hjælpen

Mit gamle Telmore kort virker ikke i min nye telefon (eller tak for
forslaget "Nicolai"), så jeg vil fluks flytte nummeret over til Selvhenter.

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-04 16:58

> Mit gamle Telmore kort virker ikke i min nye telefon (eller tak for
> forslaget "Nicolai"), så jeg vil fluks flytte nummeret over til
Selvhenter.

Hvis du lige har købt telefonen med Variant for nyligt, kan du ikke flytte
nummeret over til Selvhenter. Variant sælges med 6 måneders binding -
Selvhenter bliver ikke solgt med nye telefoner, da tilskuddet til telefonen
er for højt, til at Selvhenter så ville kunne være en rentabel forretning -
da der ikke er nogen abonnements-afgift på.

Fra : Nicolai

Dato : 03-01-04 19:55

"Jørgen" <-> wrote in message

> Mange tak for hjælpen
>
> Mit gamle Telmore kort virker ikke i min nye telefon (eller tak for
> forslaget "Nicolai"), så jeg vil fluks flytte nummeret over til
Selvhenter.

Ærgeligt ærgeligt. Det var også et Telmore jeg satte over i den nokia 3510i
til 1,- krone. Jeg har bare været heldig så. Men hvis du er glad for dit
Telmore, kan det så ikke betale sig at få den låst op, der er en hel news
gruppe med unlock-udbydere?

Nic

Fra : Jean

Dato : 03-01-04 22:36

Jørgen skrev:
> Mit gamle Telmore kort virker ikke i min nye telefon (eller tak for
> forslaget "Nicolai")

Forslag:
Få mobilen låst op og bliv hos Telmore...

Mvh Jean

Fra : Nicolai

Dato : 03-01-04 16:07

"Jørgen" <-> wrote in message

> Jeg har købt en simlåst mobil med Sonofon Variant.
> Virker telefonen med et Selvhenter nummer?
> Virker Tele2mobil free? (bruger også Sonofons net)

Ved ikke om du har prøvet det, men prøv først at tjekke om det virkelig er
simlåst, ved at smide et andet simkort i. Jeg har lige købt en ny 3510i,
hvor der på kassen står at den er simlåst til udbyderen. Jeg testede med et
andet kort (ikke samme net eller udbyder) og den var ikke simlåst. Der sker
åbenbart fejl.

Nic

Fra : Jens Andersen

Dato : 04-01-04 02:14

In news:1UAJb.227$XX5.154@news.get2net.dk,
Nicolai <Waiting@forone.dk> typed:
> [...]
> udbyderen. Jeg testede med et andet kort (ikke samme net eller
> udbyder) og den var ikke simlåst. Der sker åbenbart fejl.

Præcist det samme skete for mig.
Jeg købte en Nokia 6100 med Variant og regnede med at den var simlåst...
Opdagede pludselig at den slet ikke var låst da jeg forsøgte at låse den op
:)
Så jo..måske er det en fejl, måske er det ikke...Mener at have hørt om det
før..

--
Jens Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-04 11:38

> Så jo..måske er det en fejl, måske er det ikke...Mener at have hørt om det
> før..

Det er ikke en fejl. Nogle Sonofon-telefoner bliver solgt uden simlåst - ca.
halvdelen af alle de 3310'ere der i sin tid blev solgt er f.eks. uden
simlås. Hvorfor det foregår sådan, kan jeg desværre ikke svare på - men jeg
prøver gerne at undersøge det.