Manglende telefonforbindelse
Fra : Jean

Dato : 31-12-03 11:52

Hej NG!

Findes der nogen regler for, hvor længe et firma må være om at reparere ens
telefonlinie?
Vores telefoner virkede ikke d. 22. dec. Vi fejlmeldte dem så d. 23. dec.
TDC kunne først komme d. 30. dec. bare for at konstatere, at det var et
kabel over 100 meter væk fra huset, det var galt med... de skal til at
grave, hvornår det bliver ved de ikke.

Kan man på nogen måde kræve erstatning eller få penge tilbage for de dage,
hvor ens telefon er i uorden?

Mvh Jean

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-03 12:11

"Jean" <askme@ifyouwantit> wrote in message
> [...]
> telefonlinie?
> Kan man på nogen måde kræve erstatning eller få penge tilbage for de dage,

Hvad står der i aftalevilkårene, som du modtog, da du oprettede
telefonforbindelsen?

Jesper Brock
Adm. leder, www.Flashlight-Gruppen.dk
Diskoteker * lyd- og lysudlejning * karaokeanlæg

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 31-12-03 12:17

"Jean" skrev 31.12.2003 11:52:

> Kan man på nogen måde kræve erstatning eller få penge tilbage for de dage,
> hvor ens telefon er i uorden?

Prøv at kigge i dine abonnementsbetingelser.

http://download.tdconline.dk/pub/tdc/privat/fastnet/abonnementer/pdf/0102_ab
onnementsvilkaar_ny.pdf

Du kan få kompensation hvis TDC ikke overholder gældende fejlretningstider
jf. pkt. 15.B. (De gældende fejlretningstider kan du få oplyst hos TDC.)
Desuden kan du - efter anmodning - få afslag i abonnementsafgiften, hvis du
har været uden telefon i mere end 2 døgn jf. pkt. 15.C

/kristian

Fra : Jean

Dato : 31-12-03 12:58

Kristian Storgaard skrev:
> Desuden kan du - efter anmodning - få afslag i abonnementsafgiften, hvis
du
> har været uden telefon i mere end 2 døgn jf. pkt. 15.C

Okay, mange tak! Hvis det varer mere end 4 dage endnu, så vil jeg da be om