Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Passer gl. objektiver til f.eks. 300d
Fra : Lars Kirkegaard

Dato : 02-01-04 15:21

Jeg har nogle gl. objektiver (arvegods) - de er formentlig 30 år gl. - vil
de passe til spejlreflekskameraer i dag - f.eks. 300 d ?

--
Lars Kirkegaard
Engesvang

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-01-04 16:15

On 2004-01-02, Lars Kirkegaard <newsnospam@kirkegaards.dk> wrote:
> Jeg har nogle gl. objektiver (arvegods) - de er formentlig 30 år gl. - vil
> de passe til spejlreflekskameraer i dag - f.eks. 300 d ?

Søg på google på ordene: canon EF lenses introduced

Link #1 indeholder følgende tekst:
The Canon family of EF (Electronic Focus) lenses was introduced with the first
EOS camera in 1987.

Så hvis de må ikke være ældre end ca. 16-17 år.

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 02-01-04 16:19

"Lars Kirkegaard" <newsnospam@kirkegaards.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har nogle gl. objektiver (arvegods) - de er formentlig 30 år gl. - vil
> de passe til spejlreflekskameraer i dag - f.eks. 300 d ?

Hej

Det er ikke sandsynligt, for hvis det er til en Canon 300D, skal det være
med EF-fatning og for 30 år siden var der FL og FD fatninger, disse var uden
autofocus.

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 02-01-04 17:32

> Hej
>
> Det er ikke sandsynligt, for hvis det er til en Canon 300D, skal det være
> med EF-fatning og for 30 år siden var der FL og FD fatninger, disse var
uden
> autofocus.
>
> --
> Venlig hilsen / Best regards
> Leif Langgaard. E- Mail: langgaard@klarupnet.dk
> Køb og salg af brugt fotoudstyr: www.analogfoto.dk
> Jeg samler på kameraer og fotoudstyr, har du noget ?

Og hvis vi lige skal følge op på den, kan man nogle steder købe adaptere så
man kan bruge sine gamle FD bajonet objektiver på en EF fatning. Der vil
naturligvis ikke være autofokus, men blændevalg o.lign skulle fungere
fint...

René Ernst Nielsen

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 02-01-04 18:53

"René Ernst Nielsen" <virkerikke@nospam.nej> skrev i en meddelelse

> [...]

> man kan bruge sine gamle FD bajonet objektiver på en EF fatning. Der vil
> naturligvis ikke være autofokus, men blændevalg o.lign skulle fungere

Hej

Og hvis vi lige skal følge op på den, så kan man ikke fokusere på uendeligt
med disse adapterer, men der laves nogle med et linseelement i, men de er i
tvivlsom kvalitet og laves ikke af Canon !

Godt Nytår

--
Venlig hilsen / Best regards