Thomas Buus Andersen wrote:
> Hejsa....
>
> Jeg forsøgte nytårsaften at komme i kontakt med familie og venner omkring kl
> 00:00. Men der var intet net der kunne gennemfører mine opkald med mit
> Telmore abb. Telefonen bippede bare kort efter opringning, og afbrød
> forbindelsen. Telmore siger nu, at den afgift er der altid, uanset
> resultatet af opkaldsforsøget.
> Jeg mener så bare, at det ikke kan være rigtigt at de kan opkræve penge for
> at lade mig ringe op via deres net, når det ikke virker. Så er de jo klar
> over, at nettet er overbelastet og ikke kan viderefører min samtale, eller
> mit opkald.
>
> Det er et lille beløb der er tale om, men jeg er sikkert ikke den eneste der
> har betalt for manglende dækning. I supportchatten kunne de intet stille op,
> kun give mig en mail adresse jeg kunne henvende mig til.
>
> Men er der andre der har rettet henvendelse til Telmore for at få svar på
> samme?
>
> Godt nytår!
Storm i et glas vand er alt hvad jeg kan sige. Læs dine
abonnementsbetingelser først.
Hvis opkaldet er registreret, så skal du betale. Telmore kan ikke se om
opkaldet skyldes overbelastning på telenettet, lokale
radio-forstyrrelser eller om din telefon simpelthen gik tør for strøm.
Check forøvrigt alle de andre selskabers betingelser. Der er ingen
selskaber der noget sted lover, at du kan bruge din telefon. Men alle
selskaber er forpligtet til at overholde deres GSM licens. I denne står
der bl.a. hvor mange opkald der skal kunne gennemføres (over en bestemt
periode), og hvor meget af Danmark, hvor der skal være GSM dækning.
Disse betingelser overholder ALLE teleselskaberne - ellers får de
frataget deres licens til at drive et GSM netværk! Check forøvrigt
www.mobildebat.dk hvor emnet nytårsaften og netværksproblemer bliver
diskuteret ivrigt. Det var ikke kun TDC/Telmore, der havde problemer -
det var alle selskaber over hele landet!
---
Fra. Telmore.dk:
13.4 TELMORE er ikke ansvarlig for fejl, nedbrud, nødvendige
driftsmæssige indgreb eller forstyrrelser, der skyldes forhold, der kan
henføres til transmissionsfejl, udstyr mv., der ejes eller drives af
anden operatør.
13.7 TELMOREs ansvar efter denne abonnementsaftale bortfalder, såfremt
opfyldelsen umuliggøres eller gøres urimelig byrdefuld på grund af
omstændigheder, der er uden for TELMOREs kontrol, såsom brand, krig,
oprør, strejker, lockout, naturkatastrofer, myndighedspåbud eller
lignende, og som TELMORE ikke med rimelighed kunne forventes at have
forudset ved abonnementsaftalens indgåelse og ikke uden væsentlige
omkostninger kunne have undgået eller overvundet.
--
Mvh. Johnny
Telefoner: Siemens MC60/S55/M50
Teleselskab: SONOFON
Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand
wrong answers