Hvardan jeg laver madudregning
Fra : Randi Skindbjerg Kri~

Dato : 03-01-04 11:56

Hej Alle sammen

Jeg har sagt det før og gør det så igen. Jeg er IKKE et orakel inde for
madanalyse Jeg har bare brugt en bestem udregningsmetøde til
Tørstofanalyse og sammenlign. det med de anbefalede værdier for katte.

Det kan i også selv gøre - det er ikke svært.

Her finder I udregningsmetode og anbefalet værdier :
http://www.dk-skindbjerg.dk/madanalyse.htm

Nu er det hele jo ikke tal og tabeller. Så kig også på hvad foderet
indeholder. De første Ingredienser skal jo helst være KØD da det er det
vores små vidundere lever af IKKE grøntsager

Og sidst men ikke mindst...KIG PÅ KATTEN ser den ud til at trives på det
foder den får.

Håber i kunne bruge det

Randi

Fra : Ida

Dato : 03-01-04 12:29

--
"Randi Skindbjerg Kristensen" <norsk-skovkat@dk-skindbjerg.dk> skrev i en
meddelelse news:bt673k$lda$1@sunsite.dk...
> [...]
> vores små vidundere lever af IKKE grøntsager
>
> Og sidst men ikke mindst...KIG PÅ KATTEN ser den ud til at trives på det

Hej Randi

Tak for den side - den kommer som kaldet.. lige hvad jeg kunne bruge *s*

Ida

CorkyCoon
www.maine-coons.dk

Fra : Randi Skindbjerg Kri~

Dato : 03-01-04 12:43

> Hej Randi
>
> Tak for den side - den kommer som kaldet.. lige hvad jeg kunne bruge *s*
>
> Ida
>
> CorkyCoon
> www.maine-coons.dk

Velbekommen..

Fra : Kate

Dato : 03-01-04 12:37

"Randi Skindbjerg Kristensen" <norsk-skovkat@dk-skindbjerg.dk> wrote in

> Her finder I udregningsmetode og anbefalet værdier :
> http://www.dk-skindbjerg.dk/madanalyse.htm

Siden er straks lagt i foretrukne. Tak for din hjælp.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 03-01-04 16:29

In article <bt673k$lda$1@sunsite.dk>, Randi Skindbjerg Kristensen
> [...]

> Det kan i også selv gøre - det er ikke svært.
>
> Her finder I udregningsmetode og anbefalet værdier :

Tak for linket, jeg vil prøve at anvende det på Leonardos foderanalyse

Jeg har lige to spørgsmål
I tabellen under "Fedt" står der okt - 30 og 08-dec. Hva' betyder det?

Og udregningen står lidt sært og forskudt i min browser, så jeg skal
lige være sikker: Det er (% næringsstof gange 100) divideret med (100
minus % væske), ikke?

Fra : Randi Skindbjerg Kri~

Dato : 03-01-04 16:58

> Og udregningen står lidt sært og forskudt i min browser, så jeg skal
> lige være sikker: Det er (% næringsstof gange 100) divideret med (100
> minus % væske), ikke?

Altså det er : (X% næringsstof / med (100-y% væske)) * 100

Randi

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 03-01-04 17:20

In article <bt6or0$26t$1@sunsite.dk>, Randi Skindbjerg Kristensen

> Altså det er : (X% næringsstof / med (100-y% væske)) * 100
>
> Randi

Aha - ja det giver jo en anden udregning
Tusind tak, Randi!