Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
benchamark test program..hvilket?
Fra : michael bennati scho~

Dato : 04-01-04 13:54

Har lige installeret mit Sapphire Radeon XT 256mb og ville gerne prøve at
teste det og mit system for at se hvordan det egentlig performer, da det er
en lidt sært bestykket computer efterhånden. Men det svirrer med navne på
forskellige benchmark testprogrammer... hvilke er bedst? Hvad skal jeg
vælge?
Min computer:
Sapphire Radeon XT 256mb
2 HDD 40+120GB
Athlon 1,4 Ghz Thunderbird
ECS K7S5A
1Gb Ram (een klods) ikke DDR!
Pioneer 106D DVD-brænder

Nogen kommentarer?
mvh Michael

Fra : Zulu

Dato : 04-01-04 14:03

michael bennati schou wrote:
> [...]
> performer, da det er en lidt sært bestykket computer efterhånden. Men
> det svirrer med navne på forskellige benchmark testprogrammer...

Klassikeren er 3DMark 01 og 03 fra Futuremark, men prøv også Aquamark 3
(www.aquamark3.com)

Zulu

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 04-01-04 14:08

Zulu wrote:
> Klassikeren er 3DMark 01 og 03 fra Futuremark, men prøv også Aquamark
> 3 (www.aquamark3.com)

Man kunne jo også se lidt på PCMark 2002 eller PCMark 2004...

--
Martin K

Fra : Zulu

Dato : 04-01-04 15:08

Martin Kirschmeyer wrote:

> Man kunne jo også se lidt på PCMark 2002 eller PCMark 2004...

Helt sikkert. Men nu er vi jo i grafikkort-gruppen, så jeg gik ud fra at det
var det han ville teste...

Ellers kan Sisoft Sandra også anbefales.

Zulu

Fra : michael bennati scho~

Dato : 04-01-04 16:01

"Zulu" <Zulu@toughN-O-S-P-A-Mguy.net> skrev :

> [...]
det
> var det han ville teste...
>
> Ellers kan Sisoft Sandra også anbefales.

Okay... jeg var ikke klar over at man kunne teste grafikkortet isoleret.
Troede ydelsen afhang af det samlede system.
mvh Michael

Fra : Zulu

Dato : 04-01-04 16:05

michael bennati schou wrote:

> Okay... jeg var ikke klar over at man kunne teste grafikkortet
> isoleret. Troede ydelsen afhang af det samlede system.
> mvh Michael

Det gør den også til dels, men nogle test er mindre CPU/MB/Ram afhængige end
andre.
Fx er 3DMark01 meget afhængig af CPU m.m. hvorimod 3DMark03 og Aquamark3
mest tester grafikkortet.

Zulu

Fra : MKH1

Dato : 09-01-04 01:16