Indsætte i MySQL tabel
Fra : DrOnE

Dato : 03-01-04 19:09

Hejsa :)
Jeg tror dette er et meget nemt spørges mål for de fleste, men alligevel kan
jeg ikke finde ud af det :S - Alt jeg har gjort har slået fejl.

Det jeg skal have gjort er bare at indsætte noget text i 2 forms. En
form til Link, og en Form til Beskrivelse. Jeg har lavet MySQL tabellen og
det virker når jeg går ind og indsætter det Manuelt, men ellers gør det ikke
:S - Det skal helst være det hele script i skriver - bare foruden db
connection, den har jeg allerede i en fil. Men med alt fra form til
indsættelses-php-script-noget

Jakob

Fra : zigma.dk

Dato : 08-01-04 02:41

DrOnE wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> Det jeg skal have gjort er bare at indsætte noget text i 2 forms. En
> form til Link, og en Form til Beskrivelse.

> Det skal helst være det hele script i skriver - bare foruden db
> connection

Ok, først skal du have en side, hvor formen ligger i. Denne kalder vi side1.php
Derefter skal du så have en side som sætter værdierne ind i tabellen, den
kalder vi for side2.php

- side1.php (meget simpel, kun lige nok til det virker :)-

<form action="side2.php" method="POST">
Link: <input name="link"><br>
Beskrivelse: <input name="beskrivelse"><br>
<input type="submit" value="Gem">
</form>

- side2.php -

<?PHP
[din connection]

$link=$_POST["link"];
$beskrivelse=$_POST["beskrivelse"];
mysql_query("INSERT INTO tabel (id,link,beskrivelse)
VALUES('','$link','$beskrivelse')");
header("Location: side1.php");
?>

Nu har du en side med to bokse og en knap, og en side som sætter indholdet ind
i MySQL-db'en for så at hoppe tilbage til den første side igen...

Håber du kunne bruge det! =)

Venligst
zigma.

- Pædagogiske tutorials på dansk