FX5900XT
Fra : Silas Alstrup

Dato : 03-01-04 09:41

Hejsa

Jeg sad og surfede rundt på diverse tests og prissider, og støtte ind i
dette kort, som virker ret kraftigt, og alligevel overkommeligt i
prisklassen. Der var bare et par ting der undrede mig. For det første
forhandles det kun 1 sted ifh edbpriser (
http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=43184 ). For det andet
minder "XT" efternavnet mig lidt om MX, hvilket jo nærmest er ondskab, hehe.
Hvad står dette XT for?
Og sidst er kortet slet ikke nævnt i gruppen :). Nogen der har erfaringer
med det, og som kan anbefalde det eller fraråde det?

Hilsen Silas aka Zubject.

Fra : Anders Lund

Dato : 03-01-04 10:28

On Sat, 3 Jan 2004 09:41:00 +0100, Silas Alstrup wrote:

> [...]
> minder "XT" efternavnet mig lidt om MX, hvilket jo nærmest er ondskab, hehe.

Hvis du havde fulgt det link på Copumail til HardwareTidende, ville du få
svar på dine spørgsmål:

"XT" er noget nyt noget og derfor ikke særlig udbredt.
"XT" er langsommere, men ikke lige som langsom som med "MX". Faktisk er de
vist ret glade for det nye kort rent pris/ydelses mæssigt.

--
Anders Lund
spam2004@andersonline.dk

Fra : Silas Alstrup

Dato : 04-01-04 00:01

> [...]
> "XT" er langsommere, men ikke lige som langsom som med "MX". Faktisk er de
> vist ret glade for det nye kort rent pris/ydelses mæssigt.

Jeg har læst på hardware tidende, og de svare jo faktisk ikke på nogen af
mine spørgsmål, ligesom du heller ikke gør :). Jeg har regnet ud at det er
noget nyt, og lidt langsomere, men hvad betyder det, og hvad er XT en
forkortelse for - det var det jeg gerne ville vide.

Ellers tak.

Hilsen Silas

Fra : Thomas

Dato : 08-01-04 13:35

Hehe .... ved det ikke med sikkerhed, men Nvidia har gjort det at de har
adapteret navnet fra Radeons XT serie for at få folk til se en sammenhæng.
5900XT skal således sammenlignes med Radeons 9600XT (ikke 9800XT).

Iøvrigt hedder 5900XT også 5900SE og det står ikke for
"Special Edition", men nærmere en slags "Stripped Edition", men 5900XT ser
ud til at være et stjerne godt kort til prisen ; )

mvh Thomas

Fra : busk

Dato : 11-01-04 21:58

>5900XT ser
> ud til at være et stjerne godt kort til prisen ; )

Det er et dejligt kort!