Nyt bundkort og cpu ?
Fra : Kim Jensen

Dato : 02-01-04 19:06

Jeg skal til at købe nyt bundkort og Cpu. Det jeg skal bruge den til er
fortrinvis spil, men også lidt video.
Jeg er lidt i tvivl om jeg skal købe AMD 2,6 Ghz eller Intel. Hvis jeg
vælger en AMD type, hvad vil i så anbefale. I et rimeligt prisleje.

Fra : Allan / Kolding

Dato : 02-01-04 19:31

Ja jeg ville vælge :

Intel 2,6/800.( Mest Intel CPU for pengene P.T.).
Asus P4P800 med eller uden deluxe.
( PAT kan enables på dette kort )
Det giver faktisk et 875 chipset bundkort.
2 X 256 PC3200 ram, som skal kører duel.

Og jeg ville slet ikke være i tvivl.

Men nu spørger du om AMD.
Ja jeg har kun bygget AMD som er brændt af. ( sidst en Baton 2500 )
Dem dur jeg nok ikke til at bygge.
Men hvis du læser div. forumér er der mange som har bøvl
med varme AMD cpuér, og de skal også samles omhyggeligt.
Prisen på Intel er dog noget dyrere end AMD, men Intel
er mere stabilt og kan faktisk ikke brænde af.

Ydelse mæssigt tror jeg ikke de 2 fabrikanter har noget på hinanden.

Det var bare mit råd.

Allan / Kolding

Fra : Hagman

Dato : 02-01-04 20:31

LOL, så lær og samle en computer ordenligt !
Jeg ville vælge AMD.
AMD er bedst til prisen.

Varme ?
Tjaa... min nuværene @2,4 Ghz AMD er 32 grader idle, sååå.
....og de andre AMD'er jeg har haft, har varmen aldrig været et problem.

AMD 2500+/2800+
Asus A7N8X Deluxe
2x512 DDR-RAM PC2700/PC3200
.....så er du godt på vej...

God fornøjelse.

Fra : Allan / Kolding

Dato : 02-01-04 21:46

"Hagman" <michael@FJERNmpetersen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Tjaa... min nuværene @2,4 Ghz AMD er 32 grader idle, sååå.
> ...og de andre AMD'er jeg har haft, har varmen aldrig været et problem.

Se nu ved jeg jo ikke lige helt hvad " LOL" betyder !!!

Om jeg skal lære at samle AMD ? Lysten driver ikke til det.
Jeg har bare dårlig erfaring med det.
Muligvis fordi folk skal have det så billigt som muligt.
Man er jo bare flink til at hjælpe dem med at samle.

Det kan da godt være din cpu ligger fint i tempratur, men sker
da jævnligt at folk spørger om det er korrekt deres AMD
ligger på 70 grader og der over ?

Jeg brændte eks. en Baton 2500 af i et nyt ESC kort i sommer.
Det viste sig at være en bundkorts fejl. ( Sokelfejl )
Men man bliver da ked af at hjælpe folk, også futter det bare af.
Derfor har jeg personlig valgt, kun at hjælpe folk med INTEL.
Jeg har den første INTEL til gode endnu som er futtet af.
Og har aldrig læst om en P4 som er brændt af endnu.

Har det sådan at hvis kvalitet og stabiliteten var ens på det 2 mærker,
så var INTEL vel lukket, da deres cpuér generalt er dobbelt så dyre.
Dette er dog kun en tanke.

Nå ! men nok om det, vi skulle jo nødig ødelægge tråden.

Allan / Kolding

Fra : Kim Jensen

Dato : 03-01-04 11:13

Tak for jeres svar, nu har jeg ikke nogen som helst fordom for hverken Intel
eller AMD. Jeg syntes bare jeg har hørt at AMD er bedere til spil end Intel.

Men i skriver at der ikke findes en AMD i 2,6. Hos www.m-e.dk har de da en
AMD Athlon Thoroughbred XP 2600+ (2083MHz) Box til 875,00 kr.

Hvad er det lige det betyder 2600+
venlig hilsen
Kim

Fra : Leony

Dato : 03-01-04 11:37

In news:LAwJb.47$xt7.31@news.get2net.dk,
Kim Jensen <kim.jensenfjern@get2net.dk> typed:

> Hvad er det lige det betyder 2600+

Dette er sakset fra EDBpriser's produktguide:
"Pentium4 processorerne har en højere clockfrekvens, selvom de er
langsommere end en Athlon XP ved samme clockfrekvens. For at folk skal
have et mere realistisk billede af, hvor hurtige Athlon XP processorerne
er, bliver de ikke navngivet efter, hvor mange MHz de kører, som man jo
normalt gør. I stedet har AMD valgt at give dem et tal, som svarer til
hastigheden i MHz på en Pentium4 processor. På EDBpriser.dk er både
modelnummeret og den reelle hastighed angivet. Fx svarer 2200+ til
1800MHz."
http://www.edbpriser.dk/guider/guide_vis.asp?GuideID=1015

Den officielle forklaring fra AMD's side er dog, at xxxx+ rating er målt
efter en Thunderbird, svjh, og ikke en P4.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : TommyF

Dato : 03-01-04 17:39

On Sat, 3 Jan 2004 11:13:06 +0100, "Kim Jensen"
<kim.jensenfjern@get2net.dk> wrote:

> [...]
>
>Men i skriver at der ikke findes en AMD i 2,6. Hos www.m-e.dk har de da en
>AMD Athlon Thoroughbred XP 2600+ (2083MHz) Box til 875,00 kr.
Jeg har selv haft 12 Intel maskiner hjemmesamlet, og har alle kørt
perfekt, jeg prøvede for sjovt at lave en AmdXP2600, og den har også
bare været perfekt, jeg har kørt med WinXP i over 1 år uden
geninstallation.
Køleren på både Intel og Amd cpu'er kan være stram at få på, da Intel
har et metal skjold og Amd har kernen blottet skal der bare udvises en
anelse mere forsigtighed når køleren sættes fast på Amd'en, så holdes
den vandret når den sættes på er det lige så nemt som på en Intel.
Og en XP2600 giver masser af spark med et godt grafikkort.

-------
Hvorfor skal man være stille i et vaskeri...
Fordi Bamseline er koncentreret.
--------

Fra : Leony

Dato : 02-01-04 20:34

In news:nqiJb.450$xA.144@news.get2net.dk,
> [...]

> Jeg er lidt i tvivl om jeg skal købe AMD 2,6 Ghz eller Intel. Hvis jeg
> vælger en AMD type, hvad vil i så anbefale. I et rimeligt prisleje.

AMD 2,6 GHz er ikke lavet endnu, så den er nok ikke i et rimeligt
prisleje.
Det er i øvrigt en god ide at sætte tal på prislejet. "Rimeligt
prisleje" er meget forskelligt for den arbejsløse og
folketingsmedlemmet.

AMD plejer at være:
AMD 2500+ Barton
Abit NF7 motherboard

Min personlige Intel P4 system skulle være:
P4 2,6 GHz 800 MHz FSB
Abit IC7 eller IS7 motherboard

Har du DDR-RAM?
Har du en PSU der kan trække en moderne processor?
Hvis ikke så skal du regne med en lille ekstraudgift til det.