Q: s3 trio64v+
Fra : Michael Korsgaard

Dato : 03-01-04 21:28

Kæresten har et s3 trio64+ grafikkort siddende i pci-slot.. (Har haft lukket
maskinen op og kigget på kortet) OS er XP-pro.

Sagen er den at hendes knægt har fået nogle spil i julegave som ikke vil
køre, under henvisning til at der kræves et hardwareaccelereret 3d kort. Det
må jeg jo så gå ud fra at dette kort ikke kan klare den slags spil, eller er
der noget jeg har overset??? Jeg undrer mig nemlig lidt over at
skærmopløsningen ikke kan gå højere end 800x600 og mellem (16bit)

Det drejer sig om børnespil såsom Harry og Disney, honningdyret`s
honningjagt

Kan den bare ikke klare mere???
Nogen som ved hvem producenten er???

Hvad skal jeg evt. alternativt have fat i? Ville en Gforce 2 kunne klare
jobbet???

/ Michael...

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 03-01-04 22:18

"Michael Korsgaard" <mks@accelerator.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan den bare ikke klare mere???
> Nogen som ved hvem producenten er???
>
> Hvad skal jeg evt. alternativt have fat i? Ville en Gforce 2 kunne klare

Den må nok siges at være noget forældet, da den vist ikke findes med mere
end 4 mb ram og uden acceleration.
Et Geforce ville klare jeres problem. De fåes jævnligt til rimelige penge i
dk.marked.privat.edb.intern
Nu er det jo nok ikke den største pc i har, siden den har kørt med dette
grafikkort, så et 2mx vil kunne gøre det.
Du skal så lige sikre dig, at der er agp port på. Det findes også i pci
udgaver, men der er ikke så mange til salg, og så skal man i hvertfald huske
at gøre opmærksom på det.

Kurt

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 04-01-04 00:13

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kurt
>
>Tjaaeee.... jeg havde næsten set skriften på væggen... Resten af maskinen
er som sådan udmærket. AMD 886MHz og 384 mb RAM, så jeg vil over og se på et
grafikkort i en anden grb...Og jo der er agp-port...

Thanks..

/ Michael...