Mærkelige stik i monitor ?
Fra : Peter M

Dato : 03-01-04 14:52

Hejsa
En af mine kammerater kom her og sagde at han har fået en monitor med nogle
sjove runde stik i, og ikke det almindelige stik med en masse ben.
Der var vist 8 af disse stik bag på monitoren.
Men der fulgte ikke kabel med til monitoren
Kan i evt fortælle os hvad det er for et kabel der skal bruges så det kan gå
i et almindelig grafikkort ?

mvh
Peter M

Fra : Anders Lund

Dato : 03-01-04 16:30

On Sat, 3 Jan 2004 14:52:11 +0100, Peter M wrote:

> [...]
> Men der fulgte ikke kabel med til monitoren
> Kan i evt fortælle os hvad det er for et kabel der skal bruges så det kan gå

Uden at vide mig helt sikker - har set sådan en monitor før - mener jeg at
det "kun" er 5 af disse stik man bruger på monitoren. Og igen, jeg _tror_
at det er sådan noget du skal kigge efter:

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1614657895

Update: Kiggede lige lidt videre. Jeg er næsten sikker på at det er dette i
leder efter:

http://av-connection.com/?HirachyID=309&CampID=9

--
Anders Lund
spam2004@andersonline.dk

Fra : Brizz

Dato : 03-01-04 16:47

> [...]
>
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1614657895
>
> Update: Kiggede lige lidt videre. Jeg er næsten sikker på at det er dette

Er der noget at hente ved at bruge et sådan kabel? for min monitor har det
også og bruger bare et alm monitor kabel. Men 125 kr. for en bedre kvalitet
billede er da ok. Men vinder man noget ved det i billede kvalitet?

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : iddqd

Dato : 03-01-04 18:07

Brizz wrote:

> Er der noget at hente ved at bruge et sådan kabel? for min monitor har det
> også og bruger bare et alm monitor kabel. Men 125 kr. for en bedre kvalitet
> billede er da ok. Men vinder man noget ved det i billede kvalitet?

I høje opløsninger og med et grafikkort der levere et godt output så kan
der være noget at vinde på skarphed hvis altså skærmen også er god nok.

Der er dog den ulempe at Plug&Play ikke understøttes med BNC kablet, men
det er bare at fortælle Windows hvad man har for en skærm så det skulle
ikke betyde det store.

Mvh

Bruno

--
To mail me write to iddqdATworldonline.dk (U know what 2 do)

More of these http://www.westocykler.dk would mean less cars and less
polution.

Fra : Brizz

Dato : 03-01-04 20:08

> I høje opløsninger og med et grafikkort der levere et godt output så kan
> der være noget at vinde på skarphed hvis altså skærmen også er god nok.

Jeg kører med Samsung Sync master 1100p 21" og ATI radeon 9600 pro. Er giver
det et "godt output" ?

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 03-01-04 16:46

Peter M wrote:
> Hejsa
> En af mine kammerater kom her og sagde at han har fået en monitor med
> nogle sjove runde stik i, og ikke det almindelige stik med en masse
> ben.

Det er svjv BNC stik. Der skal købes et kabel særskilt!

FUT: news:dk.edb.hardware.skaerm

--
Martin K

Fra : Peter M

Dato : 03-01-04 18:59

Ups
Jeg sidder her og afventer min kammerats kommen for at høre ham om det er
det han søger.
Jeg havde forsøgt at søge på "monitor" i news og havde ikke fået noget på
min søgen.
Har slet ikke tænkt i skaerm
Så undskyld mit ? i den forkerte gruppe
Men 1000 tak for hjælpen i denne gruppe

mvh
Peter M

Fra : Peter M

Dato : 03-01-04 19:06

Genialttttttttttt
Jeg ser nu at mit svar blev sendt direkte til news:dk.edb.hardware.skaerm
som ellers blev postet i news:dk.edb.hardware.grafikkort , det MÅ jeg lære
hvordan jeg gør det, så nu vil jeg gå på jagt i www.google.dk og evt en
passende news gruppe for at finde ud af hvordan jeg gør det hvis det kunne
bliver nødvendigt engang
mvh
Peter M

Fra : Thomas Madsen

Dato : 03-01-04 19:55

Peter M skrev:

> Jeg ser nu at mit svar blev sendt direkte til
> news:dk.edb.hardware.skaerm som ellers blev postet i
> news:dk.edb.hardware.grafikkort , det MÅ jeg lære hvordan jeg gør
> det

Jeg kan anbefale: <http://usenet.dk>.

Madsen.

Fra : Lars Pedersen

Dato : 03-01-04 21:52

Hvis nu jeg kører 800*600 eller 1024*768 med 100 hz i Counter-strike, vil
man så kunne se en forbedring i billedkvaliteten?...

MVH Lars Pedersen

Fra : Brian Lund

Dato : 05-01-04 01:19

> Hvis nu jeg kører 800*600 eller 1024*768 med 100 hz i Counter-strike, vil
> man så kunne se en forbedring i billedkvaliteten?...

Nej...

Brian