Firewall protection Built-in NAT firewall
Fra : Hans Nikolajsen

Dato : 30-12-03 13:39

Jadav!

Hvad er NAT ?????

Den firewall jeg har set i Bilka er en Topcom BR 604. www.topcom.dk

her står det:

http://tools.topcom.net/datasheets/Broadbandrouter%20BR%20604%20-%20E.pdf

Den koster ca. 350kr.
Hvis den er god nok, så er det da en billig hardware firewall.

--
M.v.h.
Hans Nikolajsen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 30-12-03 14:04

"Hans Nikolajsen" <h67test@stofanet.dk> wrote:

>Hvad er NAT ?????

Network Address Translation - Den funktion i bredbåndrouter der
'oversætter' trafikken fra routerens externe ip-adresse til et antal
interne ip-adresser.

Altså den funktion der gør at du kan ha' et større antal maskiner på
nettet selv din udbyder 'kun' gi'r dig een ip-adresse.

>Den firewall jeg har set i Bilka er en Topcom BR 604.
>Den koster ca. 350kr.
>Hvis den er god nok, så er det da en billig hardware firewall.

Den adskiller sig ikke væsentligt fra andre bredbåndsroutere i samme
prisklasse. Men det er en udmærket løsning som gi'r dig en godt
beskyttelse mod farer udefra det store net

<mlr>