Mambo CMS-portal
Fra : Lars

Dato : 31-12-03 16:26

Hej NG,

nogen som har prøvet at sætte en "Mambo" portal op(findes på
opensourceCMS.com).
Har egen webserver (offline pt.) med O.S. win2000, Apache server, PHP og
MySQL er installeret.

Der hvor det halter er konfigurationen af nogle config.php filer i Mambo. Og
så tror jeg ikke helt jeg har styr på MySQL....
Der kan etableres remote access til min wbserver hvis der erbehov for det
ifb. hjælp til opsætning.
Håber I kan hjælpe!

Godt Nytår - Mvh. Lars Hørmann

Fra : Dan Stanley

Dato : 02-01-04 21:47

"Lars" <hoermann@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så tror jeg ikke helt jeg har styr på MySQL....
> Der kan etableres remote access til min wbserver hvis der erbehov for det

Hej,
Du udpakker mambo rar pakken til apache htdocs evt. i en mappe.mambo f.eks.
Starter MySql og Apache op.
Starter din webbrowser og skriver stien til ovenstående mappe f.eks
http://localhost/mambo
så skulle den starte installationsprg. op. Du skal ikke rode med config.
filer mm.
Du skal blot udfylde de manglende felter mht. mysql, password mm.
Hvad er det specifikt du ikke kan gøre/finde ud af?
Prøv og hent phptriad vha en søgning på google, den installerer, apache, php
og mysql.
Du kan så efterflg. opdatere php og mysql.

Mvh
Dan

Fra : Lars

Dato : 02-01-04 23:00

> [...]
php
> og mysql.
> Du kan så efterflg. opdatere php og mysql.

Hej Dan,

selve min Apache server, PHPog MySQL er installeret - og Mambo
installationen starter også op. Men når jeg skal specificere oplysningerne
om SQL databasen; bruger, kodeord og databsenavn returnerer den med fejl i
oplysningerne.
Jeg har nu rodet temmelig meget med det og tror at det er fordi jeg har sat
MySQL forkert op (hvis man sa kan det?!) Jeg har afinstalleret MySQL (op til
flere gange) og installeret den på ny, den starter fint op, men jeg har ikke
rigtig adgang til at oprette en ny base mm. Og skal man overhovedet det?!
Eller finder Mambo selv MySQL som service og sørger for resten?!!

Ja du kan høre, at jeg er kørt ret så meget fast - håber du har en løsning!
For det er lige den CMS-portal jeg har drømt om i lang tid!
Bruger du den også? I så fald hvilke erfaringer har du med den?!!

Mvh. Lars Hørmann

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-01-04 23:17

"Lars" <hoermann@sol.dk> wrote in news:bt4plg$i8f$1@sunsite.dk

> [...]
> ny, den starter fint op, men jeg har ikke rigtig adgang til at
> oprette en ny base mm. Og skal man overhovedet det?!

Har du haft startet winmysqladmin ? (den ligger i mysql biblioteket)
Derinde kan du lave en stor del af opsætningen, bl.a. mht. passwords
og databaser.

Evt. kan du bruge phpmyadmin.

"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"
(Dilbert Newsletter)

Fra : Lars

Dato : 03-01-04 16:27

Når Jeg logger på som administrator på Mambo, så kommer der en række
fejlmeddelelser i et browservindue, som hurtig lukker ned igen.
Spørgsmålet er om jeg har tilladelse som administrator i MySQL. Jeg har
snart prøvet lidt af hvert!

Fra : Dan Stanley

Dato : 03-01-04 17:03

> [...]
> fejlmeddelelser i et browservindue, som hurtig lukker ned igen.
> Spørgsmålet er om jeg har tilladelse som administrator i MySQL. Jeg har

Har du prøvet det som henrik skriver mht. winmysqladmin ??
Prøv og søg på google efter mysql front. det er en grafisk front til mysql.

Mvh
Dan

Fra : Lars

Dato : 03-01-04 20:41

- har en grafisk front til MySQL!
Nu ligger problemet efter installationen. Når jeg skal logge på som admin i
portalen, returneres med div. php fejlmeddelelser, men browseren skifter så
hurtigt at jeg ikke kan nå at se hvilke fejl præcist. Men jeg tror at det er
noget med databaseadgang/tilladelse!

Prøv evt. selv på http://80.162.13.19/ (har ikke fået peget domænenavnet
over på ip'en endnu!)
bruger:admin
pass:ma33ster

Mvh. Lars Hørmann

Fra : Dan Stanley

Dato : 03-01-04 21:27

> [...]

> hurtigt at jeg ikke kan nå at se hvilke fejl præcist. Men jeg tror at det

Såvidt jeg kan se har du ikke installeret mambo i en folder i roden af
apache men i en mappe på c drevet?!?
Er der nogle filer der er write protected?? Har du fjernet
installationsmappen?
Dan

Fra : Lars

Dato : 03-01-04 22:33

- Ja jeg har instlleret det på c:\webfolder\mambo ( er det ikke ok?!)
- der skulle ikke være filer som er writeproected
- Og jeg har fjernet installationsmappen

Mvh. Lars Hørmann

Fra : Dan Stanley

Dato : 04-01-04 11:50

> - Ja jeg har instlleret det på c:\webfolder\mambo ( er det ikke ok?!)
> - der skulle ikke være filer som er writeproected
> - Og jeg har fjernet installationsmappen
>
> Mvh. Lars Hørmann

Prøv og lig den i flg. C:\apache\htdocs\mambo
som skulle være default apacheserveren.

Dan

Fra : Lars

Dato : 04-01-04 16:54

Nu virker det, næsten!
Jeg har formateret skidtet og er startet fra bunden med phptriad. Og det var
vist lige det der skulle til!
MEN jeg mangler en komponent/program et "zlib" kompressionsprogram. Har
snart installeret samtlige komprimerings-programmer, incl. gzip som vist
skulle understøtte zlib.
Hvad pokker mangler jeg?
Takker for de mange tålmodige svar
Lars

Fra : Dan Stanley

Dato : 04-01-04 18:37

> [...]
> MEN jeg mangler en komponent/program et "zlib" kompressionsprogram. Har
> snart installeret samtlige komprimerings-programmer, incl. gzip som vist

Hvordan ved du at du mangler det?
Er det ikke bare at de/aktivere det under globalsettings når du er admin??!
Lad mig høre/se hvad du kommer frem med?
Vil du lave dit eget design osv.

Dan

Fra : Dan Stanley

Dato : 04-01-04 18:41

Der er forøvrigt god hjælp og hente på nedenstående links som huser bruger
fora.

http://www.mamboportal.com

http://forum.mamboserver.com/viewforum.php?f=13
Dansk forum