Hvordan aflæser man RAM-specifikationerne.
Fra : Jack L.

Dato : 03-01-04 16:27

Hej gruppe.

Egentlig bør jeg ikke stille dette spørgsmål for jeg har nogenlunde en idé
hvordan man aflæser RAM-specifikationerne; alligevel er det den som afholder
mig fra at købe nye RAM-blokke (står foran en opgradering af computeren).

Jeg skal have anskaffet mig enten 2 x 256 eller 1 x 512 MB PC3200. Nu findes
disse PC3200 i prisklassen fra omtrent 600 til 1200 DKK, så kvaliteten
spiller naturligvis ind. Er kvaliteten proportional med prisen og er det
målbart ud fra specifikationerne?

Det er vist ikke nogen hemmelighed at bl.a. Samsung og Corsair er
mærkevarerne og de skal nok klare i overclocking-miljøer. Men hvordan står
det til med fx andre populære mærker som Kingston (i den billige ende),
Performance og Elixir. Er de brugbare i overclockingmiljøer?

Jeg skal have anskaffet mig nogle RAM-blokke som tåler forholdsvis let
overclocking. Til bundkort vil jeg formentlig bestille en EPOX 8RDA3+ og jeg
har i forvejen en Barton 2500XP som efter sigende kan overclockes til 2025
MHz eller i den dur.

--
Mvh / Best regards,
Jack, Copenhagen