Pæn lav score i 3DMark2001, normalt ?
Fra : Don D

Dato : 02-01-04 18:46

Har lige samlet en amd computer for en kammerat men synes den ligger lige i
underkanten i de scores den får i 3dmark2001.

System er :

Amd barton 2500+
Abit NF7-S rev2
512 mb pc 3200 ram.
Radeon 9600se
XPSP1a + alle patches
og så noget andet blandet.

Som det er hergiver det en score på lige knap 6000, med et gammelt Gforce2
GTS giver det ca 5000.

Har installeret de nyeste driver til det hele tror jeg, nforce, grafik, osv.

Er den score hvor den skal være med det grafik kort ? Tror selv det er der
den er gal.

Fra : Cinnober

Dato : 02-01-04 22:39

"Don D" <not@likely.com> skrev i en meddelelse
> [...]
osv.

> Er den score hvor den skal være med det grafik kort ? Tror selv det er der

nææ burde nok være omkring 10000+..har selv et GF4TI4200 og en XP1800+ og
får ca.10000 i 3Dmark2001 default benchmark...min makker har et Radeon 9600
og får osse ca. det samme som mig...undtagen i 3Dmark2003...der får jeg RØV
af Radeon kortet ..men det understøtter jo osse DirectX9...

Fra : Ray

Dato : 02-01-04 22:47

Hey brother...still your card packs a hell of a punch for games that are out
right now...and at the price it is really fantastic. I just wish I could be
satisfied with my 9700pro...but I can't...gotta have the 9800pro.

Fra : Ray

Dato : 02-01-04 22:45

Look...a lot of people don't realize this but you need to not only uninstall
the old graphic drivers...you have to remove every last one of the old dll
files and everything. There is a tool/program to do this with called DRIVER
CLEANER 2. I would be willing to bet if you run this on your machine that
your results in 3Dmark will improve a whole hell of a lot...on Monday I will
let you know for sure cause that's when I upgrade from a 9700pro/128mb to a
9800pro/256mb ram. And I will be using driver cleaner
myself....also..use the 3.10 drivers.

MVH
Ray

MVH
Ray

Fra : MKH1

Dato : 03-01-04 02:54

Skriv dansk. Det er en dansk ngruppe, ikk!

Martin

Fra : Ray

Dato : 03-01-04 10:21

Yeah it is a Danish NG but I have found that most Danes can understand
English and since English is my native language I feel more comfortable
writing in it. Now if I am helping someone here do you really think they
care what language I post in as long as they understand me?
Oh and I don't take orders and will write in fucking Chinese if I feel like
it, forstår du????

Fra : MKH1

Dato : 03-01-04 14:03

"Ray" <samhain_soul@yahooREMOVE.com> wrote > Oh and I don't take orders and
will write in fucking Chinese if I feel like
> it, forstår du????

Ok brormand, det var skam bare en opfordring. Du gør som det passer dig.
Men jeg tror ikke på du kan kneppende kinesisk...
God fonøjelse med din "opgradering".

Martin.

Fra : Ray

Dato : 03-01-04 14:24

Hey I just wanna make clear that I wasn't trying to be rude...I just don't
like when someone says "skriv dansk". It seems like a barking order. When I
do feel comfortable about my proficiency in Danish I will write it.
MVH
Ray

Fra : L.M.L

Dato : 03-01-04 07:24

>...on Monday I will
> let you know for sure cause that's when I upgrade from a 9700pro/128mb to
> 9800pro/256mb ram. And I will be using driver cleaner
> myself....also..use the 3.10 drivers.

Doesn't Radeon 9700 and 9800 use the same drivers ?
You're changing from Radeon TO Radeon.
I bet there are bigger problems when changing from Geforce to
Radeon or the other way around.

mvh
Lars

Fra : Ray

Dato : 03-01-04 10:01

Well I wouldn't know about whether or not there are bigger problems when
upgradíng from a nvidia card to an ati card......but to answer your
question...yes the driver PACK is the same...the drivers for each type of
card is different though. SOOOOO you have to remove the drivers and then
re-install them...otherwise I would be using the 9700pro driver for my
9800pro. Not a good idea.
MVH
Ray

Fra : Ray

Dato : 03-01-04 10:28

Oh I should clarify that Driver Remover 2 works on both Nvidia and Ati
drivers. But only those two.

MVH
Ray

Fra : Brian Lund

Dato : 04-01-04 13:30

> Oh I should clarify that Driver Remover 2 works on both Nvidia and Ati
> drivers. But only those two.

"Driver Cleaner 2" :)

Og nej, når du sætter dit 9800 kort i vil windows søge efter nyt hardware,
da driveren ligger i ATI driver-pakken finder den den driver som ligger deri
og installerer den... Så ikke noget problem der ;)

Brian

Fra : Brian Lund

Dato : 05-01-04 01:25

> Har lige samlet en amd computer for en kammerat men synes den ligger lige
> underkanten i de scores den får i 3dmark2001.

> [...]

Nu ved jeg ikke lige med 9600 serien, men i 9800 serien er "SE" modellen den
langsomste model, tilfældet er sikkert det samme ved 9600 serien, og det er
i det tilfælde derfor du får så ringe en score...

Jeg kan se på www.futuremark.com online compare at en har score knapt 6000
med et 9600SE, det er så godt nok med en 2100+ CPU, men jeg kan til
sammenligning fortælle at jeg får 10602 med et Radeon 9500 pro på en
2200+...

Mit gæt er det er fordi du var for nærig og købte et SE istedetfor et PRO
kort (9500 pro og 9600 pro yder næsten ens) ;)

Brian

Fra : Don D

Dato : 06-01-04 02:09

"Brian Lund" <geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> wrote in message

> [...]
>
> Mit gæt er det er fordi du var for nærig og købte et SE istedetfor et PRO
> kort (9500 pro og 9600 pro yder næsten ens) ;)

Min kammerat var for nærig, har selv et 9800 Pro og min score ligger på
19500-19700 så er godt tilfreds, men igen, det koster osse 3x så meget.

Men tak for input, jeg kan jo være total ligeglad i teorien da jeg ikke skal
spille på den, var bare intereseret i at vide lidt om det :)

Fra : Brian Lund

Dato : 06-01-04 03:07

PRO

> Min kammerat var for nærig, har selv et 9800 Pro og min score ligger på
> 19500-19700 så er godt tilfreds, men igen, det koster osse 3x så meget.

Så ikke lige at det ikke var dit :)

> Men tak for input, jeg kan jo være total ligeglad i teorien da jeg ikke
skal
> spille på den, var bare intereseret i at vide lidt om det :)

Du kan give din ven den her link og sige; "Find 9600 SE og sammenlign med
9600 pro" - Så kan det godt være han ærgrer sig :)

http://www.tomshardware.com/graphic/20031229/vga-charts-03.html

Brian