PC fryser og lyd hakker - G4 MX440
Fra : BJ

Dato : 30-12-03 22:13

Isæt i spil (i sjældne tilfælde ved alm brug af PC), sker det at PC'en
fryser. Eneste tegn på liv er, at den sidste lyd "hakker" 4-5 gange i
sekundet i højtaleren.

Mit problem er tilsyneladende ikke enestående, men ligesom jeg har fundet
forskellige sider med svarmuligheder, tror jeg, at beslægtede problemer med
beslægtede symptomer bliver blandet sammen på disse sider. Se f.eks. denne
tråd, der har kørt om præcis mit problem samt andre lignende problemer fra
2. novemer 2002 og fortsætter idag.

http://hardwareanalysis.com/content/topic/3365/?o=0

Imidlertid kan jeg ikke finde hoved og hale hvilke løsninger, der relaterer
til mit problem, og hvilke der ikke gør det - så inden jeg begynder heeelt
fra en ende, vil jeg høre, om nogen her har et bud.

Følgende info tror jeg er relevant:

* W2K SP4
* AMD +1800 (på K7SEM med SIS chipset)
* Geforce4 grafikkort (Asus V8170 Geforce4 MX 440)
* DirectX (9.0b for W2K)
* 256 mb RAM (Fejlfri www.memtest.com)

Håber på hjælp - på forhånd tak.

BJ

Fra : Villy Jensen

Dato : 31-12-03 08:53

> [...]
> tråd, der har kørt om præcis mit problem samt andre lignende problemer fra

Kommer PC'en til live efter angivne frysning? eller er det en genstarter?

Hvis den kommer til live efter frysning:
Hvis S.M.A.R.T. er aktiveret i BIOS, og du har aktiv S.M.A.R.T. overvågning
i software, vil du opleve fænomenet.
Prøv at disable S.M.A.R.T. i BOIOS.

Hvis det er en genstarter:
Hvilken musedriver? - Jeg har nylig oplevet problemet med en lidt ældre
Logitech musedriver!!!! Det var HELT konsistent; når musedriveren blev
installeret var systemet ustabilt, og når musedriveren blev afinstalleret,
var systemet stabilt igen. Herefter installeredes den allernyeste Logitech
musedriver, og alt er stabilt nu.

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : BJ Denmark

Dato : 03-01-04 01:42

"Villy Jensen" <diy4wd@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis den kommer til live efter frysning:
> Hvis S.M.A.R.T. er aktiveret i BIOS, og du har aktiv S.M.A.R.T.

Nej, den kommer ikke til live...

> [...]
> var systemet stabilt igen. Herefter installeredes den allernyeste Logitech

Hmm...Musen er en Aldi-mus, Optisk. Jeg er dog rimelig sikker på, at
problemet bestod fra før jeg fik den optiske mus, ligesom jeg har en
bekendt, der købte præcis den samme type mus, uden at han har fået lignende
problemer af den grund. Jeg vil dog søge efter evt. nye drivere til den...

BJ

Fra : Aragorn24

Dato : 01-01-04 16:38

JEg har også haft de samme syntomer, dog blev det løst ved skift fra Sis-fis
til nForce2chipset! Danm det er lækkert

--
Mød mig på: www.pcsalg.webbyen.dk

Fra : BJ Denmark

Dato : 03-01-04 01:43

"Aragorn24" <aragorn24@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> JEg har også haft de samme syntomer, dog blev det løst ved skift fra
Sis-fis
> til nForce2chipset! Danm det er lækkert

Hmm...Er det CPU'en, man bare piller af og skifter ud, når du gør sådan
noget??

BJ