Mortens katte, sidste afsnit? *suk* eller ~
Fra : zasha

Dato : 03-01-04 10:09

Go'morgen

Ja, nu må jeg nok opgive, for jeg har lige talt med Falsters Kattehjem, en
ikke specielt rar samtale, for jeg fik mildest talt ikke et ben til jorden.

Igfl. Kattehjemmets indehaver Gitte (som jeg også har set i fjernsynet og
fandt meget sympatisk...dengang) kan det overhovedet ikke komme på tale at
jeg henter drengene og kører dem til Jylland! No way, never ever!

Familien skal møde personligt frem, så hun kan se om "deres psyke passer
sammen" for hun er nødt til at sikre sig at kattene får et godt hjem...

Jeg forklarede hende at familien har opdræt af Main Coon, men det har
faktisk at hælde benzin på bålet, for så mente hun bestemt at "så ved de
hvor vigtigt det er at de møder personligt frem, for de sælger vel ikke
killinger til fremmede"

jo, det gør man da...hvem kan bedømme ens psyke på ti minutter? På kort tid,
kan man faktisk kun få be- eller afkræftet sine fordomme om folks udseende
efter min mening.

Så hvad gør jeg nu?

Er der nogle gode ideer?

Jeg har talt med familien i Årre http://www.sujo.dk/ og de har ikke mulighed
for at køre den lange tur for at hente drengene. Og jeg mener, set i lyset
af at de kan risikere slet ikke at få dem, hvis Gitte ikke mener deres psyke
passer sammen...

For mig at se er det den Gotiske Knude, jeg aner ikke hvad jeg skal stille
op....hjælp!!

Hilsen Miver og Mulle's mor Heidi

Fra : zasha

Dato : 03-01-04 10:11

Gode ideer modtages gerne på tlf. 5190 1718

--
Hilsen Heidi

http://chocolade.dk

Fra : Denise

Dato : 03-01-04 10:46

> [...]
> passer sammen...
>
> For mig at se er det den Gotiske Knude, jeg aner ikke hvad jeg skal stille

Øv, den tråd havde jeg ikke set. Kan ikke komme på nogle ideer desværre
Håber andre har kreative ideer.

--
Hilsen Denise

Fra : Katja

Dato : 03-01-04 10:48

> [...]
> passer sammen...
>
> For mig at se er det den Gotiske Knude, jeg aner ikke hvad jeg skal stille

Må man gi katten væk efter man har købt dem der?
Isåfald var der måske andre der kunne møde op hos Gitte og være
"interesseret" i kattene og når de så har købt dem, overgi dem til dig der
så kører dem til jylland.

Hilsen Katja

Fra : zasha

Dato : 03-01-04 11:01

"Katja" <Blue@c4-life.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Isåfald var der måske andre der kunne møde op hos Gitte og være
> "interesseret" i kattene og når de så har købt dem, overgi dem til dig der

Det er der flere der har foreslået ....

Hilsen Heidi

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 03-01-04 12:07

Nu har jeg ikke købt katte hos DB, men jeg er "rimelig"
sikker på at de ligesom KV og IK har en salgskontrakt
der siger at "man må ikke" videresælge.

I øvrigt skriver DB også på deres hjemmeside at man
_skal_ møde op personligt, hvis man vil købe et dyr hos dem

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Eva Schmidt

Dato : 03-01-04 11:02

> [...]
> Isåfald var der måske andre der kunne møde op hos Gitte og være
> "interesseret" i kattene og når de så har købt dem, overgi dem til dig der

Nu må jeg altså lige have noget skåret ud i pap!

Hvorfor er det så vigtigt at disse katte kommer til Jylland???
Har de det dårligt på kattehjemmet eller hvad?

Er det blevet en principsag, at de katte ikke skal være, hvor de er nu?

Hvorfor kan I da ikke glæde jer over, at de ikke blev aflivet, hvilket de jo var i overhængende fare for!

Heidi, jeg synes stadig, at du har gjort en fremragende indsats, men efter min mening, så er det på tide at acceptere tingenes tilstand.

Hvis kattene var havnet hos en totalt uansvarlig person, så kunne jeg forstå, at der bliver reageret kraftigt - men altså ikke som situationen er nu!

mvh Eva

Fra : Katrine Nederby

Dato : 03-01-04 14:06

> [...]

> Isåfald var der måske andre der kunne møde op hos Gitte og være
> "interesseret" i kattene og når de så har købt dem, overgi dem til dig der

Helt uacceptabelt !! Og amoralsk!!
Jeg ville godt nok blive rasende, hvis nogen købte kat hos mig med den
bagtanke at sælge/give den videre. Der er jo for pokker ikke tale om katte,
der skal frelses fra misrøgt, og de er da heller ikke længere i overhængende
fare for at blive aflivet. Selvfølgelig er det ikke optimalt for en kat at
være på internat, men det *er* altså ikke jordens undergang. Og i
virkeligheden giver det dem måske bare en chance for at få et hjem, der i
højere grad ligner det, de kommer fra

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : Lene Hansen

Dato : 03-01-04 14:43

Jeg syntes altså også at kattehjemmet handlet helt korrekt, set i mine øjne.
Kan sagtens forstå hun forlanger folk møder personligt op, det forlanger jeg
søreme også når jeg giver en kat et andet hjem, hvilket sker af og til.
Ligeledes betinger jeg at jeg må komme og aflægge et besøg i hjemmet et
stykke tid efter kattene kommet til det nye hjem.
Da jeg købte mine perserkatte, der kom opdrætteren også personligt og
afleverede misserne og hun kom også og så til dem senere, og jeg syntes det
er helt ok.

Kattehjemmet gør jo en stor indsats for at sikre sig at kattene kommer til
et godt hjem, og derfor går de vel med både livrem og seler! Mange af de
katte, der havner der, er jo katte, der ikke har haft det for godt, eller
har haft skiftende ejere o.s.v. Disse katte fortjener at kattehjemmet
beskytter dem i det omfang det overhovedet kan lade sig gøre.

Lene Hansen

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 03-01-04 10:57

Hej Heidi

Du har gjort et hulens stort og godt stykke arbejde ved
at prøve at finde hjem til de to katte, og det er surt at
de nåede at komme ned på kattehjemmet lige før at det
lykkedes dig.

Men at Gitte ikke vil udlevere kattene uden at hun har mødt familien, får
mig ikke til at tænke "mindre godt"
om hende, tværtimod, for mig er det sådan det _altid_
burde være.

Ja jeg sendte 3 af Cocos killinger ud til mennesker jeg ikke havde set, vi
havde haft, hmm omkring 14 dages mailen frem og tilbage, men det skal da
ikke være en hemmelighed at det red mig som en mare, om det nu var det
rigtige jeg gjorde, det var det, det er jeg ikke et øjeblik i tvivl om idag,
efter mange tilbagemeldinger og billeder, men usikkerheden var der, for det
har altid været noget af det allervigtigste for mig, også når jeg solgte
somalikillinger, at se folk an gerne flere gange og med mange tlf-snakke og
mails.

Jeg ved godt hvordan du har det, man kæmper for noget
og "alting" spænder ben og det gør bare ondt, men måske
er det ikke det rigtige for kattene, de har været vant til
at være "midtpunkt" i stuerne, ville det ikke være bedre
hvis de kom til en familie hvor de kunne være det igen.
Familien du har kontakt med, får opfyldt det meste af deres "nussebehov" med
deres katte indendøre, så alle
parter var måske bedst tjent med at de fik et par katte
der ikke havde det store behov for menneske-kontakt.

Fra : Charlotte

Dato : 03-01-04 11:25

Hej med jer...

Har sovet lidt på tingene - og må altså give Marianne ret...og Eva. Vi har
vel stort set konstateret, at kattene er i live og flere kender Falster
Kattehjem som et godt sted (som jeg læser det), familien er ikke så vildt
interesserede i kattene, at de vil hente dem...
og ja, der er vel ikke noget underligt i, at netop et kattehjem ønsker et
personligt fremmøde. Vi kender jo egentlig heller ikke familien i
Jylland....

Hvis drengene er så dejlige, skal de nok komme et godt sted hen, det er jeg
ikke i tvivl om.
Jeg synes, Heidi, at du har kæmpet en god kamp for noget, som er godt...men
jeg tror også, vi må give slip, som situationen er... Ellers pisker vi jo
bare en stemning op over noget, der er blevet til en principsag for os....

Det tror jeg altså.... IMHO!

KH
Charlotte
www.skovkatten.dk

Fra : Kate

Dato : 03-01-04 12:11

"zasha" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> wrote in

> Ja, nu må jeg nok opgive, for jeg har lige talt med Falsters
> Kattehjem, en ikke specielt rar samtale, for jeg fik mildest talt
> ikke et ben til jorden.

Heidi, jeg må nok give de anddre ret i at du har lagt i stort arbejde i
at hjælpe disse katte, men hvis jeg skal være ærlig så undrer det mig
at Morten skulle af med kattene så hurtigt at han ikke kunne vente en
enkelt dag på at tingene faldt på plads.

Jeg kender ikke Gitte eller Falster Kattehjem, men synes jo egentligt
også at hun nu er i sin gode ret til at bestemme over kattene. Hun har
jo accepteret dem som sit ansvar og må handle i overensstemmelse med
sin egen samvittighed.
Det er d´synd for kattene de skulle havne i den ulykkelige situation og
jeg håber inderligt at de (og alle andre katte) får et godt og blivende
hjem.

På kattenes vegne vil jeg tillade mig at sige "Tak for din store
indsats"

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Jørgen

Dato : 04-01-04 09:29

heh undskyld mig men hvor svært kan det være at finde nogle af dine
venner, og få dem til at udgive sig for at være familien fra Jylland?? *SS*
jeg er da jyde og skal til Københavner landet i slutningen af mdr'en, for at
se på nogle Sphynx'er.... Jeg kan da med glæde gerne tage et smut, forbi og
snakke lidt jysk