Mysql hjælp ?
Fra : Mads

Dato : 27-12-03 18:44

Hej Eksperter !

Jeg er igan med at lave en side om div. rockalbums,
men ville meget gerne ha´ lagt det ind i en mysql db.

siderne der skal ind i db er som denne :
http://www.rocknation.dk/Accept/Eat_the_heat.htm
Hvordan dælen gør jeg det smartest ??
Hvor mange fields skal jeg bruge ??

Håber der er nogen der kan hjælpe mig.
Hvis i skal bruge mere info skal i bare spørge..

Mvh. Mads
www.rocknation.dk

Fra : Kasper Johansen

Dato : 27-12-03 19:45

> Jeg er igan med at lave en side om div. rockalbums,
> men ville meget gerne ha´ lagt det ind i en mysql db.

Fornuftigt.

> siderne der skal ind i db er som denne :
> http://www.rocknation.dk/Accept/Eat_the_heat.htm
> Hvordan dælen gør jeg det smartest ??

Opretter en db og indsætter fields, som du så kan trække ud senere ala
...WHERE id = ''

F.eks. noget lign:

rockablums
id
titel
genre
land

Du vil nok have flere ting end dette.

> Hvor mange fields skal jeg bruge ??

I mit eksempel er det vel 3? Og hvis du skal have flere skal du så skrive
det antal.

> Håber der er nogen der kan hjælpe mig.
> Hvis i skal bruge mere info skal i bare spørge..

Du skal være opmærksom på at vi ikke skriver en hel side til dig. Jeg skulle
mene gruppen mest er til hjælp og spørgsmål vedrørene PHP, du skal ikke
regne med at finde nogen som vil skrive siden ;)

Ellers har jeg bare misforstået...

Mvh
Kasper

Fra : Jonas Delfs

Dato : 27-12-03 21:06

"Mads" <sletsnoop_adsl@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er igan med at lave en side om div. rockalbums,
> men ville meget gerne ha´ lagt det ind i en mysql db.

Jamen så synes jeg du skulle futte over i dk.edb.database hvor sådanne
spørgsmål hører til.:)

--
Mvh. Jonas Delfs
Freelance webprogrammør: http://delfs.dk