Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotostativ til Canon G2
Fra : Wonderbaum

Dato : 04-01-04 13:19

Hej alle,

Er der nogen der kan anbefale et fotostativ til et Powershot G2 kamera?

Ligeledes hører jeg også meget gerne om hvor det kan købes billigst.

På forhånd tak for hjælpen.

/Wonderbaum

Fra : Morten Bested

Dato : 04-01-04 13:51

www.photoshop.dk har nogle billige Hama stativer (jeg har deres billigste
til 269,-), og kan sagtens holde et G2. Det er selvfølgelig ikke et
professionelt stativ, men så længe man ikke har noget udstyr der vejer flere
kilo, så går det fint.

Fra : Wonderbaum

Dato : 04-01-04 14:03

"Morten Bested" <morten@bested.net> wrote in message
> [...]
> til 269,-), og kan sagtens holde et G2. Det er selvfølgelig ikke et
> professionelt stativ, men så længe man ikke har noget udstyr der vejer

Tak Morten,

Det er faktisk også der jeg har købt kameraet i sin tid.
De oplyser dog ikke noget om hvorvidt de enkelte kameraer kan placeres på de
forskellige stativer.

Jeg gættede på at kameraet spændes fast på stativet og at alle kameraer
derfor ikke kan bruges sammen med et hvilket som helst stativ?

/Wonderbaum

Fra : Morten Bested

Dato : 04-01-04 14:12

Så lidt .... Man kan bruge stativet til alle kameraer der har et gevind
i bunden, præcis som G2 har det.

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-01-04 14:28

Morten Bested <morten@bested.net> wrote:

> Så lidt .... Man kan bruge stativet til alle kameraer der har et
> gevind i bunden, præcis som G2 har det.

Jeg vil lige tilføje, at der har været flere størrelser gevind gennem
tiden, men i dag anvendes vist kun én størrelse.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Søren

Dato : 04-01-04 15:23

"Morten Bested" <morten@bested.net> skrev i en meddelelse news:bt928l$rhl$1@sunsite.dk...
> [...]
> til 269,-), og kan sagtens holde et G2. Det er selvfølgelig ikke et
> professionelt stativ, men så længe man ikke har noget udstyr der vejer flere

Forlang 10 pct i rabat og det får du som jeg

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 04-01-04 14:36

"Wonderbaum" <mikael@revisor.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle,
>
> Er der nogen der kan anbefale et fotostativ til et Powershot G2 kamera?

Hej

Der er i bunden af alle ordentlige kameraer et gevind, det er standart 1/4
tommer.
Ligeledes forholder det sig med stativer, der er det bare et 1/4 tommers
gevindstykke.
Så alle almindelige kameraer passer fysisk på alle almindelige stativer, så
er det bare størrelsen og vægten der gerne skal passe til kameraet.

PS. For små stativer er der nok af, men for store stativer findes ikke
Køber kamera for 8000,-, ram og andet tilbehør for 2500,- så sparer man ikke
på stativet, Manfrotto 055 er et godt bud på kvalitet til
småbillede/digitalkameraet.

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Wonderbaum

Dato : 04-01-04 15:48

> [...]

> Køb og salg af brugt fotoudstyr: www.analogfoto.dk
> Jeg samler på kameraer og fotoudstyr, har du noget ?

Nu så jeg i et andet indlæg i denne NG at der var en diskussion omkring
højden på et sådan stativ.
Er der nogen der har kendskab til disse Hama stativer og hvorvidt det er
vigtigt at det er 130cm eller 160cm højt?

Ligeledes er jeg lidt nysgerrig efter hvor lavt et sådan stativ kan blive?

/Wonderbaum

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 04-01-04 16:52

Hej

Se:

http://www.manfrotto.com/product/templates/templates.php3?sectionid=2&itemid
=764

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Allan Olesen

Dato : 04-01-04 19:29

"Wonderbaum" <mikael@revisor.dk> wrote:

>Er der nogen der har kendskab til disse Hama stativer og hvorvidt det er
>vigtigt at det er 130cm eller 160cm højt?

Lige netop på dit G2 vipper du jo bare skærmen, hvis det er af hensyn
til arbejdsstillingen, at stativet skal være højt.

--
Allan Olesen, Lunderskov.