Tobberup
Fra : Frank Bøgh

Dato : 01-01-04 18:28

Findes der folk i denne her gruppe, der kan hjælpe mig med oplysninger vedr.
landsbyen Tobberup, der ligger et par km nord for Hobro, jeg er specielt
interesseret i tiden 1944/45, da jeg skriver på et manuskript om de to
togattentater der blev forøvet i landsbyen. Udført af den berygtede
Petergruppe.
På forhånd tak

Frank Bøgh

Fra : Kurt Hansen

Dato : 01-01-04 20:04

Thu, 1 Jan 2004 18:27:30 +0100, skrev Frank Bøgh:

> [...]
>interesseret i tiden 1944/45, da jeg skriver på et manuskript om de to
>togattentater der blev forøvet i landsbyen. Udført af den berygtede

I bogen om Henning Brøndum "Hellere hertug i helvede" af V. Rauer
Bergstrøm, er der en beskrivelse af aktionen. Så vidt jeg husker, blev
attentatet ledet af ham der blev kaldt "Perletand".

Venlig hilsen
Kurt Hansen
kurt/snabel-a/towle/punktum/dk

Fra : Frank Bøgh

Dato : 02-01-04 00:32

Det er korrekt, men det jer gerne ville vide lidt om var landsbyen i
krigens sidste år, nærmest lidt kulturhistorie om selve byen. Aktionen ved
jeg faktisk alt om, men selvfølgelig tak alligevel.