Fejl i ram
Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 01-01-04 13:49

Hej NG.

Jeg har tjekket mine ram(pc2700) med programmet memtest, og det viste at der
var fejl i mine ram, men skal jeg bare gå ud og købe nogle nye ran klodser
eller kan man ikke stole på det program.

Mvh. Jørgen Nielsen. jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk

Fra : Sune Storgaard

Dato : 01-01-04 13:53

Jørgen Nielsen mumbled his insignificant opinion in:
3ff4170f$0$153$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> [...]
> at der var fejl i mine ram, men skal jeg bare gå ud og købe nogle nye
> ran klodser eller kan man ikke stole på det program.

Klap hesten, der kan være andre ting i vejen, direkte eller indirekte
relateret til rammen. Overclocking, CAS og andre timings parametre,
hastighed, varme,bus/chipset/cpu kan give fejl.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 01-01-04 14:02

"Sune Storgaard" <speg-fjern@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Klap hesten, der kan være andre ting i vejen, direkte eller indirekte
> relateret til rammen. Overclocking, CAS og andre timings parametre,
> hastighed, varme,bus/chipset/cpu kan give fejl.
++++++++++

Hej Sune.
Når jeg så har klappet hesten færdig, har du nogle forslag til hvordan jeg
kommer videre med at tjekke ?
Jeg har ikke overclocket.

Mvh. Jørgen Nielsen. jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 01-01-04 14:12

Jørgen Nielsen skrev:
> Når jeg så har klappet hesten færdig, har du nogle forslag til
> hvordan jeg kommer videre med at tjekke ?
> Jeg har ikke overclocket.

Det var måske en idé at skrive hvad for nogle komponenter dit
system er opbygget af. Her menes primært hvilket bundkort.

Men prøv at sætte nogle langsommere timings eller clocke
RAM'en ned til 133 MHz.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 01-01-04 15:04

"Jeppe Seidelin Dam" <jeppedam@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> system er opbygget af. Her menes primært hvilket bundkort.
>
> Men prøv at sætte nogle langsommere timings eller clocke

++++++++

Hej Jeppe.
Mit bunkort er fra elitegroupe og hedder P4S5A/DX+
CPU Intel P4 2.4 GHz
Ram 2x 256 MB pc2700
Håber det er oplysninger nok, ellers må jeg lige skrive noget mere.

Du bliver lige nødt til at foreklare hvad timings er, og clocke RAM'en ned,
ved jeg ikke hvordan jeg gør (er ikke så meget inde i alt det der).

Mvh. Jørgen Nielsen.

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 01-01-04 15:51

Jørgen Nielsen skrev:
> Mit bunkort er fra elitegroupe og hedder P4S5A/DX+

Så tror jeg du får svært ved at justere RAM-timings.

> CPU Intel P4 2.4 GHz

Prøv at sætte CPU/DRAM speed til 100/100 i BIOS->CPU PnP Setup.

> Ram 2x 256 MB pc2700
> Håber det er oplysninger nok, ellers må jeg lige skrive noget mere.

Du må gerne skrive om det er en CPU med FSB 533 eller 400.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 01-01-04 19:28

> [...]
> Prøv at sætte CPU/DRAM speed til 100/100 i BIOS->CPU PnP Setup.
> Du må gerne skrive om det er en CPU med FSB 533 eller 400.

++++++++++
Hej Jeppe.
I programmet AIDA32 skriver den dette om cpu "CPU Type Intel Pentium 4A,
2400 MHz (4.5 x 533)"

Mvh. Jørgen Nielsen.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 01-01-04 17:50

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Ram 2x 256 MB pc2700

På siden hvor memtest hentes er der beskrevet noget om programmets
virkemåde. Naturligvis er ram den mest sandsynlige fejl, men også cpu og mb
kan give udslag i memtest.
Nu har du jo 2 stk. så det mest naturlige ville først være at prøve at køre
kun med en og teste igen. Giver den fejl, så ud med den og i med den anden
og test igen. Giver den også fejl, så bemærk, om den giver fejl det samme
sted. Gør den det, er det nok ikke ram der er noget galt med, da man skal
være noget uheldig hvis man får 2 stk som fejler samme sted. Men for helt at
udelukke det, så må du evt. låne en ram klods af en ven og lige teste med
den også.

Kurt

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 01-01-04 19:31

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> udelukke det, så må du evt. låne en ram klods af en ven og lige teste med

++++++++++
Hej Kurt.

Det vil jeg lige prøve, men ved du om der er andre programmer jeg også kunne
prøve at teste med ?

Mvh. Jørgen Nielsen.

Fra : Leony

Dato : 01-01-04 19:33

In news:3ff4170f$0$153$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Jørgen Nielsen <jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk> typed:

> Jeg har tjekket mine ram(pc2700) med programmet memtest, og det viste
> at der var fejl i mine ram, men skal jeg bare gå ud og købe nogle nye
> ran klodser eller kan man ikke stole på det program.

Inden du køber, så vær sikker på at der ikke er garanti på dine RAM.
Nogle fabrikanter giver livstidsgaranti andre giver 10 år.
Der er ingen grund til at købe, hvis du kan få nogle andre gratis.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/