ati radeon 9600 pro, p4 2.86ghz/800mhz fsb~
Fra : Platte Povl

Dato : 01-01-04 03:00

Jeg har et ret hurtigt system, mit motherboard er p4c800-e, min cpu er
sat til 2.86ghz og mit grafikkort er et sapphire radeon 9600 pro - alt
dette er kun godt. Men - i 3dMarks 2001-SE ( - jeg har denne gamle
udgave fordi jeg endnu ikke har fundet et mirror til 2003 udgaven, )
tester jeg oftest kun ~10000 3dmarks, af og til ned til _6000_ - EFTER
jeg har sat maximeret enhver setting for mit grafikkort til
'performance'.. I et spil som jeg er specielt glad for - Deus Ex
Invisible War - hakker spillet så meget i høj opløsning og detaljegrad
at det ikke lader sig gøre at nyde at spille det.. Det samme er
tilfældet i Halo - Combat Evolved. Jeg har 512MB ddr-3200 ram.. kan det
være flaskehalsen? I ATI softwaren ( display
properties->advanced->smartgart ) kan jeg ikke sætte fast-write og
agp8x, desværre.. Er det en lille uheldig fejl i ATI softwaren..? Jeg
bruger catalyst driversættet.. Er der iøvrigt nogen der har et par
bevingede ord om ATI drivere - jeg har efterhånden hørt en del snakke om
at der skulle være op til flere forskellige sæt drivere til 9x00 serien,
og at nogen er bedre end andre.. På forhånd tak.

VH
Platte Povl

--
"Your father was a fish. You evolved

from an egg laid in water, fertilized by
    a sperm fish swimming upstream -
just as salmon swim up stream to

fertilize female egg laid in the water.

Maybe, you should worship a fish god."

       -- The Time Cube Prophet

Fra : Zulu

Dato : 01-01-04 17:07

Platte Povl wrote:
> [...]
> om at der skulle være op til flere forskellige sæt drivere til 9x00
> serien, og at nogen er bedre end andre.. På forhånd tak.

Har du installeret Intel chipset driveren til dit motherboard? Den hjælper
gevaldigt.
Den nyeste ATI Catalyst driver er version 3.10 og den kan hentes her:
www.ati.com

Zulu

Fra : Platte Povl

Dato : 01-01-04 17:53

Zulu wrote:

> [...]
> gevaldigt.
> Den nyeste ATI Catalyst driver er version 3.10 og den kan hentes her:

http://www2.ati.com/drivers/wxp-w2k-catalyst-7-962-031202m1-012924c.exe
<- er denne 3.10 ? det ser ud til at være 3.12 ? Jeg har installeret
intel chipset driveren til mit motherboard, og ser ingen forbedring i
grafikkortets ydelse, desværre.

VH
Platte Povl

Fra : Zulu

Dato : 01-01-04 18:12

Platte Povl wrote:

> [...]
> <- er denne 3.10 ? det ser ud til at være 3.12 ? Jeg har installeret
> intel chipset driveren til mit motherboard, og ser ingen forbedring i

Ja, det er den nyeste. Der findes ikke en 3.12, så mon ikke det er 3.(0)2 du
har?
Prøv at køre dxdiag fra menuen "kør" og se om AGP Texture Acceleration er
enablet.

Zulu

Fra : Platte Povl

Dato : 01-01-04 18:43

Zulu wrote:

> [...]
> har?
> Prøv at køre dxdiag fra menuen "kør" og se om AGP Texture Acceleration er

herligt, nu kan jeg (- efter at have installeret chipset driveren -)
enable 8X AGP og sætte fast-writing til. Men når en af dem er slået til,
så sparker VPU mig ud af alt 3d-- spil, benchmark osv., og sætter
software rendering til. så jeg kan altså stadig kun køre 4X AGP med
fast-write off. suk. imens jeg prøver at finde en nyere chipset driver,
har du nogen ideer?

VH
Platte Povl

Fra : Zulu

Dato : 01-01-04 18:53

Platte Povl wrote:
> [...]
> software rendering til. så jeg kan altså stadig kun køre 4X AGP med
> fast-write off. suk. imens jeg prøver at finde en nyere chipset

Prøv at slå VPU recover fra og lav en google på "Radeon 9600 Pro + p4c800-e"
og se om det giver noget.

Zulu

Fra : Platte Povl

Dato : 02-01-04 06:40

Zulu wrote:

> Prøv at slå VPU recover fra og lav en google på "Radeon 9600 Pro + p4c800-e"
> og se om det giver noget.
>
> Zulu

har gjort begge dele. der er ingen forskel med VPU off. men, jeg prøver
at skaffe 1GB ekstra DDR-3200 RAM til mit system, for det er
FORHÅBENTLIG flaskehalsen.

VH
Platte Povl

Fra : Ejnar

Dato : 01-01-04 20:12

Jeg har lige checket min nye maskine med dxdiag. Der står at AGP texture
acceleration er Not availible.????
Min maskine er ny (fra lige før jul: P4 2.8 HT med radeon 9600Pro 128MB
grafikkort) og burde den ikke køre med AGP? -Er det de chipset-drivere jeg
mangler? Hvordan ser jeg om jeg har installeret disse og hvor finder jeg nye
drivere, og hvordan installerer jeg disse?

mvh Ejnar.

Fra : Platte Povl

Dato : 01-01-04 22:56

jeg fandt mine på www.intel.com, søg efter 875P chipset i driversektionen..

Fra : Martin Johansson

Dato : 01-01-04 23:48

"Platte Povl" <p_povl@fatter-intet.dk> skrev i en meddelelse
[SNIP]
> [...]
> <- er denne 3.10 ? det ser ud til at være 3.12 ? Jeg har installeret
> intel chipset driveren til mit motherboard, og ser ingen forbedring i

Linket peger på Catalyst 3.10.
Så det må være den du har inde.

Fra : Platte Povl

Dato : 02-01-04 06:26

Martin Johansson wrote:
> "Platte Povl" <p_povl@fatter-intet.dk> skrev i en meddelelse
> [SNIP]

> Linket peger på Catalyst 3.10.
> Så det må være den du har inde.

det har jeg forstået. det var blot strengen: 0312 der førte tankerne hen
på et højere versionsnummer..

Fra : Martin Johansson

Dato : 02-01-04 15:12

> det har jeg forstået. det var blot strengen: 0312 der førte tankerne hen
> på et højere versionsnummer..

Man skal ikke kigge på filnavnet, det forvirrer for meget.
Jeg får også problemer, hvis jeg ikke med det samme propper nye catalyst
drivere i deres respektive mappe.
Hvis man venter lidt tid med at gøre det, eller man henter flere på en gang,
kan man ikke finde ud af hvad version det er.

Fra : Martin Johansson

Dato : 01-01-04 23:52

> [...]
> dette er kun godt. Men - i 3dMarks 2001-SE ( - jeg har denne gamle
> udgave fordi jeg endnu ikke har fundet et mirror til 2003 udgaven, )

Her er et link til 3DMark04
http://www.tweak.dk/blandede.php

Fra : Sid

Dato : 02-01-04 00:20

> Her er et link til 3DMark04
> http://www.tweak.dk/blandede.php

WOW er der kommet en 04?

Sid

Fra : Martin Johansson

Dato : 02-01-04 01:12

"Sid" <sls@FJERNsol.dk> skrev i en meddelelse

> WOW er der kommet en 04?

Nææh ups 3DMark03 selvfølgelig.
Sikke noget

Fra : Martin Johansson

Dato : 02-01-04 01:13

> [...]
> dette er kun godt. Men - i 3dMarks 2001-SE ( - jeg har denne gamle
> udgave fordi jeg endnu ikke har fundet et mirror til 2003 udgaven, )

Her er et link til 3DMark03
http://www.tweak.dk/blandede.php

Har slettet indlægget hvor jeg fejlagtigt skrev 3DMark04.

Fra : Platte Povl

Dato : 02-01-04 23:54

Platte Povl wrote:
> [...]
> at der skulle være op til flere forskellige sæt drivere til 9x00 serien,
> og at nogen er bedre end andre.. På forhånd tak.

hmmmmm... nu kigger jeg på voltsne fra min PSU - +12 i MBM - og den står
FAST på 11,86, og hopper af og til op til 11,92. Når jeg kører defrag
eller spiller et 3d spil ryger den nedad mod 11,70 ( og er sikkert endnu
lavere når jeg er INDE i et 3d spil med tung grafik ) - kan det være
grnuden til at det køre h*lvedes langsomt ?

min PSU er 360W og burde være nok. Men hvis jeg langt om længe har
fundet problemet skynder jeg mig da at finde en 500-550W PSU ;p

På forhånd tak, jeg sætter STOR pris på input fra dem der ved bedre.

VH
Platte Povl

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-04 19:24

Platte Povl wrote:

> [...]
> lavere når jeg er INDE i et 3d spil med tung grafik ) - kan det være
> grnuden til at det køre h*lvedes langsomt?

Nej.
Det ville give ustabilitet, ikke "sløvhed".
Den spænding ligger fint.