Campingpas ?
Fra : Kim Hansen

Dato : 01-01-04 16:22

Hej!

Jeg spørger måske lidt dumt (jeg er ikke campist) men hvad gør et campingpas
godt for ? Hvad er det lige der gør at man skal ha' campingpas for at
overnatte på en campingplads, er det en slags forsikring eller ?
Jeg undre mig lidt over hvad skidtet skal til for, når f.eks. hoteller og
kroer m.f. godt kan administrere overnattende gæster uden at man skal vise
andet end normal legitimation.

Mvh. Kim

Fra : Carsten Stage

Dato : 01-01-04 16:28

Kim Hansen wrote:

> Hvad er det lige der gør at man skal ha'
> campingpas for at overnatte på en campingplads, er det en slags
> forsikring eller ?

Det er et led i en aftale mellem de enkelte landes campingorganisationer
eller turistråd eller lignende. Der er sædvanligvis en ansvarsforsikring
involveret ligesom myndigheders krav til legitimation af overnattende gæster
tilfredsstilles - igen efter internationale aftaler.

> Jeg undre mig lidt over hvad skidtet skal til for, når f.eks.
> hoteller og kroer m.f. godt kan administrere overnattende gæster uden
> at man skal vise andet end normal legitimation.

Men også der er der krav til legitimation af samme årsager.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : Edwin Elowsson

Dato : 01-01-04 18:28

En høflig forespørgelse

Er der en som vil "skære det ud i pap" for mig, hvad gavn jeg har af et
campingpas.

Vi (min hustru og jeg) har nu i 29 år camperet med telt i europa ( Tyskland,
Holland, Belgien, Frankrig, Spanien, Italien), uden campingpas.

Hvad er vi gået glip af

*** Bor fast hele året i en Kabe, og campere i telt i ferien (Outwell
Colorado) ****

*** Edwin Elowsson, 55°56,483' North, 8°46,599' East, http://www.elowsson.dk

Fra : Carsten Stage

Dato : 01-01-04 18:49

Edwin Elowsson wrote:

> Er der en som vil "skære det ud i pap" for mig, hvad gavn jeg har af
> et campingpas.

Du er forsikret i forbindelse med skader på 3. person - indchek på pladserne
er problemfrit (man bør ikke blive bedt om at aflevere rejsepasset. Mange
steder gives der umiddelbart rabatter på op til 15% på overnatningspriserne.

> Vi (min hustru og jeg) har nu i 29 år camperet med telt i europa (
> Tyskland, Holland, Belgien, Frankrig, Spanien, Italien), uden
> campingpas.

Det er helt korrekt at man kan campere mange steder i Europa uden passet.
Men i Danmark vil man blive afkrævet et campingpas. Hvis man i udlandet ikke
afleverer campingpas, vil man givet blive bedt om at aflevere sit rejsepas -
hvilket jeg aldrig kunne finde på. De kunne i givet fald få lov at kopiere
det, men aflevere den eneste godkendte legitimation vi har som danskere vil
jeg ikke.

> Hvad er vi gået glip af

Rabatterne... )

> *** Bor fast hele året i en Kabe, og campere i telt i ferien (Outwell
> Colorado) ****

Dejlig vogn - og noget af en omvæltning til teltet... Men selvfølgelig er
det lettere og hurtigere at rejse uden den på slæb.

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
Citer kun det du svarer på eller kommenterer - og gør det under det
citerede. Smid det væk, som du ikke direkte kommenterer. Det står