Små løbende indvesteringer
Fra : DeBoss

Dato : 19-04-01 22:24

Hej..

Jeg har fået lidt lyst til at købe en smule aktier eller obligationer..
problemet er bare at jeg ikke har 40-50kkr at indvestere, jeg vil meget
hellere lige kigge sidst på måneden og så bruge lidt at månedens overskud...

Jeg ønsker at købe noget som løbende giver et lille udbytte (såsom aktier)
og forventer ikke at kunne "hæve" pengene hurtigt igen.. mere som en
langsigtet opsparing, hvor der falder lidt "renter" af med jævne mellemrum..

Kort og godt.. hvad skal jeg købe og især IKKE købe..
jeg ved kun meget begrænset om områderne, og gider ærligt talt ikke sætte
mig vildt meget ind i det for de håndører jeg skal købe for.. så derfor vil
jeg gerne høre hvor åndsvag i egentlig synes min ide er

På forhånd tak
Dennis B

Fra : Anders Mork

Dato : 20-04-01 08:30

> [...]
> problemet er bare at jeg ikke har 40-50kkr at indvestere, jeg vil meget
> hellere lige kigge sidst på måneden og så bruge lidt at månedens

Det var nok en ide at kigge paa de forskellige akkumulerende
investeringsforeninger. Din bank har typisk forskellige af slagsen og de kan
godt arrangere at du koeber loebende for et mindre beloeb. Du kunne saa evt.
vaelge at koebe ind i en investeringsforening der foelger et index som
f.eks. KFX, hvilket skulle give en rimelig forrentning set over nogle aar.

../Anders

Fra : Anders Andersen

Dato : 30-05-01 23:16

Det er ikke et godt råd!!!

Af skattemæssige årsager skal du ikke købe akkumulerende afdelinger, da
afdelingen afkræves 34% i skat.
Du bør købe en bred udbyttebetalende afdeling.

Vh

Anders Andersen
Anders Mork <anders_mork@iname.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9booi7$j7h$1@sunsite.dk...

Fra : Jacob Riis

Dato : 20-04-01 17:30

"DeBoss" <dennis@bitnisse.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
vil
> jeg gerne høre hvor åndsvag i egentlig synes min ide er

www.etrade.dk er det muligt at købe investringsbeviser fra Gudme Raaschou
og ValueInvest uden omk. (de har lavet en særaftale med firmaerne). Dette
giver mulighed for at købe investeringsbeviser for små beløb.

Mvh.

Jacob Riis

--
jacobr@mail1.stofanet.dk

Fra : Jacob Riis

Dato : 20-04-01 17:52

> [...]
> og ValueInvest uden omk. (de har lavet en særaftale med firmaerne). Dette
> giver mulighed for at købe investeringsbeviser for små beløb.

tjek også www.investigate.dk for et samlet overblik over de danske
investeringsforeninger

Mvh.

Jacob Riis

--
jacobr@mail1.stofanet.dk

Fra : peter herzberg

Dato : 22-04-01 14:22

Hvis du er meget langsigtet og vil have nogen rimeligt konjunktur-uafhængigt
+ spredning i aktier er tippet herfra
ValueInvest BlueChip/Global
SEBinvest HenrikHviid

Hvis du investerer mindre beløb ad gangen er omkostningerne vigtige. Kan du
gratis handle ValueInvest et sted er det jo fint.
SEB kan også indkøbes gratis via SEB. Og generelt kan alle inv.foreninger
indkøbes gratis af udstederne.

ValueInvest er et helt andet koncept end normalt og med betydeligt mindre
risiko, idet man kun køber undervurderede aktier.
SEB HenrikHviid glimrer sig at den følger konjunkturerne i mindre grad men
er alligevel kun faldet med 2% i år. Det skyldes en særdeles aktiv
porteføljemanagement. 2% fald er MEGET flot klaret i disse tider.
HenrikHviid's globale portefølje for sidste år kaldet SEB Alpha steg med
over 30% sidste år. Altså er hans porteføljemanagement den aller bedste, du
kan få. SEB HenrikHviid er investerer primært i Europa.

Fra : DeBoss

Dato : 22-04-01 18:59

Hej Anders, Jacob og Peter.. (+ alle andre)

uha det er dejligt med alle disse individuelle tips.. bliv endelig ved med
det
Jeg suger til mig med stor appetit *SS*

Mvh Dennis