USB2 eller Firewire
Fra : H@nsen

Dato : 03-01-04 22:57

Hvilken af USB2 / Firewire er hurtigst ved brug til ekstern harddisk ?

Fra : Bernhard Ege

Dato : 04-01-04 00:22

"H@nsen" <tele1adslSLET_LIGE_DETTE@OG_DETTEtele2adsl.dk> wrote in
message news:kVGJb.2038$Du6.1046@news.get2net.dk...
> Hvilken af USB2 / Firewire er hurtigst ved brug til ekstern harddisk ?

Det er FireWire men jeg skal da ikke afvise at USB Hi-speed kan være
hurtigere i enkelte situationer.

mvh Bernhard

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 04-01-04 00:44

H@nsen skrev :
> Hvilken af USB2 / Firewire er hurtigst ved brug til ekstern harddisk ?

Firewire er hurtigere end USB2 og bruger mindre CPU. Årsagen er at USB står
og kommunikere mellem enhed og controller, det gør firewire ikke.

Jeg har hugget to billeder fra [H] der viser den samme disk med usb og
firewire
http://www.gromit.dk/div/usb-firewire.gif

Her er artiklen
http://hardocp.com/article.html?art=NTU4LDQ=