Tur til Disneyland Paris....
Fra : Ukendt

Dato : 30-12-03 21:41

Så skal der planlægges tur til Disneyland Paris. Jeg har kigget kataloger
fra både Pan Rejser og FDM, og umiddelbart har jeg (som ventet) ikke fundet
de store forskelle. Vi er en voksen og et barn (på 9), så busturen er
udelukket, hvis man ønsker at benytte sig af "Kids Free"-tilbudet inden 1.
april 2004 (kræver to voksne for at få et gratis barn med). Dermed er der
kør-selv- og flyrejsen tilbage, og regner man lidt på det, er det faktisk
ikke så meget dyrere at flyve (ca. 1000 kr.), når man regner benzin og
ekstra overnatninger på f.eks. et Formule 1-hotel med i prisen. Dernæst
kommer tiden brugt i bilen.

Det jeg søger nu er nogle erfaringer fra jer med en flyrejse til Disneyland
(fra Billund), og om der evt. er ting, der gør, jeg bør vælge anderledes.
Som det ser ud nu bliver det hotellet Santa Fe, vi tager til (skal lige
siges jeg aldrig har været i Disneyland før). Jeg kan heller ikke finde
information om flyvetidspunkter m.v. på arrangørernes hjemmesider/i
katalogerne, så er der nogle der ved, hvordan de foregår med fly, når man
bestiller rejse på 2 nætter/3dage? Er der andre rejseselskaber/hjemmeside
man bør tjekke?

Ellers er al information velkommen!

På forhånd tak!

AJ

Fra : Henning

Dato : 30-12-03 22:45

"Alex Jensen" <jensenSNABELAalexjensen.dk> skrev i en meddelelse
> Som det ser ud nu bliver det hotellet Santa Fe, vi tager til (skal lige
> siges jeg aldrig har været i Disneyland før).

Vi kørte selv derned for 10 år siden i et stræk og boede også på Santa Fe - man er lidt
bundet med en flybillet uden bil til rådighed !
Et godt råd, besøg de gratis forlystelser så tidligt på dagen som muligt - så er køen
nemlig ikke så stor !
Et andet godt råd, kører i selv - husk at tømme bilen ved overnatning alle steder også hos
Formula-1 !
Vi fik nemlig indbrud i bilen og de stjal hvad der lå i bagagerummet ! (læg sæderne ned
så de kan se et tomt bagagerum)
hos politiet vi kan en smule fransk hedder tyveri VOL
En svensk familie på fire fik hele bilen med indhold stjålet og det var ikke så godt

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-03 14:02

Hej Henning

Efter nærmere undersøgelser peger det også nu i retning af "kør-selv". Som
jeg ser det (ret mig endelig, hvis jeg taler i uvidende tåger), bruges
hotellet kun til at sove på efter lange dage i parkerne. Dermed kunne
besparelsen ved at vælge f.eks. Formule 1 bruges andre steder.

AJ

Fra : Preben

Dato : 31-12-03 14:38

Hej alex

vi har bestilt kør selv ferie igennem www.dansksbilferie.dk og det kan ik
gøres billigere
vi er 2 voksne og 2 børn vi holder 6 dage ved paris i mobilhome for den
nette sum af 5000kr. og
det er med overnatning derned og retur + færgen ved puttgarden...

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 31-12-03 14:58

> [...]
> bestiller rejse på 2 nætter/3dage? Er der andre rejseselskaber/hjemmeside

Hej !!

Vi har besøgt Disney Paris 2 gange - begge gange i bil gennem FDM.
Jeg synes at det er hyggeligt at bo på et af Disneys hoteller - det giver en
dejlig stemning, og man kan gå til parken og til Disney Village om aftenen.
Vi har tidligere kigget på muligheden for at bo på hotel tæt ved Disney og
så kører derhen, men prisbesparelsen i forhold til "tabet" af en
"total-oplevelse" var ikke det værd (synes vi).

Begge gange har vi boet på Santa Fe. Et fint hotel. Værelserne er små, men
to voksne og et barn på 9 kan sagtens være der.
Vi var 5 voksne af sted, og havde fået to værelser ved siden af hinanden.
Der var dør imellem værelserne og det virkede ret godt - det føltes som om
vi havde ret god plads med to værelser en-suite. Pris for benzin og
motorvejsafgift var for os 500 kr. pr. person.

Turen til Paris har taget os omkring 10 timer (fra Randers) begge gange. Et
hurtigt indkøb ved grænsen og frokost i Tyskland, og ellers bare derud af !

Du kan læse lidt mere om vores ture på vores hjemmeside

www.pernille-kennet.dk

Go tur

Hilsen
Pernille

Fra : Søren Larsen

Dato : 31-12-03 16:12

"Pernille og Kennet" <anonymos@noplace.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
!

> Du kan læse lidt mere om vores ture på vores hjemmeside

10 timer, så har i godt nok kørt stærkt, er der ikke ca 1300 km derned, og
så med stop i tyskland og diverse optankninger, tissepauser, hu ha i har
kørt stærkt, eller osse kender i en vej jeg ikke gør, ligger vi ikke på en
150 km/t i gennemsnit

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 01-01-04 15:39

-- Søren Larsen" <bongo@xhas.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kørt stærkt, eller osse kender i en vej jeg ikke gør, ligger vi ikke på en

Hej !

Det gælder i særdeleshed om at køre på det rigtige tidspunkt! Der kan spares
meget hvis man ikke kommer til at holde i kø.
Tissepauser? Det holder min mand ikke, hvilket en af deltagerne også var
lidt knotten over Der må tisses når der tankes (og hurtigt *s) -
hvilket vi i øvrigt gjorde i forbindelse med stoppet i Tyskland og frokost -
ellers ikke.
Det skal også siges, at vores frokost er en "10minutters-frokost" og at ja,
vi kører godt til. Turen er omkring 1220 km, og på en del af vejen i
Tyskland kører vi helt sikkert 150 km/t.
De ti timer var uden stoppet ved grænsen. *s

Mange hilsner

Pernille

Fra : Henning

Dato : 02-01-04 20:42

> [...]
> kørt stærkt, eller osse kender i en vej jeg ikke gør, ligger vi ikke på en

eller haft voksenble på http://tigger.bledreng.dk/start.php og en madpakke i
handskerummet samt en dunk vand til "tørsten"

Fra : Rene Frederiksen

Dato : 05-01-04 01:18

"Alex Jensen" <jensenSNABELAalexjensen.dk> wrote in message
> [...]
> bestiller rejse på 2 nætter/3dage? Er der andre rejseselskaber/hjemmeside

Hej
Har selv været det to gange og begge gange boet på Davey Crocet (Eller hvad
nu han hedder!) ;
( 2 voksne & 1 barn)
Det har været kør selv og vi har NYT det hver gang.
(kørte selv både frem og tilbage uden stop og det tog ca 13-14 timer hver
vej)
Brugte PAN rejser og vi er MERE end tilfreds med deres service etc.....
Kan varmt anbefale at køre selv.....Det giver frihed....

Mvh
Rene

Kan I have en RIGTIG god tur...Det er FEDT