Andet multimedie
bentjuul 3670
Tekst spørgsmål til photoshop 7...?
Fra : Magnus

Dato : 01-01-04 20:01

I photoshop kan jeg gå ind og skrive en tekst og lave den en farve.

Men hvordan laver jeg bogstavet en farve og laver en ramme i X antal pixlers
bredde i en anden farve...?

Jeg er nybegynder med dette program er der et sted på nettet med nogle tips
og trick til at lære noget af...?

/Magnus

Fra : Ernst Andreasen

Dato : 01-01-04 20:51

"Magnus" <arnason(fjern)@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
pixlers
> bredde i en anden farve...?
>
> Jeg er nybegynder med dette program er der et sted på nettet med nogle

Tekst på et lag
Ramme på et andet lag
M.v.h.
EA

Fra : Storm

Dato : 01-01-04 22:35

Magnus <arnason(fjern)@email.dk> wrote:

> I photoshop kan jeg gå ind og skrive en tekst og lave den en farve.
>
> Men hvordan laver jeg bogstavet en farve og laver en ramme i X antal pixlers
> bredde i en anden farve...?

Eller - Kig på lagpaletten - Tilføj en Layer Styel (F-symbolet nederst)
Nederst har du mulighed for at vælge stroke, tildele bredde i pixel og
farve.

> Jeg er nybegynder med dette program er der et sted på nettet med nogle tips
> og trick til at lære noget af...?

Masser. Søg tilbage her i gruppen eller søg på nettet.
Et par tilfældige:
http://www.apple.com/creative/resources/ttphotoshop/index.html
http://www.myjanee.com/
http://www.grafx-design.com/