Radeon 9600 pro vil ikke virke
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 03-01-04 23:45

Hejsa

En af mine venner har problemer med hans nye Club3D Radeon 9600 pro 256 Mb.
Håber I kan hjælpe. Han har desvære ikke internet lige for tiden, så jeg
skriver lige for ham

Når han bruger de nyeste drivere fra enten Club3d eller ATI så vil Windows
XP ikke starte op, der kommer bare en sort skærm. Hvis han bruger de drivere
som fulgte med på cd'en, så virker det fint nok i windows, men når han
prøver at køre et spil eller en demo fra ATI, så kommer der en sort skærm
sometider med nogle grønne streger og felter. Lyden virker, så
spillet/demoen kører fint nok. Han har geninstalleret XP og fjernet alt
unødvendigt hardware, men det hjalp ikke. Han har et Soltek bundkort med via
chipset, men han kan ikke lige huske hvad det hedder, og en 1,2 Ghz AMD cpu
(mener at det er en Duron).

Kortet virker fint nok i en anden computer.

Nogle ideer? For vi har ikke flere

mvh Frank

Fra : Allan / Kolding

Dato : 04-01-04 10:45

Prøv kortet i en anden pc.
Hvis det skulle være defekt.

Allan / Kolding

KLIP

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 04-01-04 16:42

"Allan / Kolding" <bruhn.allan@_V_Æ_K_stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv kortet i en anden pc.
> Hvis det skulle være defekt.

Tak for forslaget, men det er prøvet, og det virker (se mit første indlæg,
2. sidste linie)

mvh Frank

Fra : Jan Vennike

Dato : 04-01-04 19:59

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3ff745d2$0$24843$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
cpu
> (mener at det er en Duron).
>
> Kortet virker fint nok i en anden computer.

2 ting:

1. Er det testet på forskellige PC'ere, men samme monitor ?? Nogle, lidt
ældre, skærme kan ikke følge med opdateringsfrekvensen til de nyere kort.
Har oplevet det et par gange
2. Hvad står AGP til i BIOS ??? På mit bundkort (som ikke er et Soltek) får
jeg probelemer hvis jeg sætter den til 8x, men det kører fint hvis jeg nøjes
med 4x.

Blot et par input til fejlsøgning.

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 05-01-04 18:01

"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ældre, skærme kan ikke følge med opdateringsfrekvensen til de nyere kort.

Han har prøvet med en Samsung 950p, som har en rimelig opdateringsfrekvens,
men måske han lige skulle tjekke det igen.

> [...]
får
> jeg probelemer hvis jeg sætter den til 8x, men det kører fint hvis jeg

Det siger jeg lige til ham.

> Blot et par input til fejlsøgning.

Tak for input
mvh Frank

Fra : Aragorn24

Dato : 05-01-04 00:08

Prøv aat instalere chipset driverne

--
Mød mig på: www.pcsalg.webbyen.dk

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 05-01-04 18:03

"Aragorn24" <aragorn24@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv aat instalere chipset driverne

Det har jeg sagt til ham, men han har som sagt ikke lige internet for tiden,
men vi må jo flytte computeren

Tak,
mvh Frank