Støjfrit grafikkort
Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 31-12-03 03:03

Jeg overvejer at købe et nyt grafikkort, i et forsøg på at komme larmen til
livs i min computer.

Jeg har i øjeblikket et GF TI 4200 med en blæser på der larmer helt vildt!

Jeg har overvejet nyere udgaver af såvel GF som Radeon, men har haft svært
ved at følge med i udviklingen den seneste tid. Jeg vil gerne have et kort
med mindst 128 MB RAM og så skal det være med 8 x AGP.

Jeg havde regnet med et beløb på omkring 2.000 kr. (max.).

Er det muligt at få et sådant nyere kort uden blæser?

Jeg har også overvejet Zalmans heatpipe køler til grafikkort, så der må
gerne være tale om kort hvorpå dette kan monteres.

På forhånd mange tak!

Morten Munk-Jensen

Fra : Kim Larsen

Dato : 31-12-03 09:04

"Morten Munk-Jensen" <munk-jensen@FJERNESgyxi.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har også overvejet Zalmans heatpipe køler til grafikkort, så der må
> gerne være tale om kort hvorpå dette kan monteres.

Jeg kan kun endnu en gang anbefale et kort fra Tyan, der er godt nok blæser
på, men jeg kan ikke høre min selv om kabinettet er åbent det meste af
tiden. Blæseren har ikke vildt mange omdrejninger, hvad der får mig til at
tro den kun er der for at vifte den stillestående luft væk. Kortene er
udstyret med en mega køleprofil som går om på begge sider. Se mere om
kortene her http://www.tyan.com/products/html/graphics_cards.html og find
priserne på www.edbpriser.dk

Kim Larsen

Fra : Jacob Vognsen

Dato : 01-01-04 20:11

Det skal da helt klart være et: Sapphire Radeon 9600 Pro Ultimate TV-Out &
DVI.
Pris: 1.767 kr.

Vil jeg helt klart anbefalde :P

Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 01-01-04 20:27

"Jacob Vognsen" <biatch@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> Det skal da helt klart være et: Sapphire Radeon 9600 Pro Ultimate TV-Out &
> DVI.
> Pris: 1.767 kr.
>
> Vil jeg helt klart anbefalde :P

Mange tak for tippet!

Ved du hvordan det yder i forhold til GF4 TI 4200 128 MB RAM 8 x AGP?
- For hvis ikke det er bedre, er der jo desværre ikke den store fidus i at
skifte til det - udover at der ingen blæser er på, naturligvis! Dette er dog
meget væsentligt for mig, mene r kortet ikke bedre, så vil jeg nok hellere
"nøjes" med at købe Zalmans heatpipe-køler til grafikkort, som også er
passiv-køling. Så hvis der er nogen der ved om dette Zalman produkt kan
monteres på GF4 TI 4200 hvorpå der p.t. er monteret en blæser der larmer ALT
for meget, så vil jeg meget gerne vide det!

Er der evt. andre grafikkort, som også er med passiv køling - som er en
smule bedre end 9600 Pro, eller vil det bare være spild af penge?

På forhånd mange tak!

Med venlig hilsen
Morten Munk-Jensen

Fra : Brian Lund

Dato : 06-01-04 00:19

> [...]
>
> Er der evt. andre grafikkort, som også er med passiv køling - som er en
> smule bedre end 9600 Pro, eller vil det bare være spild af penge?

I DX8 yder 9600 pro omtrent 10~15% bedre end et ti-4200, kortet understøtter
dog DX9, som ti-4200 ikke gør men hvis du slår anti-aliasing til så er der
en noget større forskel på de to kort (Til radeons fordel) :)

Hvis du vil ofre en smule mere end de 2000 kan du f.eks. få dette kort:
http://www.prc-data.dk/ProduktLinkFrame.asp?produktId=29515892

Der er folk der har skrevet om det at det ikke støjer så galt... Det yder en
hel del mere end både ti-4200 og Radeon 9600 pro

Du kan evt. også se om du kan få fat i et brugt Radeon 9700 (evt. pro
version)

Brian

Fra : Brian Lund

Dato : 06-01-04 00:20