Nedskæringer....
Fra : Birgitte Lorensen

Dato : 01-01-04 13:16

Hejsa.

Er der nogen der kan forklare mig lidt omkring "minstesatser"

Jeg er nemlig på kontanthjælp som følge af arbejdsskade, og det virker
desværre ikke til at jeg kommer tilbage på arbejdsmarked, som følge af min
arbejdsskade.(er derfor under behandling omkring Pension)
Men jeg står nu i en meget pinlig situration, for jeg er alene med 4 børn og
de har lige sænket min indkomst med 1200,00 fordi man har indført et nyt
loft.
Når jeg således sætter mig og laver at budget, så viser det at det bliver
børnepenge og børnebidrag der kommer til at betale de gængse regninger samt
forsørge os , da min fremtidige udbetaling af kontanthjælp kun dækker min
husleje ( den er også MEGET dyr, men det er ikke til at opdrive noget
billigere....)
tidligere fik jeg §34, som følge af høj forsørgerbyrde,samt den dyre
husleje, men den har man nu fjernet helt....

Mit spørgsmål er nu:

Findes der ikke nogen minimumsgrænse man skal have til rådighed at leve for
?

Det er bestemt ikke fordi jeg ønsker at nasse på vores samfund, men jeg skal
altså også kunne forsvare at klæde mine børn på, og de skal jo heller ikke
ligefrem udstilles som " sociale tabere" fordi jeg er kommet galt afsted ??

Jeg håber at jeg kan få nogen seriøse og pæne henvendelser - for min
forspørgsel er fordi jeg/vi er i noget af en knibe.....

M.v.h. Marie.