E-Mail
webnoob 5265
News-klient til ny bruger
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-01-04 18:31

Greetings!

Jeg har overtalt en del af familien til at kigge på usenets
fortræffeligheder, men hvilken newsklient skal jeg give dem?

De er hhv. 55 og 60 år og har få års erfaring med PC. Det skal være
nemt og helst på dansk.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Carl Drud

Dato : 02-01-04 19:12

On Fri, 2 Jan 2004 18:31:08 +0100, Jesper G. Poulsen wrote:

> [...]
> fortræffeligheder, men hvilken newsklient skal jeg give dem?
>
> De er hhv. 55 og 60 år og har få års erfaring med PC. Det skal være

Det er vist yderst begrænset hvad der er på dansk. Hvad med OE
m/quotefix. Quotefix'et starter op sammen med OE, så der ikke noget med
to separate programmer der skal startes.

OE m/quotefix er faktisk ganske velfungerende.

Carl

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-01-04 19:18

In article <02.01.2004.19.11.58@ID-74459.news.uni-berlin.de>,
carl.drud@myrealbox.com says...
> Det er vist yderst begrænset hvad der er på dansk. Hvad med OE
> m/quotefix. Quotefix'et starter op sammen med OE, så der ikke noget med

De vil ikke bryde sig om at skulle "modificere" MS' programmer.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 02-01-04 20:22

Hej Jesper G. Poulsen, du skrev i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> De vil ikke bryde sig om at skulle "modificere" MS' programmer.

Hvis MSIE/OE6 i forvejen er der eller ikke skulle være noget problem at
opgradere til (jeg tænker på RAM-forbrug), er den seneste OE fin i sig
selv. Blot du lige sætter den korrekt op på deres maskine(r), jf.
Peders <http://kommunalbastards.org/oe/>.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-01-04 22:01

In article <Xns9464CF3357A36RudiStegen@dknews.tiscali.dk>,
newsnospam@stegen.dk says...
> selv. Blot du lige sætter den korrekt op på deres maskine(r), jf.

Jeg er desværre afskåret fra at kunne hjælpe dem fysisk, så det skal
være et program der bare installerer sig og som de kan sætte op og
bruge.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-01-04 22:07

Jesper G. Poulsen skrev:

> Se, det er den første brist. Der må ikke være noget som kan
> forvirre dem. De er forvirret nok over PC'en i forvejen...

Hm - vil det være mindre forvirrende at skulle finde et program via
start-menuen? Rigtig mange programmer lægger sig som ikoner på
skrivebordet - og til folk der ikke er velbevandrede i Windows, kan
det være en ganske god ide.

Jeg vil støtte Carl Druds anbefaling - OE med Quotefix er nem at gå
til, overholder tekniske usenetkrav, markerer citater nydeligt - og
så er den på dansk.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til

Fra : Carl Drud

Dato : 02-01-04 19:23

On Fri, 2 Jan 2004 19:17:32 +0100, Jesper G. Poulsen wrote:

> De vil ikke bryde sig om at skulle "modificere" MS' programmer.

Det er det geniale ved Quotefix.

1. Det overskriver ikke eller modificerer nogen systemfiler.

2. Der lægges et ikon på skrivebordet "Outlook Express with
OE-QuoteFix", klik på det og OE starter op med quotefix'et kørende.

Jeg kan ikke se ret mange andre muligheder hvis det skal være på dansk.

Carl

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-01-04 22:02

In article <02.01.2004.19.22.40@ID-74459.news.uni-berlin.de>,

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 02-01-04 22:37

Jesper G. Poulsen skrev i et indlæg på usenet:
> Se, det er den første brist. Der må ikke være noget som kan forvirre
> dem. De er forvirret nok over PC'en i forvejen...

Øhh - så kan du da bare ændre teksten til "Outlook Express" eller hvad
de nu ønsker den kaldt ?

OE er nok det nemmeste for ikke computernørder - og Quotefix retter de
få fejl der er -uden at brugeren egentlig mærker, at der køres andre
programmer.

Så længe man ikke skal hente en masse i de binære grupper, så er OE
egentlig OK.

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-01-04 15:18

In article <3ff5e473$0$170$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
jan@jve.invalid says...
> Øhh - så kan du da bare ændre teksten til "Outlook Express" eller hvad
> de nu ønsker den kaldt ?

Jeg har ikke mulighed for at hjælpe dem.

> OE er nok det nemmeste for ikke computernørder - og Quotefix retter de
> få fejl der er -uden at brugeren egentlig mærker, at der køres andre
> programmer.

Jeg har prøvet at installere Quotefix og udfra mine erfaringer er det
_ikke_ løsningen for dem.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 02-01-04 19:36

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen steder.dk> posting:

>fortræffeligheder, men hvilken newsklient skal jeg give dem?
-klip-

Et bud er http://www.opera.com - dog uden hjælpen på dansk.

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-01-04 22:06

In article <jcebvv8u4fnpuqcltnkpqgd96g1s4323bm@dtext.news.tele.dk>,
nospam@direkte.org says...
> Et bud er http://www.opera.com - dog uden hjælpen på dansk.

Som jeg skrev til Morten, så er det uheldigt at der er en browser med.
Det vil forvirre mere end det vil gavne. Og jeg har ingen chancer for
at bistå med hjælp før engang til sommer (jeg kommer så sjældent hjem).

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 03-01-04 00:43

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen steder.dk> posting:

>Som jeg skrev til Morten, så er det uheldigt at der er en browser med.

Tryk F4. Tryk "Post". Hold dig fra resten. Det er groft sagt
e-post/news i Opera.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-01-04 15:20

In article <qg0cvvk6p4netcqql8jlj1c590cf0uelmu@dtext.news.tele.dk>,
nospam@direkte.org says...
> Tryk F4. Tryk "Post". Hold dig fra resten. Det er groft sagt
> e-post/news i Opera.

Ja, men de skal ikke har en ekstra browser eller en ekstra mailklient.
De skal bare ha' en newsreader.

Jeg kan lige så godt stejle på forhånd som at vente til de selv stejler
- for det gør de, hvis jeg ikke finder _løsningen_ og finder jeg ikke
_løsningen_ så springer de usenet over.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 26-01-04 20:27

Christian Bohr-Halling <nospam@direkte.org> posting:

>Tryk F4. Tryk "Post". Hold dig fra resten. Det er groft sagt
>e-post/news i Opera.

Og for at følge op på mig selv -- om end lidt sløvt -- så kan man i
den sammenhæng se på følgende:
http://people.opera.com/rijk/opera/huginmunin.html

Fra : Morten K. Hansen

Dato : 02-01-04 20:30

Den 02-01-2004 18:31, skrev Jesper G. Poulsen:

> [...]
> fortræffeligheder, men hvilken newsklient skal jeg give dem?
>
> De er hhv. 55 og 60 år og har få års erfaring med PC. Det skal være

Mozilla syntes jeg er nem at gå til.
Den danske version kan du hente her:
http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/mozilla/l10n/lang/moz1.5/mozilla-win32-1.5-daDK-installer.exe
(fylder ca. 12MB)

--
Mvh / Regards
Morten K. Hansen   http://hansen-winkel.dk/

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-01-04 22:04

In article <bt4kbu.284.1@news.inquest.dk>, spam@hansen-winkel.dk
says...
> Mozilla syntes jeg er nem at gå til.

Der medfølger en browser og det er ikke heldigt.

Jeg synes heller ikke at news-delen i Mozilla er særlig god til
nybegyndere. Den er slem nok for garvede folk...

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-01-04 22:08

In article <MPG.1a5fc94bd92d1841989893@dtext.news.tele.dk>,
ms2mogens@ingen says...
> fortræffeligheder, men hvilken newsklient skal jeg give dem?

Hmmm... Det var vist en svær én.

Hvordan er Dialog og Agent for nybegyndere?

Og hvad med XNews?

For og imod?

Det skal lige nævnes at jeg ikke kan være dem behjælpelig på nogen
måde, da jeg ikke bor i nærheden af dem.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-01-04 22:25

Jesper G. Poulsen skrev:

> Hvordan er Dialog og Agent for nybegyndere?

Dialog er rimelig tilgængelig - hvis man forstår engelsk. Jeg ved
ikke om Agent findes på dansk.

> Og hvad med XNews?

Igen kun på engelsk - og kræver desuden ekstraopsætning for at
fungere ordentligt mht. tegnsæt. Kan ikke anbefales til
nybegyndere.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 02-01-04 22:42

Jesper G. Poulsen skrev i et indlæg på usenet:

> Hmmm... Det var vist en svær én.

Det skal ikke altid være for nemt

Hvis man opdaterer OE til nyeste version, så er den rimelig OK - også
uden Quotefix - de fleste fejl fra tidligere versioner er blevet rettet.

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-01-04 15:23

In article <3ff5e5b6$0$155$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
jan@jve.invalid says...
> Hvis man opdaterer OE til nyeste version, så er den rimelig OK - også
> uden Quotefix - de fleste fejl fra tidligere versioner er blevet rettet.

Har man rettet "Sv:" ?
Har man rettet den "feature" at den automatisk laver et bundcitat?
Har man rettet tegnsættet?
Har man rettet signaturadskilleren?

XFUT:mail+news, dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 03-01-04 00:43

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen steder.dk> posting:

>Hvordan er Dialog og Agent for nybegyndere?

Agent er ikke sjov, som jeg ser det, for nybegyndere. Den er desuden
ikke på dansk. I det tilfælde, man vil gøre forsøget alligevel, så
kan det være, følgende kan være til hjælp:
http://home12.inet.tele.dk/chrmax/temp/fa/AtBrugeFAgent.pdf

Fra : Rudi Stegen

Dato : 03-01-04 01:21

Hej Jesper G. Poulsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Og hvad med XNews?
>
> For og imod?

I lyset af det, du har skrevet - eksempelvis at OE er for bøvlet at
sætte pænt op, jf. <news:MPG.1a5ffa621f0db8299898a3@dtext.news.tele.dk>
- er Xnews absolut ikke sagen.

På trods af ikke mindst og især dens tegnsætshandicap er jeg selv
uhjælpelig forfalden til den. Men den er alt andet end nem at starte
med.

Og tilmed er den uden diverse manuelle ændringer i ini-filerne ikke
udtalt bekvem. Det er netop den individuelle tilpasning i disse, der
gør den yderst bekvem til netop dénne bruger [1].
Hvis man blot banker den ind og kører uden dikkedarer er den nærmest
klodset og rimelig uoverskuelig.

[1] Dermed menes, at skønt både Peter og Poul begge er begejstrede
brugere af den, er deres opsætning helt sikkert temmelig forskellig.
Ikke sjældent *meget* forskellig.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 03-01-04 11:42

Jesper G. Poulsen wrote:
> [...]
> fortræffeligheder, men hvilken newsklient skal jeg give dem?
>
> De er hhv. 55 og 60 år og har få års erfaring med PC. Det skal være

Jeg vil absolut tilslutte mig dem der anbefaler OE m/Quotefix. Jeg har
selv brugt det et par år, og det kører upåklageligt. Jeg har med held
introduceret det til flere i min omgangskreds der er på alder med din
familie (er selv på samme alder).

Fordele:
Det er dansk.
Det er let at installere og sætte op, der findes fine vejledninger på
nettet.
Brugerfladen ligner det man er vant til.
Du bruger kun et program til mail + news. OE og QF starter op samtidigt,
kun et ikon (jeg plejer at lægge det i startlinien, men det kan også
starte automatisk).

Der er selvfølgelig lidt opsætning/tilpasning, men det vil der også være
med andre newsreadere. Til begyndere, der ikke er 'en ørn' til engelsk
og ikke vil hente en masse binære filer, er det et rigtigt godt bud.

mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-01-04 15:26

In article <3ff69cd9$0$95062$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
cfr@c.invalid says...
> Jeg vil absolut tilslutte mig dem der anbefaler OE m/Quotefix. Jeg har

Jeg har ikke gode erfaringer med QF og kan derfor ikke anbefale
løsningen til min familie...

Fra : Carl Drud

Dato : 04-01-04 16:07

On Sun, 4 Jan 2004 15:23:19 +0100, Jesper G. Poulsen wrote:

> Har man rettet "Sv:" ?

Ja.

> Har man rettet den "feature" at den automatisk laver et bundcitat?

Jeg formoder du hentyder til at cursoren sætter sig i toppen af
indlægget ved besvarelse. Hvad er problemet i det? Du går alligevel
igennem indlægget, svarer på det du vil, skærer resten væk.

> Har man rettet tegnsættet?

Rettet hvad? Man skal ind og indstille det tegnsæt man vil bruge. I
øvrigt bør man angive hvilket man benytter, også i Gravity.

> Har man rettet signaturadskilleren?

Ja.

> XFUT:mail+news, dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express

Din XFUT er ikke korrekt.

Carl

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-01-04 18:07

In article <04.01.2004.16.07.02@ID-74459.news.uni-berlin.de>,
> [...]
> indlægget ved besvarelse. Hvad er problemet i det? Du går alligevel
> igennem indlægget, svarer på det du vil, skærer resten væk.

Der er det problem at specielt nybegyndere på usenet bare plaprer løs
fra det sted hvor cursoren står. Ikke heldigt.

> Rettet hvad? Man skal ind og indstille det tegnsæt man vil bruge. I

Som default skriver ældrer OE i Win1215.

> øvrigt bør man angive hvilket man benytter, også i Gravity.

Denne beta har desværre ikke muligheden. Til gængæld holder den sig til
Latin-1.

> Din XFUT er ikke korrekt.

Det er en copy/paste-fejl.

Fra : Carl Drud

Dato : 04-01-04 19:19

On Sun, 4 Jan 2004 18:06:41 +0100, Jesper G. Poulsen wrote:

> Der er det problem at specielt nybegyndere på usenet bare plaprer løs
> fra det sted hvor cursoren står. Ikke heldigt.

Nej, men at placere den i bunden løser heller ikke problemet. Som er at
folk, udover at svare under det citerede, skal skære det væk de ikke
svarer på.

Problemet er at topposting/bundcitering er bliver brugt i stor stil i
erhvervslivet. Prøv at skriv til TDC's kundeservice. Vupti, du får et
toppostet/bundciteret svar. Hvad skal folk snart tro.

Næh sammen med de instruktioner ubyderne har til hvordan programmet
sættes op til Usenet, skulle der måske være nogle korte instruktioner,
gerne med illustration, skriver og svarer på indlæg.

> Som default skriver ældrer OE i Win1215.

Som default har OE aldrig angivet et tegnsæt, ganske som i dine indlæg.

> Denne beta har desværre ikke muligheden. Til gængæld holder den sig til
> Latin-1.

Tjah det er der ingen der kan se. Der står vist også i en eller anden
RFC, at hvis ikke noget tegnsæt er angivet må man gå ud fra at det er
"us-ascii".

Carl

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-01-04 20:02

In article <04.01.2004.19.19.10@ID-74459.news.uni-berlin.de>,
carl.drud@myrealbox.com says...
> Problemet er at topposting/bundcitering er bliver brugt i stor stil i
> erhvervslivet. Prøv at skriv til TDC's kundeservice. Vupti, du får et

Og ved du hvorfor?

Fordi der anvendes MS-produkter og MS-produkterne gør lige præcis
sådan.

> Næh sammen med de instruktioner ubyderne har til hvordan programmet
> sættes op til Usenet, skulle der måske være nogle korte instruktioner,
> gerne med illustration, skriver og svarer på indlæg.

Det ville være formålstjenligt. Problemet er bare at Usenet ikke er
særligt opprioriteret for ISP'erne.

> Som default har OE aldrig angivet et tegnsæt, ganske som i dine indlæg.

Nej, men der er brugt Win-1215. Mine indlæg er skrevet i Latin-1.

> Tjah det er der ingen der kan se. Der står vist også i en eller anden

Nej, men det fortæller jeg dig nu.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 04-01-04 22:11

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen steder.dk> posting:

>Fordi der anvendes MS-produkter og MS-produkterne g?ge pr?s
>s?n.
--klip--
>Nej, men det fort?er jeg dig nu.

Hvor er forskellen? Dit program bryder også standarden.

Bemærk: Grundet dit defekte program, så kan mit program opfatte dine
ÆØÅ'er forkert.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-01-04 14:16

In article <s70hvvsp2mfss1o1s7k6ogh1pg15ktj0j9@dtext.news.tele.dk>,
nospam@direkte.org says...
> Hvor er forskellen? Dit program bryder også standarden.

De gamle skal ikke ha' noget der bryder nogen standarder. Hvad jeg
bruger er mit valg og jeg må tage balladen, men de skal ikke hænges ud
fordi jeg anviser dem et stykke software.

Jeg skal finde den løsning til dem der gør det lettest at overholde
netiketten.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 04-01-04 22:09

Carl Drud <carl.drud@myrealbox.com> posting:

>Tjah det er der ingen der kan se. Der står vist også i en eller anden
>RFC, at hvis ikke noget tegnsæt er angivet må man gå ud fra at det er
>"us-ascii".

Det er korrekt (gider ikke finde et citat frem). Jespers newsreader
tillader ham -- åbenbart -- kun at poste ASCII, så han kan godt
starte at lave alle sine ÆØÅ'er om til AE, OE, og AA for at poste
korrekt.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-01-04 14:13

In article <ptvgvvo5p324j4asc739jjv77vv0ljdase@dtext.news.tele.dk>,
nospam@direkte.org says...
> Det er korrekt (gider ikke finde et citat frem). Jespers newsreader
> tillader ham -- åbenbart -- kun at poste ASCII, så han kan godt

Find lige det indlæg frem, tak... For det har jeg nemlig ikke skrevet
noget om...!

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 06-01-04 01:11

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen steder.dk> posting:

>Find lige det indlæg frem, tak... For det har jeg nemlig ikke skrevet
>noget om...!

Hvilket indlæg? Jeg skrev ang. en RFC.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-01-04 17:08

In article <g4vjvv41vsmf5dfhjsbkcm3gmpfbv6d49u@dtext.news.tele.dk>,
nospam@direkte.org says...
> Hvilket indlæg? Jeg skrev ang. en RFC.

Du er en fortabt mand... Synd, du kommer ellers med mange gode ting...

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 06-01-04 19:07

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen> posting:

>Du er en fortabt mand... Synd, du kommer ellers med mange gode ting...

Nå.

Jeg kan ikke se noget sted i
at jeg skulle have lagt ord i din mund, som du vel påstår i

Jeg prøver så en gang til: Hvilket indlæg? Jeg uddyber det med: Hvad
mener du?

Fra : Carl Drud

Dato : 04-01-04 22:05

On Sun, 4 Jan 2004 20:02:23 +0100, Jesper G. Poulsen wrote:

> Og ved du hvorfor?

Fordi folk er dovne.

> Fordi der anvendes MS-produkter og MS-produkterne gør lige præcis
> sådan.

Og der anvendes Lotus Notes.

> Nej, men der er brugt Win-1215.

Du tænker sikkert på Windows 1252, men en OE angiver med default
indstillinger ikke tegnsæt.

Her er et indlæg fra dig selv skrevet i OE. Ingen tegnsæts angivelse.

http://www.google.com/groups?selm=3f79be2d%240%2497197%24edfadb0f%40dread12.news.tele.dk&oe=UTF-8&output=gplain

> Mine indlæg er skrevet i Latin-1.

Men du angiver det ikke.

Carl

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-01-04 14:13

In article <04.01.2004.22.04.39@ID-74459.news.uni-berlin.de>,
carl.drud@myrealbox.com says...
> Her er et indlæg fra dig selv skrevet i OE. Ingen tegnsæts angivelse.

Fortæl mig noget jeg ikke ved...

Som feks. hvor det sættes op i Gravity?!

Fra : Lars Klintholm

Dato : 05-01-04 14:29

Den 05 jan 2004 skrev Jesper G. Poulsen i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Som feks. hvor det sættes op i Gravity?!

global options - posting - advanced custom headers

Lars Klintholm

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-01-04 16:05

In article <Xns9467934FF2EB8larsklintholm@klintholm.com>, nospam2003
@klintholm.com says...
> global options - posting - advanced custom headers

Ikke i dén jeg sad med...

Peder Vendelbo Mikkelsen kom med et link til en update. Tak!

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-01-04 14:16

In article <MPG.1a5fc94bd92d1841989893@dtext.news.tele.dk>,
ms2mogens@ingen says...

Nu har jeg kort kigget på Thunderbird - nogen erfaringer?

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 07-01-04 23:35

Jesper G. Poulsen skrev:

> Nu har jeg kort kigget på Thunderbird - nogen erfaringer?

Programmet er glad for RAM. Programmet udvikles af en enkelt udvikler.
Udvikleren fokuserer mere på nye funktioner fremfor rettelse af gamle
fejl. Det førnævnte har jeg fra foraet, bortset fra RAM som jeg selv
har konstateret.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-01-04 11:03

In article <bti7bc.1cs.1@news.kommunalbastards.org>,
pedervm@myrealbox.com says...

> Programmet er glad for RAM. Programmet udvikles af en enkelt udvikler.
> Udvikleren fokuserer mere på nye funktioner fremfor rettelse af gamle

Dvs. Terminate om igen?

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 08-01-04 21:36

Jesper G. Poulsen skrev:

> pedervm@myrealbox.com says...

> Dvs. Terminate om igen?

Hvad er Terminate?

Fra : Lars Christensen

Dato : 09-01-04 02:10

On Thu, 8 Jan 2004 21:35:49 +0100, "Peder Vendelbo Mikkelsen"
<pedervm@myrealbox.com> wrote:

>Hvad er Terminate?

Jeg går ud fra at det et fidonet program.
Det program jeg brugte i de gode gamle fido dage hed Terminate.

--
Lars
Skal det gå ad helvede til, så skal det gå med musik

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-01-04 23:51

In article <btkjm5.e8.1@news.kommunalbastards.org>,
pedervm@myrealbox.com says...

> Hvad er Terminate?

En Fidonet-løsning (et terminalprogram med indbygget fuld fidonet-
support). Problemet består i at Bo Bendtsen der skriver Terminate ikke
er Verdens bedste programmør. Tidligere var Zyxel's firmware også med i
denne tvivlsomme "klan" (kode hvori der rettes nogle fejl og tilføres
endnu flere fra version til version).

http://www.terminate.com/
http://www.terminate.com/fidonet/

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-01-04 18:26

In article <MPG.1a5fc94bd92d1841989893@dtext.news.tele.dk>,
ms2mogens@ingen says...

Hmmm... Det ender nok med Gravity, så... Hvis jeg laver en grundigt
opsætningsvejledning, så kan det ikke gå helt galt

Fra : Carl Drud

Dato : 05-01-04 18:53

On Mon, 5 Jan 2004 14:13:02 +0100, Jesper G. Poulsen wrote:

> Fortæl mig noget jeg ikke ved...

Du har hævdet at OE med default indstilling sender i noget "Win1215"
(hvad det så end er).

Jeg blot gjort dig opmærksom på det korrekte: nemlig at OE ikke angiver
noget tegnsæt med default indstilling. Ganske som du heller ikke gør, i
din Gravity.

> Som feks. hvor det sættes op i Gravity?!

Har programmet ikke en hjælpefunktion.

Carl

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-01-04 19:53

In article <05.01.2004.18.52.58@ID-74459.news.uni-berlin.de>,
carl.drud@myrealbox.com says...
> Har programmet ikke en hjælpefunktion.

Versionen havde slet ikke funktionen.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-01-04 19:57

In article <05.01.2004.18.52.58@ID-74459.news.uni-berlin.de>,
carl.drud@myrealbox.com says...
> Du har hævdet at OE med default indstilling sender i noget "Win1215"
> (hvad det så end er).

Jeg ved at min OE sendte i et eller andet obskurt Windows-tegnsæt da
jeg tog den i brug første gang. Det er heldigvis længe siden nu.

Fra : Carl Drud

Dato : 05-01-04 20:49

On Mon, 5 Jan 2004 19:56:45 +0100, Jesper G. Poulsen wrote:

> Jeg ved at min OE sendte i et eller andet obskurt Windows-tegnsæt da
> jeg tog den i brug første gang. Det er heldigvis længe siden nu.

Jamen det er da muligt hvis du har pillet i opsætningen. Det ændrer blot
ikke det faktum at den med default indstillinger ikke angiver noget
tegnsæt.

Men jeg kan se du har fået hjælp af en OE bruger i dk.admin.netikette,
til at indstille din Gravity, så den nu angiver tegnsæt.

Carl

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-01-04 23:15

In article <05.01.2004.20.48.47@ID-74459.news.uni-berlin.de>,
carl.drud@myrealbox.com says...
> Jamen det er da muligt hvis du har pillet i opsætningen. Det ændrer blot

Jeg pillede ikke før det blev nødvendigt, nemlig da det fordømte
tegnsæt skulle ud.

> Men jeg kan se du har fået hjælp af en OE bruger i dk.admin.netikette,
> til at indstille din Gravity, så den nu angiver tegnsæt.

Ja. Det er ikke OE kombineret med eksperter jeg har noget imod; det er
OE kombineret med nybegyndere. Det _er_ og _bliver_ en dårlig
kombination.