append
Fra : Mickey

Dato : 19-04-01 23:02

er der ikke en kommando til PHP som bare "fylder en ekstra linie" (eller 5)
i bunden af en text fil ? - altså, en form for "append" ?

--
|-|$235-|)k - Mickey
http://www.susie.dk

Fra : Thomas L. Kjeldsen

Dato : 20-04-01 01:24

In article <9bnjmv$o17$1@egon.worldonline.dk>, Mickey wrote:
> er der ikke en kommando til PHP som bare "fylder en ekstra linie" (eller 5)
> i bunden af en text fil ? - altså, en form for "append" ?

prøv at se på http://php.net/fopen

+w

/tlk

Fra : Mickey

Dato : 20-04-01 11:25

"Thomas L. Kjeldsen" <tlk@tigerdyr.lyngbol.dk> skrev i en meddelelse

> prøv at se på http://php.net/fopen

den overskriver vel stadig filen ?
- det jeg skal bruge er, at hvis jeg har en fil der ser sådan ud:

linie 1
linie 2
linie 3

så skal den med en funktion function(linie4); blive til:

linie 1
linie 2
linie 3
linie 4

- og helst uden at jeg skal til at hente hele filen ind som variabler og
lign, men bare tilføje :)

Det kan fopen så vidt jeg kan se ikke klare... (har lige prøvet lidt...)

--
|-|$235-|)k - Mickey
http://www.susie.dk

Fra : Emil Rasmussen

Dato : 20-04-01 16:21

Hej

> den overskriver vel stadig filen ?
> - det jeg skal bruge er, at hvis jeg har en fil der ser sådan ud:

Mon ikke blot det er denne her?

http://php.net/fopen :
'a+' - Open for reading and writing; place the file pointer at the end of
the file. If the file does not exist, attempt to create it.

Mvh Emil

--
Emil Rasmussen
http://www.noget.net

Fra : Mickey

Dato : 20-04-01 17:09

"Emil Rasmussen" <4833o41fj001@sneakemail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> 'a+' - Open for reading and writing; place the file pointer at the end of
> the file. If the file does not exist, attempt to create it.

det var faktisk også det Thomas foreslog, og som jeg sagde ikke ku klare
det...
- husk at læse det du svarer på *G*

--
|-|$235-|)k - Mickey
http://www.susie.dk

Fra : Hroi Sigurdsson

Dato : 20-04-01 17:18

Mickey wrote:

> det var faktisk også det Thomas foreslog, og som jeg sagde ikke ku klare
> det...

Du tager fejl. fopen med "a+"-flag er præcis det du skal bruge. "a+" gør
at filen åbnes i append-mode.
Det er dig der ikke læser ordentligt..

--
Hroi Sigurdsson

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 20-04-01 17:20

On Fri, 20 Apr 2001 18:08:41 +0200, "Mickey" <news002@susie.dk> wrote:

>det var faktisk også det Thomas foreslog, og som jeg sagde ikke ku klare
>det...
> - husk at læse det du svarer på *G*

Prøv evt. at kig lidt nærmere på tingene der bliver foreslået, så vil
du se det rent faktisk virker fint.

f.eks:
$filename = "text.txt";
if ($fp = @fopen($filename, 'a+')) {
   fwrite($fp,"test\n");
   fclose($fp);
}
else {
   print "Error opening: ".$filename;
}
--
Venlig hilsen / Best regards
Martin Mouritzen - martin@eisenstein.dk

Fra : Mickey

Dato : 20-04-01 17:33

"Martin Mouritzen" <martin@eisenstein.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv evt. at kig lidt nærmere på tingene der bliver foreslået, så vil
> [...]

undskyld - min fejl!
- syns bare jeg har kigget den side (fopen) tusinde gange!

--
|-|$235-|)k - Mickey
http://www.susie.dk